22 November, 2006

MENGHITUNG HARI

Pagi tadi, sedikit lewat masuk ofis.
Ke LUTH untuk memasukkan sedikit wang kedalam akaun Tok Ma.
Buat belanja disana.

Tengahari pula, ke Giant dan melawat kedai kedai yang sewaktu dengannya, mencari stokin tebal yang diminta oleh Tok Ma.
Musim sejuk di sana...
Sepasang selipar getah juga dapat dicari untuk kegunaan Tok Ma disana.

Dalam hati, rasa sedih tapi tak terucap.
Sekarang hanya membilang hari dan waktu.
Untuk mengucapkan selamat tinggal kepada ibubapa PB dan anak anak PB.

Lorrr...emotional la petang petang gini.
Tapi hakikatnya memang PB merasa



sedih
bimbang
risau
pilu
nak nangis

Tak hendaklah difikir perkara perkara negatif.

Moga perjalanan kedua ibu bapa PB selamat.
Moga PB akan bertemu mereka lagi 10hb Januari 2007 nanti...
(hi hi....gaduh gaduh jugak, tapi sayang tetap sayang...)
(saper tak sayang Mak dan Ayoh...oiiii)
NAK TANYA, BILA MEREKA BERANGKAT NAK KELUAR DARI RUMAH, MEMANG KENA AZAN KER????
KALAU PERLU, KENAPA???
TOLONG JAWABBB.....

7 comments:

Am said...

azan? tak tahu pula Am jadi tak dapatlah menjawabnya

Apa-apa pun semuga ibubapa PB selamat pergi dan pulang ya

Pisces said...

masa datuk & arwah nenek pegi mekah dulu.. ader gak azan.. tapi tak tau kenapa perlunyer buat macam tue.. sy pun tak dapat nak jawap gaks :)

Alex Lacey said...

tak tau azan ke dok...tapi kalu nok buat pun tak dok hal kot, bendo hok molek...asal jange buat sebab ore lain buat sudoh...
meme sedih nok ppisoh nga ayoh & mok...kakok2 k.we dulu pun teriok jugok..k.we maso tuh kecik lagi, jadi blur sikit...hehehhe...selamat la dok? mudah2an selamat pegi & selamat balik la parents PB nanti, dan dpt pula haji mabrur....insyaAllah...

mawar said...

mmg lain sikit sayu dia ni kak, tapi x pelah..doa hok molek jahla..dok soh duk rusing sangak, insyaAlah selamat semenyo..

ps: akak pun tukar ko blogspot..blogdrive tu problem dok eh?

PB said...

AM
Terima kasih diatas doa itu....Moga selamat semua jemaah haji tahun ini..selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air.

PISCES
Macam dah adat kot....

KAK WE'
Betul kato Kak We, bendo baik takpo kito ikut...
Sedih...stat sero doh nie, tapi buak kerah hati....

MAWAR
Terimo kasih...insyaallah, semo selamat.

psst..lamo doh tukar sebab blogdrive asyik sakit jah...

oren said...

kak,

memang sunat rasanya kita azan..lagipun, itu la yg membezakan tujuan perjalanan kita samada ke mekah atau ke paris :)..

tak salah buat, dapat pahala sunat lagi..

bie... said...

k.PB...bie pun nk memohon ampun maaf dr k.PB sebelum pegi...mana tahu selama duk berbual di tepon ada yg tersalah di pendengaran...tp Bie suka spnjg berborak dgn akak...
jgn lupa krim salam bie dan suami utk tokma dan tok ayah...

azan tu sunat...elok jugak k.Pb panggil sapa2 azankan sebelum tokma dan tok ayah pergi....supaya selamat perjalanan diorg dan rumah yg ditinggalkan terjaga dr segala kejahatan...
lebih elok sebelum bertolak tu sunat musafir dahulu...
lgpun org kata pergi haji ni pekerjaan berat...jika sempurna ibadah haji kita spt kita dilahirkan semula
lgpun ada pepatah hidup manusia antara azan dan iqamat...

k.pb doakan bie yea...sihat dan selamat di sana nnt yea...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...