26 November, 2009

741

Salam semua

Semalam tak sempat nak berblog. Letih , weh...

Seperti yang dirancang , kami sekeluarga bertolak dari Puchong jam 430 pagi. Jam 2 pagi tu , pB dah bangun , siapkan bekalan makanan untuk dimakan didalam perjalanan nanti. Begitulah selalu nya, kalau nak berjalan jauh , mesti berbekal. Anak ramai , katakan. Kalau orang anak tak ramai , tak kisah pun. Menu kali ni , mee hoon goreng dan ayam goreng.

Bertemu dengan kawan di Tol Usj jam 440 pagi. Bertolak dan singgah di RNR Tapah jam 615 pagi. Berhenti solat subuh dan bersarapan. Teruskan perjalanan hinggalah ke Grik. Mula mula ingat nak berhenti di situ , tapi entah macam mana , terlepas pandang Masjid Grik.

Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan Allah. Tiada hujan di sepanjang perjalanan dan juga tiada kemalangan yang kami temui disepanjang kami berada di jalan raya.

Sampai di rumah MIL jam 1230 tengah hari. Turunkan segala beg dan terus tuju je dapur. Baik sungguh MIL pB nie, dah siap dah makanan untuk kami semua. Apa lagi , soruuu larrrrr.

Lepas sorrruuuu , mata mengantuk , badan letih , bantal dan katillah menjadi kawan.

Belah petangnya , pB angkut anak anak ke Bandar Kota Bharu. Ingatkan nak makan colek ala - ala pasembor kat Kg Cherang tu , tapi restoran Rohani tu telah ditutup untuk proses pemindahan ke restoran baru. Cari cendol pulut pun dah habis. Last last makan jugalah kat satu kedai makan yang juga dalam proses nak tutup (rupa - rupanya pB lah pelanggan terakhir mereka).

Dari situ , kami ke Tambatan Diraja utk melihat permandangan matahari turun (mahgrib maghrib dok berderak la pulok). Dah puas di situ , bergerak pulang . Tapi sempat lagi berhenti makan di satu restoran arab yang di buka di Jalan Lundang. Sohor orghe kato dengae Nasi Mendi. Tapi tak ada reseki nak makan Nasi Mendi sebabnya Nasi Mendi tu hanya dijual pada hari Jumaat dan Sabtu , so makan Nasi Beriani. Nok that tasty tapi Roti Arab tu sedap.

Balik umah dah jam 9 lebih dengan hati senang sebab perut kenyang ...

Itu baru cerita semalam.
Cerita hari nie , esok esok lah pulak nyer ....

19 comments:

Erna said...

Salam pB...

Alhamdulillah..dah selamat sampai ke kampong...selamat menyambut aidiladha dikampong..tentu meriah

maiyah said...

salam aidil adha.. moga ceria menziarahi sedara mara

zino said...

tak jumpa kereta angah ke?
angah punn bertolak ke ketereh dalam masa yg sama dari putrajaya hehe

indera kencana said...

Alaaaa.... mana aci bersambung-sambung neh huhuhuhuhu nak jugak tau sambungan seterusnya.

hehe Samat Raya Aidil Adha Kak pB. Salam buat suma. Tok Ayoh, Tok Ma, Abe dan anak2 akak... Selamat bercuti sekolah sakan untuk anak-anak akak. Nurin nak masuk darjah 1 tahun depan kan?

HappyIrfa said...

sedaklah demo rayo kampung.kami jugak beraya di bandar.

aNIe said...

Alhamdulillah perjalanan dipermudahkan...seronok dpt balik kampung raya ni ye PB...

yushida03 said...

rajin round KB dekat2 raya.
ambo dekat raya takut nok gi alah bbandar, takut jem! nombor plet W, B, C, J, P, A sumo ado..

Anonymous said...

That is verу interеsting, You are an overly
ѕkillеԁ bloggeг. I have joined your feed
and looκ forωard tο looking fοr morе
of your great post. Also, Ι've shared your website in my social networks

My blog: marketing online
Feel free to visit my weblog : how to advertise on twitter

Anonymous said...

I lоved as much аs you wіll recеive carrіeԁ οut right
here. Thе ѕketch iѕ attrаctive, yоuг аuthorеd material ѕtylіsh.
nonеthelеsѕ, you commаnd get got аn nervοusness oveг that
you wіsh be delіvеring the fоlloωing.
unωell unquestionably come morе
formerlу аgain as ехаctly the
same neагlу a lot often inѕіdе cаse you ѕhield
thiѕ hike.
Feel free to visit my web blog instagram-follower.com

Anonymous said...

I'm really enjoying the theme/design of your web site. Do you ever run into any web browser compatibility issues? A handful of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any advice to help fix this problem?

Also visit my webpage ... http://www.vapornine.com
my page: vapornine

Anonymous said...

Hеllo would you minԁ letting me know which webhost you're utilizing? I've loaded youг blog in 3 completеly different wеb browsers and I must sаy this
blog loads a lοt quicκer then mоst.

Ϲan yοu recommend a good ωеb hosting pгovіdеr at a faiг pгіce?
Cheers, I appreсіate it!

Feel free to surf to my ωeblog - pikavippii.net
Check out my page :: pikavippi

Anonymous said...

Please let me know if you're looking for a article writer for your site. You have some really great articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
love to write some content for your blog in exchange for
a link back to mine. Please send me an e-mail if interested.
Kudos!

Take a look at my web site - http://42.121.236.157/

Anonymous said...

Howdy! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any recommendations?

My web-site ... guarantee 300+ REAL facebook likes

Anonymous said...

Nice replies in return of this issue with solid arguments and telling the whole thing on the topic of that.


Also visit my blog ... trm

Anonymous said...

Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in
accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

Look into my weblog aaa fx

Anonymous said...

I all the time emailed this website post page to all my associates, as if
like to read it then my friends will too.

My web page; get followers

Anonymous said...

Good post. I learn something totally new and challenging on sites
I stumbleupon every day. It's always exciting to read articles from other writers and use a little something from other sites.

Here is my blog; http://get-plus-followers.com

Anonymous said...

Hello, i feel that i saw you visited my site
thus i came to go back the prefer?.I'm attempting to to find issues to enhance my website!I guess its good enough to use a few of your concepts!!

Visit my site ... http://canoaqv.blog.com/

Anonymous said...

Great article! That is the kind of info that should be shared across
the web. Shame on Google for no longer positioning this submit
upper! Come on over and seek advice from my site . Thanks =)

My blog post :: make money trading binary options

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...