31 January, 2016

1291

Bismillah .....



Assalamualaikum .....

Lamo benar tok update bloq ni.
Kalau bendo hidup , lamo doh mati.....


Bukae tok ingat kor blog ni , tapi masya-Allah , maso supo tok cukup sari sari.
Sibuk sungguh dengae ka'ro duniawi ni.
Harap harap hok dok buat ni , ado lah pahalo walau pun sikit.
Jangae dok buleh dosa jah hari hari.

Hari ni 31 hb doh.
Smeta jah nok habis bulae satu.

Bulae satu 2016 , macae macae jadi.
Semuo nyo makae pitih.
Nok wak lagu mano .....
Trimo jah lah ....
Mungkin adolah tu pitih hok tok brapo nok bersih.


Kisoh anok anok ....

Hok sulung , dok praktikal di Hotel Four Season by Sheraton.
Area Puchong ni jah,
Senae nok g ata , nok ambik.
In shaa Allah , bulae 4 ni habis .
N masuk ngaji semula.

Hok no dua , semester 4.

Hok no 3 , dok ngaji di Maahad Johor lonni.
Nok ambik pereksa STAM sambil2 tunggu result SPM.

Hok no 3 , dok ngaji di Sek Men Keb Seksyen 18,
Alhamdulillah , upsr buleh 5A , psra buleh Mumtaz.
Tapi nasib dio tok brapo molek,
Sekolah asrama penuh tok buleh.
Sekolah agama pun tok buleh.
Tok tahu lah .....
Dok asrama lah tu lonni....

Adam ....
Tadika 6 tahun ...
Ata ngaji Pasti ...
Harap harap akhir tahun ni buleh lah baco , nulih , ngiro.
Rusing lah weh .....
Main sajo ....

Tu jah lah buat maso ni.
Kalu dea , pB update lagi

15 comments:

naniasda said...

rajin jugok pB update blog..kak yah lasung dok update, sekat pecen ni koho malas nok nulih...eh..naip ssini. Mace2 cerito nok oyak tapi duk dalae otok jah lah. Besar-besar doh anok2 pB...pejae celik pejae celik pejae celik anok bongsu kak yah 21 years old doh awal januari baru ni..kito pon koho tuo..gitu lah

oren said...

Tahniah utk Nurin..dapat 5A..

Mira cuma dapat 2A saja..tapi alhamdulillah, dapat join KAA di sek pekab baru..takde hostel..hihi..

hok Adam tu, takpa kak..hujung thn ni, sure dah boleh baca..

manakan sama anak lelaki dan anak pompuan..hihihi

Anonymous said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

Thanks :)

Mulan said...

besor dah adam ya..

Anonymous said...

Assalam, lamo bonar pb x update blog...alhamdulillah semua anok2 pb
dah bosa blako...tahniah buat Nurin dpt 5A...utk Adam semoga cepat pandai...blh baco, nulih & ngiro...:-))-Life Must Move On...IP

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share foto-foto baju, kain dan accessories, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Ayah said...


Salam. Selamat Hari Guru..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Kakzakie Purvit said...

Anak-anak kian membesar, kita pun semakin diinjak usia

Terima kasih doakan bapak kakak yg telah pergi.

Linda said...

dah besar anak-anak akak.
lama juga saya tak tinggalkan jejak, dekat 4 tahun dah.
Semoga akak sekeluarga sihat sentiasa ya

McBudu said...

Lama betul tak update, dah berapa org cahyamata...?

McBudu said...

Lama betul tak update, dah berapa org cahyamata...?

Dila said...

Selamat update blog, semoga sukses akhirat dan dunia

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Hmmm

Entry lepas perasae nok post kat fesbuk , tok leh sebab fren waktu pejabat kul 830 pagi. kul 900 tok masuk lagi pakat dok lepok kat bo...