08 April, 2009

553

Ini anak dara pB yang sulung.
Namanya KAKAK.

Actually , pB sekarang ni sedang ber'delema'.
Ber'delema' angkara si Kakak nie.
Kalau tengok , memang tak ada cacat celanya anak pB sorang nie.

Semuanya cukup lengkap.
Alhamdulillah.
Cuma , bahagian gigi depan jer yang ada sikit masalah.


Mungkin masa kecik kecik , dia susah benar nak bercerai dengan
si kawan baik dia tu "Si Puting" ,
makanya , bahagian depan mulut tu ada sedikit tinggi.


So , KV ......
Sila beringat sikit nyer dengan anak dara awak tu ...
Kalau boleh , cepat cepatlah ceraikan dia dengan kawan baik dia tu ....


So , pB ingat nak pasangkan braces pada gigi Kakak.


Mak sedara si Kakak ni pakar buat buat braces ni.
Hari tu , dah pun gie survey survey.
Ikut kata Mak Su dia , sebelum nak buat braces , gigi Kakak terpaksa dicabut.

Yang jadi masalah tu , bukan setakat sebatang yang kena cabut.
Tapi EMPAT BATANG !!!!!!!!!!!!!!.
Baru lah , braces tu boleh dipasang , dan gigi gigi tu dpt merapat dengan elok.


Nak cantik , memang perlukan pergorbanan.
Tapi , pB macam tak sampai hati.

Kalau ikut siKakak , dia tak mau lar bab bab cabut gigi nie.

Camner ek ??????

23 comments:

catz_mafia said...

pB,
elok lah buat skrg.. kalau bla dah kerja nanti dah takde masa pulak..

MULAN said...

ouucchh... nak cabut tu yg sakit tu... 4 btg sekali.. adoooii..

Alex Lacey said...

kalu k.we sokmo k.we ikut ggapo hok anok nok...of course k.we cerito dulu sebab apo keno buat gitu gini, lepah tu dio pilih la...sbb bendo2 hok lagu ni, molek dio sediri pilih....

AZANI said...

tumpang mengomen
Assalamualaikum
Pada saya tak jadi masalah kalau gigi mancung sedikit,cuba tengok Dayang Norfaezah, bertelingkih.Takda masalah.Itu jadi identiti sendiri.

ima said...

susah jugak nak buat keputusan ni...bincanglah dulu,

walau bagaimanapun kakak tetap cantik.

Kak Elle said...

apa nak buat kalau nak cantik kena lah korban sedikit...hehe

pB kat sana berapa bayaran nya ye?

Zareda Norman said...

4 batang??? Biar betul..

cuba dapatkan seken opinion ler..

shahmey shahril said...

kak Da.. ado oghae ghoyak, oghae gigi mancung ni sogho sedak!!
Ma Ja pong gigi mancung hehee.. saloh satu sebak ayoh suko kor dio pong sebak sogho dio hehee..

Kakak tu napok okay jah..
tok ketara pong gigi dia ado problem..

Neeza Shahril said...

shahmey tu shahril la puloks.. Ja sebenarnyo.. ;)

cikgu_math said...

kakak nampak cantik jer...macam tak ada masalah gigi pun!
anyway..bincang-bincang dulu baru buat decision

zino said...

aduhhh.. sakit tu....

Yunus Badawi said...

Gigi yg 4 tu elok lagikan? Sayang kalau dicabut.
Saya tengok kakak tu ok aje. Cute dan tak nampak jongang.

tchersally said...

Pb,
jgn jadi mcm Sally..dah tua bangka baru dtg ilham nak pakai braces..tabiat gigit cincin punya hal la ni..tp..hmmm..dah terlambat..so..anak dara pB tu..baik buat cepat..jange jadi supo mokcik Sally deh..

umeboshi said...

k.pb,
bincang bebaik dgn anak dara sulong akak tu. kalo dia taknak, takyah le paksa. rupa dia OK aje. ume pun gigi tak lawo. ada mancung sket jugak! wakaaka..

Ms Minnie said...

kak pb,
aduhai.. nak cabut satu gigi pun sakit, ni plak empat... hm.... cian plak kat kakak yea....

Luna said...

kak PB gigi sy pun spesis x cantik gak..tp sy rasa ada hikmah nya..coz kalo gigi ni perfect sy akan jd lebih cantik...kot nnt sy jd lebih bangga lebih riak dan sebagainya...ha ha ha

tu la Dia bg tang gigi tu ada kureng sket...

Uncle Lee said...

Hello PB, your anak dara very pretty.
Berapa lama kena pakai braces tu?
She sure to have perfect teeth next day.
Best regards, Lee.

McBudu said...

kalau saya, biarkan je dulu. Nanti bila dia dah besar, biar dia buat keputusan sendiri. Macam tu rasanya lebih adil kepada kehidupan dia. Pandangan sayalah, tak semestinya betul....

13may said...

hehhehehhe...

tatau la kak pB...kena rujuk pada yg pakar la nampaknya...

saya tak pandai bab bab nih...hehhe hehhe

atty's said...

macamana pun mmg kena cabut dulu 4 btg tu..
nanti memula pasang..mcm sakit jugak..tp lelama.okeh..

ingat nak buatkan anak 1st atty jugak..tp dia takut ler pulak..

shafarina said...

Sakit tu kak. Sebab nak cantikkan gigi jer.

Kalau kakak nak jadi artis ke, boleh ler buat gitu. Kalau tak, biarlah seadanya. Kakak tetap manis macam tu. Ori!

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

sayo pom plan nok wat braces utk anok sulung sayo..sbb gigi dio berlapis...tp since loning ni dio baru omo 8 tahun..keno tunggu dio besar sikit...tunggu biar semmo gigi kekal dio tumbuh baru bulih wat.....meme oyat doh ko dio..keno pakai braces....sayo tor sir la anok sayo gigi supo sayo..berlapih2...huhuhu

david santos said...

Brilliant posting, pb!
Happy Day!!!

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...