30 October, 2009

719

Kadang kala , kita perlu menggunakan akal dan fikiran apabila kita membuat keputusan.
Terutama keputusan itu berkaitan dengan kehidupan harian dan orang kesayangan kita.

Tapi kadangkala keputusan itu amat susah untuk dijalani.
Bagaikan 'ditelan mati bonda , diluah mati walid'



10 comments:

tulipurple said...

sib baik itew jantung dah diubati,berplaster gitu...take care sis...:)

kak anie said...

Apa jua keputusan yang kita buat biarlah ianya seperti menarik rambut di dalam tepung...

Mintalah petunjuk dari yang MAHA ESA dlam mencari keputusan yang sukar...

oghe said...

kadangkala kita perlu kembali melihat ke dalam diri sendiri, adakah kelukaan kita disebabkan oleh orang yang kita sayang... ataupun kelukaan kita adalah kerana wujudnya "musuh" dalam diri sendiri yang tidak kita sedari...

Anonymous said...

Kadang kala kita tertanya-tanya gak ada kah kita ni terpaksa membuat keputusan yg tak mungkin mengecewakan hati kita sendiri..tapi dimanakah kita nak mencari jawapannya..adakah kita akan mendapat jawapan yang tepat atau sebaliknya dari keputusan tu.

Macam ni lah pB anggap lah keputusan tu pB buat untuk hari ini je...hari esok pB tenguk le macam mana dengan keputusan tu...

Hehehehe macam tahu je apa yang berlaku..pB apa cerita ni orang kesayangan,kehidupan???.
tak kan dgn aber and family lak kan..

Jangan lauh dan jangan telan pB..ada soalan ni...luah jadi muntah tapi kalau telan jadi apa?

.saya walid KL.

atty's said...

mintak pentunjuk dari allah ..

TokNabe said...

Susah nak buat keputuse ni........ lebih senang kalu ore lain yg tolong buatkan keputuse tapi klu ore lain buat keputuse utk kita..... adakah memuaskan hati kito.

NBK466 said...

Rasanya den pun skg sdg berhadapan dgn situasi ini sekarang... Moga2 diberi petunjuk dariNya untuk membuat pilihan yg terbaik buat semua..

Rumah Kuning said...

gapo pulok la ni? apo pun, semoga dipermudahkan Allah segala urusan.

Luna said...

buat analisis setiap keputusan yg akan diambil, mana yg lebih panjang list kebaikannya.

di samping, bersolat hajat memohon petunjuk Allah.dan berdoa smoga apa jua keputusan yg di ambil dipermudahkan.

kemudian, buatlah keputusan itu dan jgn menoleh ke belakang.

firman Allah,

boleh jd kamu menyukai sesuatu pdhl ia amat buruk bg mu dan boleh jd kamu membenci sesuatu pdhl ia amat baik bg mu.

wallahualam

cikdinz said...

berat sungguh ni.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...