06 May, 2009

571

FW: PENGUMUMAN BARU OLEH PM (Elaun Sara Hidup)

PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa
mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak
RM500.00 sebulan berkuatkuasa Ogos 2009 bagi menampung kenaikan harga minyak dan
barang-barang.

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai
jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta
hari-hari kelepasan am.

Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk
mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang
lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-

1. SuratPerlantikan Kerja - Original
2. SuratPengesahan Kerja- Original
3. SuratAkuan Majikan - (Tempat terakhir masih bertugas)

dan...









































80 penutup botol Coca-Cola... ...... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola!

Haaaahahaha! !!! Dah! Pergi sambung kerja.... kalau pasal duit semua mata besar
belaka ekk.......


Whuawhuawhuawhuaaaa??..
pB takmo terkono sorang2?... so pB share ler dgn korang.... huhu

just for fun... :)



*****************************************************************************
6/5/2009 ~ pB tiada di pejabat. pB akan berada di Jalan Semarak. Kursus lagi , beb !!!!

20 comments:

AZANI said...

laaa pB kita ingat betul betul , dah plan nak beratur kat p.pos
err, orang kena retrench boleh claim jugak?

zino said...

mentang2 zino tak sempat baca akhbar ari ni.. nak pekena ya.. hehe

pB said...

AZANI

Ha ha ha
pB pun mula mula baca memang ingat betul betul. Sekali .......

kuang kuang kuang

pB said...

BRO ZINOApasai tak baca surat khabar?

Mana nak cari 80 tutup botol tu ??
Suruh Hazwan cari , boleh ??

Ummibatrisya said...

ummi hanya boleh minum coca cola aje, tiada kena mengena kalau cola naik ke turun ?

:)

aNIe said...

Hahaha...akak ni baru berangan nak suruh anak2 pi tuntut duit tu...at least dptlah akak 50%...hahaha...terkena rupanya...tak baik tau PB...pepagi dah mengenakan orang...

dlt said...

huh! inatkan betul, terkena rupanya. bab swasta tuh siap baca berulang2 kali. tapi mmg company saya bagi COLA, cuma dah dikurangkan bila harga minyak dah turun.

Yunus Badawi said...

kerja sendiri ada COLA jugak ke?
berapa banyak penutup botol nak hantar?

MOKCIK AZWA said...

wokey pasni mokcik hantar selori penutup cola...boleh???

wakakka..PB nie pekena orang pagi2 nie kann...

selamat berkursus

achik said...

hahahaha.. mula2 baca pun pelik je sbb pekeje swasta pun bleh dapat, biar betul.. sekali... hahahampeh.. ;p

zareda said...

PB

zar dulu dapat emel ni wahh teruja jugak.. ehheh last last terkena you.. sabo ajelah haku...

masni qisrine said...

hihihihi....mmg terkena
berkobar kobar aku baca

maklang said...

kalau betul, alangkah bagusnya...

Neeza Shahril said...

hahaha!!! suko guling2 Ja..

baghu nok ghoyak kor kak pb, siyae lah kor oghae kapong hok takdok payslip tuu..

hahaha!!! pandai yeeee..

kakpah said...

hehe terlopong gak kakpah baca dan dah mula pasang angan-angan. mana tau, dapat beberapa persen ka..

Nong said...

Laaa... ingat kan betul tadi. ish ish...

KAMATO said...

terkejut.....biasanya sebelum kerajaan umum kita dah bolehcium dulu

Ordinary Superhero said...

Bila baca kakitangan swasta pun boleh dapat jugak, dah tahu memang tak betul punya.....

NJ@goboklama said...

lahhhhhhhhh,memula ingatkan betol,siap kata untungnya dpt bonus terpijak,ghopanyer hampeh, berjaya tu mengenakn org ;p

anyway,thnks for adding me, I'll follow u soonest! :)

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

alaa..sabaq je la..ingatkan betui2.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...