Madu

Memang betullah kata orang


Madu itu pahit ....


Sakitnya , hanya yang melaluinya yang tahu bagaimana rasanya


Hati seperti ditikam tikam


Sudahlah ditikam , dicurahkan pula cuka ke dalam luka tersebut.


Dirobek robek lalu di sapu garam .....

Comments

abanglong said…
salam pB...

abanglong doakan yang terbaik untuk semua...

" sesungguhnya bersama kesulitan, ada kemudahan... "

-- Al Insyirah; ayat 6
Yunus Badawi said…
Salam pB,
siapa yg dimadu?
nbk466 said…
Harap pB tabah ya... Kita ini semuanya hanyalah pinjaman..
zino said…
semuga tabah dengan apa juga keadaan yg terpaksa di tempuh..
kakcik said…
Salam pB..

tabahlah dik (memang mudah menuturkan kata, hanya yang menanggung yang tahu peritnya). Semoga Allah berikan pB kekuatan. Ingatlah, semua yang kita miliki hanyalah pinjaman. Mungkin Allah akan 'pinjamkan' pB sesuatu yang lebih berharga di sebalik keperitan yang pB tanggung itu.
Zareda Norman said…
PB

kalau betul ada masalah rumahtangga, eloklah PB dapatkan nasihat dari yang profesional. Tahu hak hak kita, apa prosedur dan bimbingan yang betul. Jangan ikutkan hati, akan merosakkan jiwa nanti.. jangan lukakan hati sendiri lagi.. tabah ek PB.
salam pb...

diharap kan dapat bersabar yerk ngan dugaan yang hadir..
setiap dugaan ade hikmahnyer..
allah syg umat nyer..
sbb tu dia bagi dugaan kat kite..
bersabar dan terus bersabar k..
AZLIN said…
kak pB, bykkan sabar. tabahkan hati. even u're sharing, but man always choose the best to luv more. so, be the best.
izawani said…
Hmmm... terkelu baca blog nih. Tak sangka... tapi tak mau menduga yang buruk buruk awalnya. Harapan semoga kuat semangat dan dapatkan dari mereka yang pernah melalui, jangan dapatkan semangat dari mereka yang tidak pernah merasa, nanti mereka akan lebih cepat melatah...
Cari kekuatan dari orang yang lebih cool dari kita...
Semoga beroleh ketenangan...
Ieza said…
berat mata memandang berat lagi bahu memikul..banyak2kan bersabar..
Kunang-Kunang said…
Salam PB,

Tabahkan hati dengan dugaan Allah. Semoga mendong ni cepat berlalu dalam hidup PB.
hmm....apa lah gerangan hal yang telah membuat kak pb ku ini gundah gulana, tak berani nak meneka sbb kak pb banyak bermain kata2....aduhai kak pb...semoga hati tu tabah selalu....doa ku sentiasa bersama2 mu...
kakLuna said…
apa yg berlaku telah berlaku, setiap yg Allah izinkan terjadi pasti ada hikmahnya. untuk mengundur masa adalah mustahil, hidup perlu diteruskan. banyakkan solat, membaca Al-Qur'an supaya hati menjadi lebih dekat dgn Allah dan kuat menghadapi dugaan.
MOKCIK AZWA said…
Apa lagi yang boleh dikatakan selain ucapan bersabar menempuh segala dugaan.. there's always a light at the end of the tunnel.
Zaitun said…
Banyakkan sabar dan dekatkan diri dengan Allah SWT.Ada hikmah disebaliknya.

Take care..
Ummi said…
PB

ummi harap pb tabah untuk menghadapi apa jua rintangan yang di lalui

ingat, walaupun di luaran nampak tidak kuat, tapi kita sebenarnya amat kuat untuk menghadapi segala dugaan yang ada

jangan sedih2 jaga kandungan baik2. ingat ada banyak lagi orang yang bergantung kepada PB so PB mesti kuat
oghe said…
ermm... nanti demo free kita sembang2.. ambo lloni no hal...
-fAiZiQ- said…
Salam.
Pekabor Kak pB??
Dah lama tak merayau2 blog2...

Setiap perkara ade hikmahnyer.
Bersabarlah dan bersyukur atas ujian yang dirikan kepada kita.
Rohaniah said…
PB...ingat etek baby dalam perut...tak po, slow-slow PB buleh...
ckLah@xiiinam said…
Selamat menyambut Ramadhan...
Anonymous said…
sori dik, I'm losing words but my heart and thot are with you

cm
hazmi mat zain said…
PB,
Allah tidak menduga hambanya yang tidak tabah. Ujian dan dugaan itu sebenarnya untuk menguji keimanan kita. Jika kita benar benar beriman, kita boleh lalui apa jua dugaan yang dberiNya.
ima said…
selamat berpuasa...

semoga pb terus tabah menghadapi hari2 mendatang....

Popular Posts