18 April, 2007

PENDEK

aBear out station lagi.
Ke Utara lagi.
Mungkin tiga hari dua malam.
Jumaat akan pulang insyaallah.
Moga aBear selamat pergi dan selamat pulang.


Sempat snap gambar dua anak beranak ni semalam.







N3 pendek hari ni, sebab hati tak tenteram.


Tiba tiba hati diselubungi rasa "tidak menyukai" pada seseorang..
Harap perasaan ini tidak lama...

30 comments:

kakLuna said...

napa ni kakPb..x suka sapa ni...:P
kak baca al-fatihah byk2..insyaAllah ilang la perasaan tu :)

risau sbb cik Abear gi utara kot....

pB said...

KAK LUNA
Hmm... bukan sebab risau pada aBear...

Entah ler, makin lama makin menebal la pulak perasaan nie..

Tu yang little bit tenshion hari ni...

Pa'chik said...

pendek kato gak pendek maghoh kato dio pendek

pB said...

PO'CHIK

Pendek kato meme dio pendek.
Jadi dio tok leh maghoh maghoh ...

oren said...

sweet ek?? saya dah lama dok berangan nak carikan Mira telekung kecik tu..kat mana bleh beli ek???

kalo time dia rajin, siap amik wudhuk bagai..kalo malas, solat satu rakaat jek..huhuhuh..

pB said...

OREN
Yang dia pakai semalam tu kain telekong kakak dia punya.
Padahal, yang untuk dia memang ada..

Kain telekong anak anak kak pB, mak mertua yang jahitkan..

Macam Nurin jugak, kalau rajin, ambik wudhuk, dan siap doa doa lagi selesai solat.
Taim dia malas, solat gitu jer , tak pakai kain telekong pung..

Izariza said...

Salam pb,

tumpang jenguk :)
La.. kenapa ni .. bawak bertenang, lama-lama hilanglah perasaan marah tu ..

Senyum selalu!

pB said...

IZARIZA
Salam juga buat Iza ...

selalu selalulah jenguk...

Tak tahu kenapa...
Mungkin kerana si dia tu rasa dia serba tahu kot...

Bukan marah tapi dah nak naik menyampah...

Teruk tul pB nie...

MULAN said...

syahdu tengok ayah & anak berjemaah tu..

pB said...

MULAN
Itu, Mulan baru tengok sorang anak pompuan kat belakang.

Jangan lupa aBear ada empat anak pompuan...

NBK466 said...

Tiap kali KAKAK 'ikut' den solat..dia pakai telekung mem..pas tuh dah2,3 kali sound 'nanti ayah belikan Syia nie yek..' (refering to the telekung) lum sempat nak carik lagi...

pB said...

NBK
Pergi lah cari...
Kesian KAKAK pakai telekong besor tu...

Mesti melerek lerek bila dia berjalan...

Zareda said...

PB, memang kiut kan bebudak pakai telekung. Zulaika dulu ikut juga zar sembahyang, tapi sekarang zar sembahyang duduk, zar tak bagi dia ikut, takut konfius pulak.

Zareda said...

Just nak bagitahu, sesapa nak carik telekung kecik, dekat mydin ada, siap sais s, m dan l. Ada beg kiut barbie lagi. Tak mahai pun, dalam RM12- RM16 jer

itik putih said...

Manusia punya perasaan...marah, sedih, geram, sayang, benci dan macam2 lagi, kalau perasaan yang negatif jgnlah dilayan sangat nanti org yang kita benci tu takda apa2 alih2 hati kita yang rasa sakit...semoga banyakkan beristifar insyaallah hati kita akan tenteram....

Pa'chik said...

ari tu piBi tanyo sprong samo ko denga sparing.. sparing gapo eh?
sprong tu.. tropong..

Sastri said...

errr... takyah laa diingat2 sgt org yg kak pB menyampah tu, mungkin perasaan itu akan hilang... sabar ek kak...

~ahni~ said...

Alhamdulillah, sejuk hati nengok anak solat kan?

Kalau rasa tak suke pada orang tu kan, cepat2 le ingat bende yang lain yang lebih indah. Memendam kemarahan tu boleh menyebabkan stress dan 'blood goes upstairs'. Lagipun tak ada faedah dok geram kat orang tu, dia tak rugi apa pun, kita pulak yang tension.
(ini nasihat pada diri saya juga)

*fizzy* said...

Salam Kak pB..
Meme syahdu tgk budok² smaye..
Kiutttt jah...

Ado masaloh nga sapo² ko?
Saba kak pB deh..
Fiz pon beso segho gitu..
Slalunyo elok dr jupo+kecek nga dio.
Takuk tertubek bendo hok tok molek dr mulut yg jahat ni..

Apo² pong, byk² istighfar la kak pB..
Mitok² x permanent hatred tu.

TAKE CARE!!

pB said...

ZAREDA
Kat rumah tu, sorang sepasang.
Memang chomel tengok budak budak pakai telekong nie..

Tp yg jadi masalah, selepas solat. Ada lah budak budak yang tak berapa nak reti sangkut ..


ITIK PUTIH
Kdg kdg heran jugak kenapa timbul perasaan tu pada orang itu. Padahal orang tu tak der lah buat salah apa apa . Cuma pB tak suka cara dia berkata kata . Macam tak pernah nak kalah....

Asyik dia jer yang serba tahu..

PO'CHIK
Sparing tu selalu nyor orghe guna bilo ado tang'ding gho'joh. Kalu da'le silat, bilo tang'ding satu samo satu, sparing lah tu...
Kalau praktis, ado patner, dio panggil sparing partner..

pB said...

SASTRI
Orang tu selalu ada dekat...

AHNI
Terima kasih atas nasihat itu.
Dok cuba cuba untuk tidak byk bersembang sekarang nie

FIZZY
Dok tengoh saba lah nie.
Pe'rasa'e tu timbul kalu dok khe'cek khe'cek .
Sebab tu, lonni, kak pB khe'cek bilo penting penting jah...

Pa'chik said...

tau sparing tu, tapi bakpo tanyo supo dok sparing tu ngan sprong...

pB said...

PO'CHIK
Sajo, nok suruh Pochik pening skali skalo...

McBudu said...

Jangan membenci orang lebih daripada 12 jam. Amalkan memaafkan semua manusia setiap sebelum melelapkan mata setiap malam, InsyaAllah hati akan tenteram dan orang lain akan memaafkan kita.

minnie said...

Kak pB,
Sabar la yea...

pB said...

McBudu
Salam...

Lama tak nampak ...

Susah nak terangkan apa yang rasa dlm hati.
Benci rasanya tidak..
Mungkin lebih kepada tidak puas hati kot..

Terima kasih atas nasihat itu.

MINNIE
Thx Minnie...

Memang dok bersabarlah nie...

INDERA KENCANA said...

Kak pb marah sapa? Saya ke? Huhuhuhuhu...
Jika orang dah marah, biarlah kupergi membawa diri... sob*sob*sob*

Kak pB,
Marah, benci, suka, rindu ini bukanlah satu perasaan yang boleh dipaksa. Ianya datang dengan sendiri. Cuma kita mohon petunjuk Allah SWT supaya kita tidak terbawa oleh perasaan tersebut.

Kadang-kala saya hairan dengan sikap saya yang membenci orang yang baru saya kenali hanya kerana dia seiras dengan orang yang saya pernah benci. Itulah antara perasaan atau sifat yang paling hodoh dalam diri saya!! (jgn tiru macam saya).

INDERA KENCANA said...

Semoga Abe selamat pulang ke sisi Kak pB..

happyirfa said...

bakpo pulok?
biasalah kalau ada x suko pd seseorang.tp harap2 x lama

pB said...

INDERA
Betul tu...
Bukan kita pilih siapa kita nak benci
Tapi dia terjadi sendiri...

Nanti kak pB cerita ttg kebencian ini suatu hari nanti

IRFA
Tak suko sebab hok tok suko tu satu opeh..
sekso la hidup ...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...