21 August, 2009

659


Pemegang mohor besar Di Raja dah pun membuat pengumuman puasa. Kita semua rakyat Malaysia yang beragama Islam akan berpuasa pada hari Sabtu ini. Kepada yang akan berpuasa , pB ucapkan Selamat Menahan Diri diri dari makan dan minum dan juga perkara perkara yang boleh membatalkan puasa kita itu. Malam INI , jangan lupa , marilah kita beramai ramai ke masjid untuk menunaikan solat terawih malam pertama. Banyak pahala tu ....


Ini sedikit peringatan kepada semua umat islam yang akan mengerjakan solat jumaat dan juga solat di masjid , mahupun di madrasah atau pun di surau. Kalau boleh , kita bawalah sehelai tuala kecil bersih yang boleh kita gunakan untuk melapik muka kita , ketika kita bersujud.


Karpet karpet di masjid ni , ramai yang sujud, namun kita tak pasti tahap kesihatan setiap insan yang sujud itu. Mana tahu , semasa dia bersujud , dia bersin mahupun batuk. Jadi , untuk menjaga kesihatan , adalah dinasihatkan lapik lah ....... Jangan lupa pesanan pB , tau semua anak murid. Elok - elok lah kalau kita beringat ingat sebelum terkena. Tak gitu ?????




Esok dah tak boleh makan makam lagi. So , hari ni jom tengok gambar makanan. Restoran Hover ni kira on of the famous restoran kat Kota Bharu. Saper saper nak makan masakan padang , boleh ler kesini. Tak mahal mana pun harga makanannya. Dan paling penting , sodapppp.

Dulu , kalau kita tapau nasi dari restoran ni , dia akan gunakan paku untuk bungkus bungkusan nasi tu. Nasi paku , orang panggil . Tapi sekarang ,dia guna getah jer.




Masa ni , tak ramai lagi pembeli.
Tu yang boleh ambil gambar pakcik ni

Daging Kerutuk dan Ayam Kampung Goreng


Telur Penyu



Ayam Goreng lagi










Gulai kuning ikan tenggiri

Selamat berpuasa semua ..
Maafkan pB untuk semua dosa dosa pB







13 comments:

risanur said...

salam ramadhan pada kak pB sekeluarga..

Saavi said...

I understood the things with one translator Thanks for your posting i came to know much about life

Saavi

Cash Online Get Easy cash at your door step

zino said...

selamat berpuasa...

mulai esok jangan buat posting pasal makan lagi ya hehe

TokNabe said...

Selamat berpuasa dan selamat menempuh ramadan. Semoga semua amalan diberkati oleh Allah.

Rohaniah said...

PB, k.we mitok maah jugok deh...selamat berpuasa...,,

Along Arman said...

10 jari disusun mohon keampunan di atas kekhilafanku seandainya terkasar bahasa dan terguris perasaan sepanjang perkenalan ni. selamat menunaikan ibadah puasa dan semoga ini bukan ramadhan terakhir buat kiter.. salam ramadhan..

maiyah said...

salam selamat berpuasa.. ape lagi kan dibulan posa ni kalo tak tunjuk masakan

manlaksam said...

Selamat berpuasa dari Pok Mae.

Kak Elle said...

salam dr saya dan selamat berpuasa ye pB.

xiiinam said...

Selamat berpuasa dan beramal mulia di bulan barokah ini...

OO said...

sokmo bawok tuala kecik gi masjid.

izman said...

bab tuala kecik lapir sujud tu setuju sangat.

selamat berpuasa buat pB jugak

fndrocka said...

gmbr mknan2 di atas serupa mcm makan kat rumah nenek aku lah..kat kampung...pinggan dia pun nak dekat sama..hoho

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...