10 October, 2011

1075

Limo nae' hari dok tok update blog.
Mud tok maghi.
Nasib baik , mud nok mlawat saing saing tu tok pernoh hilae atau menurun.
Muud nok ninggal komen tu jah hok slow down sikit.


Lagu mano mano pun , haghi ni mesti @ wojib boh sor entry.




Hari ni hari last prekso PMR.
Ngaji tigo tahun , prekso 4 hari jah.


Overall , bendo lepah doh.
Keno banyok banyok doa , biar kuat semangat maso nok dengar result anok anok la pulok lepah nie.
As ibu bapa , mesti kito nok hok molek untuk anok anok kito.
Tapi kalau stakat tu jah reski demo tu , kito kenolah trimo.


Tapi bakpo gak , bendo laguni , mudok diperkatokae.
Tapi nok terimo dengae ikhlas , susoh hok amat sangat.
Laing di mulut , laing di hati.


Mesti ado jugok sero irihati , kalau dengar anok orghe lain buleh result comei lote'.


Bor lar kito kechek hal PMR ni , supo hok pB kato takdi , bendo doh lepah.


Maghi kito crito pasal Adam Faris.


Alhamdulillah , doh masuk 9 bulae doh umor budok kecik.
Gigi tak dok sebatae habuk lagi.
Merangkok , tak yoh royak lar.
Sgalo tempat , sgalo peluruk doh dio gie.
Suko benar  , kalau kubae mainan.
Lepah di kubae, dio belek belek , masuk mulut , pah tu dio tinggal.
Tok larat nok sipae doh ....


Ukah @ panjat tanggo , tu lagi terror.
Brani sungguh .....
Patae lepah pandae , tengok tengok dok tengoh tanggo doh.


Masuk bab makae pulok.
Rasonya semuo dio makae. Tolok batu kayu jah.
Rasonyo kalau kakok kakok dio bui , kayu pun , dio mamoh jugok tu.
Kuat sungguh lar makae.
Sari tu , buleh kato limo nae kali dio makae.
Patae orghe makae , mesti dio nok jugok.


pB , kalau malae malae dio nangis , pB suap dio roti gardinia.
Gote' gote' buat bulat bulat , suap .
Terus bereti dio nangis .....




Eskrim pun kakok dio suap doh ...

9 comments:

Bapak said...

peel Adam Faris sebijik cam Ilhan...heheh

MULAN said...

poh paleh adam...

Ordinary Superhero said...

PmR habih doh; bo la mama dio stress. Tawakkal nga redho lah. Mintok2 'jayo molek belako, InshaAllah.

MOKCIK AZWA said...

Serupo la kita PB..tawakal jah lah..mudah2an anak2 kita berjaya dalam PMR.

Alahai Adam Faris..mesti tambah comel sebab suka makan nie kan hehehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

anak jate meme lagu tuh kot :)

bilo laa nok buleh hero soghe ni, nok tutup kile pahni :p

anok perekso, mok debbar, biaso..

Arena said...

Fuhh tergeliat lidah saya kak.. ehhehe.

gedek! said...

kemah keming!

DrSinga said...

er..
saya tak paham...

Anonymous said...

salam...tak mama pb kalau bab sekolah anak2 kita boleh share2 anak2 cm pun supo la...

tak sempat nak tanyo kaba pasal pmr anak dara pb...harap semuanya ok, InsyaAllah...

wah dah 9 bulan baby Adam..lepas ni jenuhlah pb nak kena karate dgn dia..cm ni habis sakit badan kena gomol, kena pijak dan segala dgn muhammad...serius jaga 3 anak dara dulu takle terdera mcm jaga hero kecik sorang ni....tidur diingatkan jgn telentang takut pecah perut bila dia stunt without warning...tapi syukur juga dapat rasa nikmat membesarkan anak lelaki..

salam to tok ma...

cm

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...