26 July, 2007

2 IN 1

CERITA SATU

Seronok sekarang

Malam malam dah tak fikir bab basuh kain

Malam malam dah tak perlu dok bersila lipat kain baju


Tapi tak seronok

Sebab tiap kali pergi hantar, kena bayar dua ringgit sekilo ....

Semalam aja, kena enam belas ringgit (kain baju untuk dua hari)

Bukan pB malas , tapi mesin basuh meragam.

Sakit yang dulu tu , masih tak kebah kebah lagi.

Bila spinning jer, satu rumah akan bergelap.

Alahai ...
Cepat cepatlah sembuh
Sebab pB dah tak cukup ongkos nak bagi kat cina kedai dobi tu .....

CERITA DUA

'Kenapa Nuying tak main main dengan Oman?'

'Nuying malu'

'Hari tu , Nuying main dengan Iman'

'Hari tu ada mainan Shrek. Hari ni tak der apa apa pun nak main'
'Hari tu kat Mc Donald'

Antara perbualan antara pB dan Nuying dalam perjalanan pulang dari berjumpa dengan Minnie dan Luna plus si hero Oman ...

Alhamdulillah , walaupun tak dirancang dengan baik, namun jadi jugak pB bertemu dengan blogger yang kira amat amat terkenal kat dalam blog land nie.

Rasanya semua orang kenal Kak Luna nie.

Walaupun, masa yang dihabiskan hanya sebentar, tapi pertemuan itu cukup bermakna.

Terima kasih kerana sudi berjumpa dengan Kak pB.

Insyaallah , kalau kak pB sekeluarga ke Parit Buntar , akan kak pB cari Luna.

Terima kasih juga buat Minnie sebab sudi bawa Luna berjumpa dengan kak pB ...

(OMAN = anak Luna)
(IMAN = anak UmeBoshi)

Irfa .... kita bila lagi ??????

42 comments:

Mummy Rizq said...

dengan kawe mu tak sudi nak ju'po ko?

pB said...

M.R
Kalu MR sudi sekali, pB seratus kali sudi...

Arrange jer masa dan tempat ...

Mak Su said...

mak su pernah gak mesin basuh tak leh spin..waduh... berusaha keras masa tu bab2 mencuci pakaian ni

ADIEJIN said...

kesian awok. hantar kkedai doh ko mesin basuh tu ? esok siap lah tuh. Kalu hantar kkedai make sure kiro berapo lai hantar, kadae kadae hilae baju tuh.

Kak Luna belanjo awok makae ko ? Jumpo kat mano ? Dio pah ko interbiu dio ? Dio bawok buah tange dok ? hehe..jadi reporter jin hari nih..

maklang said...

pb tak nak jumpa maklang ke? tapi maklang tak terkenal..he..he..

pB said...

MAK SU
pB memang tak boleh lah kalau bab nak sental menyental tu ....

Sebab tu pB hantar kedai dobi.
Memang mudah, tapi duit keluar macam air paip bocor ...

ABE ADIE
Mesin tu ata doh. Haghi ni masuk 4 haghi doh bendo aloh tu dok keda. Apek tu bekki gapo rima lah , sapa tok siak siak lagi.

Nok keno kiro kor??
Abe Djin rajing hilae kor baju ..??

Hi hi ..pecih rahsio , kak farah tok basuh baju Abe Djin ...

pB belanjo Luna minung teh tarik jah. Jupo kat Restoran Jayanti Seksyen 17 nie. Dio bowok Oman jer ..

Dio maghi ambik degree dio , kalu tok silap ...

Banyok soalae Abe Djin pagi nie ..

pB said...

MAK LANG
pB teringin sangat nak jumpa Mak Lang.

Teringin sangat nak makan masakan Mak Lang masak.

Teringin sangat nak tengok semua benda benda yang Mak Lang jahit..

Teringin sangat nak satu sarung bantal ....

adakah itu sudah menjawab soalan mak lang tu ....

hi hi hi

cm said...

mesin dumoh pon baru punoh, tok tahulah bibik tu wak ghano mesin, cm diamkan aje cuma cm tunggu 2 minggu baru beli baru (malah nok bekki) supaya bibik tahu betapa azabnya takde mesin tu... he..he.. lo ni malam pon dia tudung mesin tuh dgn supik plastik.

kito ni bilo pulok nok ronggeng? cm ni lagi takde saper kenal ahaks.

13may said...

payah kan kalau mesin basuh takde???

hmmmm...

pB said...

CHE MA
Gaji baghu khe masuk doh smalae. Buleh g pilih hok 11 kilo tu. Gerenti bibik tu senyum pah kor cuping tlingor ...

Kito nok ronggeng..??
Buleh buleh ....

Kito set maso..
Buleh ronggeng kat Alamanda dengae Nurshi ....

Ahad nie..??
Hmmm....

pB said...

13 MAY
Memang payah.

Nampak sangat orang sekarang nie , tak leh susah sikit.

Orang dulu basuh kain tepi sungai jer.

ADIEJIN said...

maso zamae bujae dululah..hantar 10 lai, buleh balik 8 lai..

Eh lagu sedak lagu sedak..hehehe..Jin terhibur. Volume kasik up sikit.. menate mano nnyanyi tuh dik ?

Nezjoe said...

nuying bila nak jumpa joe?
hehehhe
salam kat

lama tk neguk sini, bz ngan kijo
kim salam kt nuying
:D

pB said...

ABE DJIN
OOooo gitu ...

Tular, pB charik lagu hok tok buak abe Djin sakit pa'lo.

Lagu kumpulae baru ni..
Sokmo ado kat radio Era ..

pB said...

JOE
Nati kak pB kelik klate , kak pB bowok Nuying g jupo Uncle Joe.

Kito g makae nasi air mok su Nab ..

happyirfa said...

hai kakpb..
nok jugok boh nama irfa tu..
bila2lah kalau oghe tu sudi.

pB said...

IRFA
Keno boh..

Tok boh khe , takut ngaju lar pulok..

Payoh kak pB nok g pujuk, jauh jelak tu ....

So..ahad nie ..??
Buleh??

kakLuna said...

meh nak buh tajuk cerita nombor 2 tu:

KENANGAN YANG TIDAK DAPAT DILUPAKAN DI RESTORAN JAYATI

Nuying sama comel dengan mak dia lah.. :)

pB said...

LUNA
Panjang weh tajuk tu ...

Kak pB suker tengok Oman..

orghe klate kato 'budok ju'ghuh'

kak OO said...

rajin dio gak jjupo nga bloggers, kak OO ni keno tengok maso..kadae2 hangin che abe tok brapo molek, dio tok buwi..kalu nok gi ssoghe tu tunggulah kucing tumboh tanduk!

kasutVincci said...

lambat lagi ko siap bekki mesin basuh kak pb tu? Kv nak gi ata cuci karpet pun tok jadi sokmo. Malas. Hapok bengang doh.

oo..jumpa kak luna yer. Rajin sunggoh kak pb cari saing2.;)

Indera Kencana said...

Budak perempuan...
Walaupun masih kecil, tapi perasaan malunya tetap ada

achik said...

jeles la ni.. nak jumpa gak.. hehe ;p

pB said...

KAK OO
Kebetulae smalae tu , budok budok ado kelah tambahae kat area Shah Alae.
Pah tu pulok che aBear pB kelik lambak krijo. Sooo, lepah ata tigo orghe tu, pB pun apo lar lagi...

Janji janji lah dengae mereka bertiger itu ...

Kak OO , bilo nok ajok pB g ghumoh kak OO nyor. Nok makae nasi blauk hok kak OO buak ....

KV
Eh eh KV tok ingat kor..
Datok Fadillah Kamsae kato doh , orghe hok branok bulae sepuloh ni memae jenih brehi saing ..

Pasa mesing basuh tu, tok tahu lar. Apek tu tok tepong tepong pun lagi kor kak pB ..

INDERA
Nurin ni Indera, nak pakai baju yang nampak ketiak pun tak nak. Malu , seksi kata nyer ...

Kalau boleh, dia nak kak pB belikan dia long sleeves.

ACHIK
Janganlah jeles.

Kalau ada area Shah Alam, USJ , PutraJaya dan Puchong, bagitahu lah ...

McBudu said...

Banyak masa lapang malam-malam ni bagus gak, banyak aktiviti lain boleh buat.

pB said...

ABE MC B
pB , kalau area Shah Alam, boleh. Bisa diatur.

Tapi jangae lah mitok g jupo alah koe Ampang , Tamae Melawatie, Gombok..

Itu memae pB tok leh nok pegi lar, walaupun ado maso lapae ...

Eida said...

waduh sonoknya kat PB leh jumper kekawan. Rasoooonya nak join 2 kaki jaaaa. Arab jauh jaaa

Sastri said...

waa... rilek ek kak... takyah cuci baju... tapi kos plak meningkat ek...

pB said...

EIDA
Eida buleh jumper jumper blogger yang dok di sana ..

SASTRI
Teruk jugak tu ongkos nyer.
Baju pulak bukannyer sedikit...
Berkilo kilo ...

ummibatrisya said...

salam,

kalau ummikan pb , baik tak yah repair mesin basuh. jimat tenaga nak lipat baju. bahagia!

dengan ummi tak nak jumpa ke? :)

minnie said...

Salam Kak Pb...
Alah akak ni.. Tak de masalah lansung nak bawa Luna jumpa akak.. Dah memang nak kesitu... Minta maaf la kalau ada yg menyinggung akak yea... Kami kepenatan semalam tu.. hehehe

Seronok jumpa akak....

zabs said...

Salam pB,
Di mana tu boleh aampai RM2 sekilo? Tempat saya 5 kilo RM7 je. Kalau sehari RM8, 4 bulan dah boleh beli mesin baru tu.

pB said...

UMMI
Kalau pB ni ada mesin cop duit , tak per mie..
Ini tak der ....

Jumpa..
Boleh ...
Ajak Jamri mai Puchong.

MINNIE
Salam ...

Tak der salah apa apa pun.
Kak pB faham. Semua nya dah letih.
Bak kata minnie , bateri tinggal 1/4 jer lagi ...

kak pB pun sonok semalam...
Boleh kita buat lagi ???

pB said...

ABE ZABS
Hah ... !!!
Lima kilo tujuh ringgit.
Murah tu...

Kat mana ...??
Tolong lar habaq mai ...

Yang dua ringgit sekilo tu, kat umah pB.
Barangkali air kat punchong ni lain sikit kot harganyer, sebab tu kedai dobi tu charge mahal ...

Kak Lady said...

Pb...syok tu tak payah cuci, sidai, lipa baju lagi...tapi sabor jelah duit yang keluar...

OndeOnde said...

malu nok ajok maghi dumoh, kakah ghumoh kak OO serbo kughe..pinggae pong hok cak siae jah..nati lah kalu ado rezki tunggu kak OO beli rumoh baru deh..hahahahaha...BILO TOK TAHU LAGI LA TUUUUUU!!!!!!!!!!!

Jie said...

pB>> kakjie syorkan..beli je mesin baru..alaaa..barang lektrik skrg ni..jenis pakai buang..nk repair lagi mahai

*fizzy said...

Ngatok..nok tengoh male doh..dok kapung doh...*nguap*..esok komeng mula..esok fizi msg..ado cito best..
*nguap*

Good night~

*fizzy* said...

Ngatok..nok tengoh male doh..dok kapung doh...*nguap*..esok komeng mula..esok fizi msg..ado cito best..
*nguap*

Good night~

KAMATO said...

kene bawak abe tu gi kedai beli mesin baru

*fizzy* said...

*ngatok sapa duo kali teke.. sorry..

pB said...

KAK LADY
pB sokong 100%. Memang seronok , memang happy.
Tapi tak tahan lor ...
Asyik keluar duit kaler merah ....

KAK OO
Hok alor lar kak OO nie..
Mache lar tok beso dengae pB.
Ghumoh pB pun paka pinggae cap siae jugok.

Hari tu kak OO maghi dhumoh, lagi teruk pB. Angkat pinggae polestering jah kor kak OO ...

KAK JIE
Sayang lar kak jie.
Mesin tu baru pakai tiga tahun.
Elok lagi. Karat pun sikit sikit jer ...

Tapi kalau dah sakit kronik tu, memang kena beli jugak ler ...

FIZZY
Wah sibuk giler cikgu sorghe nie..

Letih jago anok sdaro kor?

Ok, kak pB tunggu ...

BRO K
Pulusnyer udah habis.
Habis kat kereta merah pB tu.
P cat baru ....

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...