20 November, 2007

KERJA

Salam ....

Hari ni terpaksalah jugak datang kerja.
Kalau ikutkan hati , memang malas sungguh.
Nurin pun sekarang ni , kalau bangun pagi jer mesti menangis.
Tak nak bagi pB kerja .
Nak suruh dok berkepit dengan dia jer ...
Kalau tidur pun , dia mesti pegang tangan pB.
Manja sungguh , padahal tahun depan dah nak masuk tadika tu .

Tahun depan , kesemua anak anak pB akan bersekolah.
Aqilah dan Afiqah , darjah 6 .
Kus semangat , UPSR tahun depan.
pB dah mula rasa gelabah dah nie..

Arifah , tahun depan darjah 4.
Urusan berhenti sekolah dan tukar sekolah dah pun dibuat.
Harap harap , dapat ler dia bersekolah satu sekolah dengan kakak-kakaknya.
Walaupun lain sessi.

Nurin pula , tadika, lima tahun.
Sekarang ni dalam proses dok ushar ushar tadika.
Hajat di hati tu , nak hantar dia tadika kat Sekyen 11 depan masjid negeri tu.
Tapi , rasanya pB tak mampu nak tanggung kos bulanan.

Yuran masuk sahaja dah rm900 lebih.
Bulan bulan rm 250 .

Parah tu ..

Dah lah tahun depan , si kakak kakak tu nak kena hantar kelas tambahan.
Pun dah ushar ushar .
Ada satu pusat tusyen kat USJ 9.
Sorang rm195.
Dua orang dah 4 ratus.

Tadika Nurin pun belum decide lagi.
Ada dua tadika kat umah tu .

Satu , islamic
Satu lagi , tak islamic (tapi ada cikgu melayu).

Dulu , masa aqilah n afiqah 5 tahun , pB hantar ke tadika islamic.
Tapi tak berapa nak menjadi ..

Membaca pun tak berapa nak lancar.
Masuk 6 tahun , pB tukar tadika lain.

Baru nampak perkembangan.
So , sekarang dalam dilemma lar nie ....

Islamic atau sekular .......

Semalam , pB ada habaq yang pB nak buatkan kek coklat.

Alhamdulillah , menjadi lar kek tu.
Walaupun , ada satu tahap tu , pB rasa nak g buang jer microwave tu.
Kenapalah , Panasonic tu tak sediakan VCD atau DVD yang boleh guide orang orang yang macam pB nie...

Susah tul ler .....


Gambar kat bawah ni , bukanler gambar kek coklat tu.
Tapi gambar murtabak.
Yang diterbang khas dari Kota Bharu.

Giant Murtabak.
Tebal tul ....
Macam ada tiga lapis murtabak ...

Sedapnya , tak bisa dipertikaikan lagi.
Rasa rasa pB sebiji murtabak ni , dalam 12 ringgit , harganya.
Kira murah lah tu ....








Sebelum pB berhenti untuk hari ni ...

Anda semua ada bad habit tak , di waktu pagi ..??

pB ada tau ....

pB suka betul kemas baju pagi pagi hari.
Waktu pagi ni , ler , baru nak lipat baju , nak hanger baju ...
Waktu lain , malas .
Tak tahu kenapa ...

Ituler sebabnya , jenuh aBear tunggu pB dalam kereta.
Sebab lambat ....

Bukan lambat dok bersolek ,
Tapi lambat , dok mengemas baju baju .....

Kamu semua , bagaimana??
Apa bad habit anda ??????

Kongsi ler ...

21 comments:

kasutVincci said...

jgn ler buang mocrowave tu. Dia tak salah pun. Hahaha
*saja usik kak pb*

pB said...

KV
Haghi tu kak pB tanyo doh , service centre dio .
Ado kelah , tapi keno g kat subang parade...

malah nok g sebab bulae poso.

ni nok keno tanyo smula ...

pagi tadik , kak pB call , tapi dock buleh , bakpo tu ??

jamri said...

kalu nok bue, bagitahu sini nanti ambo nok kutip wehh...

pB said...

jamri
Wau , dan dan kechek klate tu ...

itu baghu pekena mee 'kuah' bukan lagi nasi kerabu

cikdinz said...

menarik betul murtabak tu.
makan 1, dah kenyang sehari kot...hehehee...

bad habit di pagi hari. entah, suka tengok tv dulu kot sebelum gi keje...

Zareda said...

Bab sekolah anak ni selalu buat kita penin kepala kan. Selalunya migrane mak lebih dari migraine bapak. zar pun penin nak hantar Ika KAFA mana.

Bad habit? pepagi tak sempat nak bercakap pun, kejar waktu sebab 6.30 dah kuar umah..

pB said...

CIK DINZ
Rasa rasanya murtabak ni pernah masuk majalah3 , kalu tak silap ler

Sempat lagi tu , lepak depan tibi.
Kul berapa masuk ofis nie??

ZAREDA
Tadik dah call tadika islam tu , tapi tak der orang jawab.

Rasanya pB nak masuk kan Nurin tu kat Tadika Vanda ler

dlt said...

Kak pb, tu bukan ker oghe panggil murtabak raja? besar dan tebal. hehe!
bad habit waktu pagi? lepas subuh slalu nak lelap balik, last2 kelam kelibut lambat. huhU!

~ahni~ said...

PB, kalau nak buang microwave tu kat rumah saya boleh sangat.

Anak2 saya hantar ke tabika kemas masa umur 5 tahun dan pra-sekolah (yang kat dalam sekolah kebangsaan tu) masa umur 6 tahun. Tak tau la tapi pendapat saya, tak payah nak hantar duit ke tempat mahal2 sebab saya tengok anak2 saya ok aje study. Kalau mampu pun saya tak hantar kot sebab dah pernah hantar ke tadika yang bayar seratus lebih tu tapi prestasi sama je macam kat kemas....

Tu mesti murtabak raja eh? Alahai sedap nyer...

Azhar Ahmad said...

Owhhhh, gittew... Saya punya bad habit, pas bangun, duduk atas kerusi, sampai 1 jam. mamai....

zino said...

tahun depan ni berulang le sejarah mengurus kemasukan tahun satu.. dah lama tak buat urusan ni..

terkejar2 le semula hehe

pB said...

ALADENI
Oooo .... tu kor namo dio
Kak pB tok tahu ...
Thx 4 sharing d info's

Kalu sepupu che aBear maghi dhumoh, mesti dio bowok ...

Kat ghumoh tu , skali hadak , pun buleh habih.

Budok budok bre'hi

Kak pB pung suko jugok tido smula lepah subuh ...

AHNI
Kat umah tu ada gak tadika kemas.

pB masih lum buat keputusan lagi ler.

pB said...

AZHAR
Azhar duduk ada makna...
Cari ilham

BRO Z
A ah lah kan ...
Tahun depan Baby @ azwan dah masuk darjah satu ...

Semoga berjaya

minnie said...

hm.. betul la kak pb... bila bangun pagi hari.. masa tu la mood nak wat kerja rumah nak datang... menyapu.. kemas baju...sama la kita...

shakirah said...

Salam to PB... Dulu slalu gak sy menjenguk blog PB. Minat dr ksah ank2 PB. Pastu lame x masuk , bz sket.. Ahaaa...skrg , masuk ...dh bsar2 ank PB ye.. Sy igt dlu PB ade wat entry pasal anak PB yg mne ntah suke tdo, dpn pntu umah pn bleh tertdo yee...ehehehhe....klaka...kmslm kat ank2...

pB said...

MINNIE
Masalah nyer , mood tu timbul masa hari kerja sahaja.
Hari tak kerja , tengok jer kain kain tu

AQ
Salam ...

U r the twin tu kan ....??

Anak kak pB tu yang no 3 . Minggu lepas hari jadi dia. Masih lagi dengan perangai tu ..

Kalau dah tidur, susah nak bangun ...

Zabs said...

Salam pB,
Pengalaman mengajar kita untuk ambil tindakan terbaik. Jadi hantar tadika yang menjadi tu.
Kek coklat tu, susah2 beli je, sebab murah dari microwave oven tu.
Mertabak tu tak pernah tengok, gambar nampak tebal je, sorang2 makan tak boleh habis tu!

Alex Lacey said...

sapo wak kelik dari KB tu? sedaknyo...

next year anok k.we pung UPSR, si Azwar tuh...adik dio pung darjoh 4, Awadah darjah 2....Adam 6 tahung...k.we tanyo dio, nok gi sekoloh dok? dio kato, dio kecik lagi....hmmmm....

bad habit? kalu pagi tak dok la...kalu maso2 lain tu, banyok bad habit dio...salah satunya, berehi bertangguh la...keno maroh sokmo...

pB said...

ABE JENAL
pB pun rasa itu yang terbaik.

Insyaallah , dlm masa terdekat ni , pB akan daftarkan si Nurin tu

Bila anak ramai, pB kena belajar buat kek. Kalau nak beli , mahal tau...

Lagi pun , anak anak dara tu seronok bila tengok mama ni bertenggek kat dapur, mengintai gintai microwave tu ...

he he he

Murtabak raja ni memang tebal. Kalau makan seorang , memang gerenti tak habis

pB said...

KAK WEAR
Sokmo kalu woreh che lae tu maghi dhumoh, dio mesti beli. Sebab dio tahu , pB n the geng suko benar makae murtabak klate nie

Hi hi , ghupo ghupo nyor , kito duo ado anok hok samo besar tu ...

OndeOnde said...

habit beghehi kemas katil ado laaa..tok leh tengok cadar/comforter tu senget or tak "teghik" sikit, nok bbetul la khijo ...

Tok tera beli buku Bacalah Anakku untuk Nurin? Ajar dulu koho-koho dumoh, insyaAllah cepatlah sikit buleh bbaco..kalu hok version english tu Read Easy..

Kak OO ni pun semua start sekolah next year - tadika anak2 kak OO sini nok masuk dalam rm500 - pah Feryal ngan Faris = jadi rm1000 la jugok..botok ppalo.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...