03 April, 2007

MISAI

Kebiasaannya selepas menghantar Arifah ke sekolahnya, pB dan aBe akan minum minum mengenyangkan perut dahulu di pagi hari .

Destinasi tak tentu. Tengok pada masa yang ada.

Kadang kadang kami berdua ke Seksyen 3
(restoran Gembira - nescafe O disini memang sedap banget).

Kadang kadang kami ke Seksyen 9
(restoran Soto - kat sini, mcm mcm lauk pauk, kuih muih yang ada)

Kadang kadang kami ke Seksyen 11
(restoran Hartini - kat sini kena belanja lebih sikit sebab makanan nyer agak mahal tapi rasanya memang pure kelantanese punya makanan)

Kadang kadang kami ke Seksyen 17
(restoran Jayanti - ini restoran bekas adik/abg ipar NASH , kat sini pun kena sediakan duit lebih sebab mahal lah jugak).

Tapi yang selalu sangat kami singgah ialah di Restoran Darul Ehsan kat Seksyen 18 ni ( capati dia ok dan dekat dengan pejabat pB)

Pagi tadi kami cuma singgah di Restoran Darul Ehsan kerana perlu ke Bank Rimau yang terletak di sebelah restoran itu.
Kira buat dua kerja dalam satu masa...

Selesai makan, aBe terus hantar pB ke pejabat.
Dan adalah kebiasaan , bila nak berpisah tu, pB akan salam dan cium cium mana yang patut.
Biasalah kan rasanya semua isteri akan buat gitu.

Entah macam mana , pagi ni dok cium , terkenalah misai aBear tu.
Tajam weh, sakit la pulak...
Kulit isteri kan lembut licin...
Terus terkeluar ayat dari mulut pB

pB : Bear, lepah ni gie cabut g misai tu, sakitlah...

aBear : Ingat misai ni misa palsu ko? Buleh cabut cabut....

Ngeh ngeh .......

Kesimpulan cerita ..... suami di luar sana, sila pastikan misai anda tidak menyakitkan isteri anda...

Side effect story.. cherito dale cherito

Cubo teko gapo dio pB jupo pagi takdik, kepik molek jah kat pitu ketor pB.
Te'pek te'pek maso aBe suroh pB kelih..
Ingat ko gapo dio lah..
Ado pendate hare la pulok..

Nak yo , mati ko diri sebab dok selit celoh pitu..
Sega dega lagi mayat cicok tu..
Tok kering pong..
Gebu gebu lagi ..





****************************

pB baru jer baca N3 kak Lady..
pB doakan agar semuanya akan selamat.
Insyaallah tiada apa yang perlu dirisaukan.
Mungkin doktor hanya nak beri penjelasan tentang kesihatan, itu aja.

21 comments:

happyirfa said...

siye ko cicok kena kepik pitu keto.sapa suruh duk situ,mace takdok tepat lain nok duduk.

misai datuk k,tuk ti tak komen ker?

pB said...

IRFA
Tu la, kak pB pong dok musykil lagi, lagu mano lah cicok tu buleh sesak barak naik ketor kak pB..

Misa Datok K tu, servih sokmo, guna conditioner berboto boto, so, lembutlah kot..sebab tu Datuk CT tok komplen..

Kah kah kah...

Pa'chik said...

che!h pagi baru nok kompeleng pasa misa tu, smale, male maring tok kato gapo pulok kihkihkih...

umeboshi said...

kak pb ni.selama ni tak terkena ke misai cik abe tu? ekekek.. ada nama restoran SOTO ek kat sec.9 tu. belah mana tu?

pB said...

POCHIK
Dio komplen maso sie hari.
Male male dok senyap senyap...

UME
Kah kah kah..
selalu dok kena..
selalu dok suruh dia cukur..
tapi kalau tak dok misai, gongjeng la pulak...hilang kehandsoman aBe pB

Bukan seksyen 9 tapi seksyen yang dekat Bukit Cherakah tu...

*fizzy* said...

hehehehehe..entah ke mana laa agaknya destinasi sebenar cicok tu..
dio nk ikut kak pB and che abear gi make² kot...
hahahahaha...

nanti kalu fiz ado che abear x leh imagine la kalu die ado misai ala² datok K tu..
tp mmg kan, kalu org dh biaso ado misai pelik kalu buang..

ooo, kak KV kena 'kuarantin' laa kiro nyo nih.. hehehe..ado sebutir keda vincci kat kb mall. one and only. hok dekak Mother House tu tutup doh. The Store situ pon tutup doh..

INDERA KENCANA said...

saya paling geli dengan cicak dan seangkatan dengannya. Kalau tengok biawak, baru tengok je tu, sudah boleh buat saya muntah hijau...

pB said...

FIZZY
Hi hi ..pagi ni kak pB keleh aBear trim doh misa dio..Nipih sikit...Cium cium dah tak sakit...kah kah kah

Cicok tu...doh nasib dia nok ajal kat keto kak pB

INDERA
Kak pB ok lagi. Yang geli geleman ular tapi idaklah sampai muntah hijau..

Nampak gaya Indera tak buleh masuk Fear Factor...

dlt said...

siye ko cicok tu bunuh diri kat keto kak pb. wahaha! mujur to wak terjun tiruk dari atap keto.

pB said...

DLT
Mati katok sungguh...

Kalu terjun lepah tu keno ji'rek ko tayar kreto , lagi paroh...

Abe said...

nampak nya kena cukur selalu lah misai..

pB said...

AD
Bukan cukur, tapi trim kan sahaja.
Handsome banget suami ku itu kalau berkeadaan begitu..
pB tak suker kalau aBear tak der misai

achik said...

siannya cicak tu... ;p

pB said...

nak wat cam ner, dah ajal diaaa..

pendek umo sungguh si cicak ini

kasutVINCCI said...

hehehe... hubby kv pun bermisai mcm datuk k jgk.Hiks

kakLuna said...

kak PB sanggup ka tengok hubby takdok misai..?

kalau saya..takmo...eiii... :P

pB said...

KV
Handsome per orang ada misai nie...tapi jgn tebal sgt

KAK LUNA
Masa sanding , dia tak bermisai..
Gongjeng sakan....

Sebab tu, laa ni kak pB tak kasi dia cukur habis misai tu...

Mak Su said...

huish... misai ler mahal. tengok misai Datuk K. tengok misai rajnikanth tu... misai boleh cari makan tu.....

13may said...

hehhe....

nescafe O ais satu!!!

pB said...

MOK SU
Itu misai Gatallll....

13 MAY
Oraittt....
Bungkus atau minum sini

ai said...

erkk..kak PB..restoran Hartini tu kat seksyen 10 laa.. kat seksyen 11 takde restoran nama tu... hehehe.. jangan marah haa... oo.. kak PB dok kat shah alam kat seksyen berapa?

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...