04 February, 2007

ANAK

1

Aqilah : Mama, kat sini ramai melayu, tapi Cina lagi ramai
Mama : Yelah, dah nak raya Cina
Aqilah : Mama, kenapa Melayu yang dah kawin pun seksi seksi ??
Mama : Hmmmm.... husband mereka tak marah sebab tu la jadi gitu...

Aqilah ni memang jenis yang suka memerhati dan bertanya.
Mungkin soalan tu terpacul dari mulutnya apabila melihat satu family Melayu ni yang mana si ibu memakai skirt pendek yang ketat manakala anak daranya memakai seluar jeans...


2

Nurin : Mama, mama ayang win kan?
Mama : Yelah, mesti mama sayang win..
Nurin : Kalau mama ayang Win, Angan lah mama eje.....

Wahai anak ku Nurin, kalau semua ini semudah itu.....

3

Nurin : Ma ma, win nak inum air gam gam...
Mama : Ahh....air gam gam..??
Nurin : iyer...air gam gam...

Rupa - rupanya air gam gam tu air zam zam..
Ado...pelat tak hilang lagi....

5 comments:

zino said...

peserta pertama di hari minggu..

tu le ustaz kata.. menjaga aurat di luar sembahyang lebih berat dari menjaga aurat dalam sembahyang..lebih2 lagi bagi orang perempuan..

selalu minum air gam gam tu cepat le hilang pelat dia nanti tu..

pa'chik said...

agaknya merekara rasa dosa pahala dah takde nilai kot.

ada budak perempuan minum air gam-gam tu, baru je seteguk, terus muntah. Sebab, tak tau.

PB said...

ZINO
Tahniah..hadiahnya nanti kita jumpa kat TT , pB belanja Bro Zino teh tarik halia...
Betul kata Bro tu, perkara yang mudah untuk dijaga tapi susah untuk dijaga ialah AURAT...

Pa'chik
Sebab tak nampak balasanya sekarang..itu jer

hah..?? budak tu minum air zam zam ker atau air gam ..?? Biar betul betul nie...
Tapikan air zam zam sekarang lain rasanya ..tak mcm dulu...

cikdinz said...

sama mcm anak lelaki sy.
semua perkara dia nak bertanya.
dia warna ape?
dia pakai ape?
kenapa mcm tu?
kita kat mana?
itu bangunan ape?

budak baru umur 3 tahun.........

PB said...

CIKDINZ
budak budak ni otaknya macam sponge...asyik nak menyerap info's sahaja....
yang tak besh tu kalau tanya soalan yang sensitif... berpusing nak carik jawapan..

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...