26 July, 2011

1046

Semalam aBear gie dengar 'orghe ngajar'.
Tajuk nya Sambutan Ramadhan.


Ustaz tu kato , kito harus gembira dengan kedatangan ramadhan ni.
Kenolah niat untuk buat yang terbaik .
Lebih baik dari tahun lepas.

Dan Ustaz tu jugak kata


Sepatutnya bila nak masuk ramadhan nilah , kita cantikkan rumah kita.
Keluarkan semua pinggan mangkuk yang lawa lawa tu untuk kita gunakan semasa berbuka dan bersahur.

Bukannya semasa sambutan hari raya

8 comments:

tasekM said...

tapi saya takde pinggan mangkuk lawa la kak.
semua biasa2 je.

:)



.

bujal X said...

keh keh~~menusuk kalbu sungguh!

DrSinga said...

make sure yang boleh dimaikro-wef kan..
penting taim taim sahur tu..

insan_marhaen said...

Betul..betul..betul... Ramadhan ni IM nak langir bilik tidur ibu_suri dulu...

On the way Raya, pelan-pelan langirkan ruang tamu.

Dapur? last...

HappyIrfa said...

tq fr sharing :-)
sambil pikir 'emm aku ada ke pinggan lawa?oo..ada satu set..bunga ros merah :-) kena keluarkan la ni..hehe

Ibu n Abah said...

pB...
pagi tadi ustazah akak pun menasihatkan yang serupa.. sebenarnya kita lebih berasa gembira nak menyambut Ramadhan. Siapkan baju baru untuk solat terawikh... tingkatkan amalan dari tahun lepas....
hai ya.... kita ni dah terbalik kot... tapi takpa..kita sama-sama lah diberi ilmu mengenai itu...
jom sama-sama kita melakukannya... :)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kak, pinggan comey pun tak dok lagu mana?? kena pinjam correle mok laa lagu ni.hehehehe

hazila said...

Salam,
rasanya hari hari kena guna yang lawa kan.. bukan la bermakna kena pakai yg harga ribu riban, tapi yang sedap mata memandang dan termampu.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...