21 November, 2007

KERETA MERAH

U turn bila depan TOL PUCHONG .
Nak elak dari bayar singgit nam posen.
Banyak sen tu ....

Bila dah U TURN , kena guna jalan kampung .
Kalau pagi , berderet kereta nie.
Kdg kdg 10 minit beratur , baru buleh masuk jalan besar

Ini pun jalan kampung nie.
Gambar tak jelas , sebab di ambil masa memandu.
Sib baik tak ada , pachik misai tebal , kalau tidak sain
surat saman ler ...

Dalam perjalanan pulang semalam , TERperasan , suhu enjin kereta MERAH , kesayangan pB ni naik mencanak.
Tapi , tidak ler sampai tanda H .

Gelabah lar jugak.
Bukan apa , tiba tiba , ada bau ler.
Bau hangit jer ...
Kejab ada , kejab tak ada.
Macam biskut cipsmore jer.

Dalam dok memandu tu , sempat calling aBear.
aBear tak ada ni , dia kat IPOH , melawat Bukit Keledang.
Sibuk jugak ler member dok bertanya , paras meter tu naik sampai mana.
Kalau lebih dari separuh, pB kena berhenti tepi jalan.
Tunggu sejuk , baru jalan semula.

Sib baik ler , paras meter tu turun sikit.
Pelik tul , kejab dia turun , kejab dia naik.

Dalam dok perlahan lahan tu , sampai jugak ler rumah.
Berhenti, terus bukak bonet enjin.
Memang ada bau ....

aBear syak , enjin makan MINYAK HITAM.
Duit lagi tu .....

Mungkin kereta Merah ni merajuk ..
Merajuk sebab baru baru ni aBear ada ura ura nak beli kereta lain.
Macam tahu tahu jer , kereta Merah pB nie....

Maghrib tu , pB hantar budak budak n Tok Ma ke masjid.
Kelas mengaji .
Kesian Ustaz handsem tu , minggu lepas dia kemalangan.
Minggu ni baru mula semula kelas tu.

Lepas solat maghrib , pB beranikan diri ke Giant.
Dekat jer.
Saja nak uji uji kereta tu lagi , konon ler.

Enjin kereta macam demam la .
Kejab dia naik , kejab dia turun.

Selesai memborong, patah balik semula ke masjid.

Bebel jugak ler che aBear , sebab pB dok pandu lagi kereta Merah tu.
Kalau nya buat mati tengah jalan , macam mana??
Saper nak tolak .... !!!!

Hi hi , susah dapat isteri keras kepala nie...
Ala dekat jer , bukannya jauh pun.

Pagi ni , terpaksalah pB bawak UNTA ke pejabat.

Biasa kereta OTO , pagi ni kereta MANUAL.
Ada satu tempat tu , lupa nak tekan gear ..
Terhingut hinggut UNTA , sib baik ingat .
Kalau idak , memang STOP tang tang tu jugak ler ....

Wahai Kereta Merah Kesayangan pB , jangan ler merajuk lama lama.
Walau pun , aBear jadi ambik kereta baru , engkau tetap TIDAK akan pB JUAL ....

Ini Nurin semalam.
Tukang teman pB masa ke Giant ...
Tukang tolak troli .....

23 comments:

oren said...

hoho..dia merajuk aa tu..

keta yg saya guna la nih pun, keta lama..ayahanda pesan, kalo jammed, jgn pakai aircond, nanti temperature naik..tapi, baru2 nih saya jumpa penemuan baru..rupanya teori tu tak berapa betui..memang temperature naik, tapi saya bukak jugak aircond, pelan2 dia turun..hihihi..

Mak Su said...

pujuk balik ketar merah tu

~ahni~ said...

Merajuk?
Kereta mana boleh merajuk PB... agaknya itu petunjuk dari Allah, dah kena beli kereta baru dah....

Kereta UNTA tu kereta apa?

abanglong said...

hehehehe ingatkan abanglong jerrrr ada UNTA.... Pb pun ada gak UNTA!! hehehehe

pB said...

OREN
Ada byk sebab kenapa enjin kereta demam.

Mana pulak apek repair kereta nie..??

Dulu dia timbul .
Ini dah tenggelam pulak

Kak pB bawak kete smlm , punyalah slow banget. lagi laju motor kapcai Oren ...

pB said...

MAK SU
Nak pujuk kena tunggu aBear.
Sebab ongkos pujuk memujuk ada kat dia

he he he

AHNI
Simbolik nya aja , Ahni weh

Sapa tak teringin nak beli kereta baru. Tapi kena seluk seluk kocek , tengok buku bank dulu ...

Next year byk tanggungan ...

UNTA tu Unser

ABE LONG
Eh , ye ker ...??

Habis tu kenapa tak join TribeToyota atau FUNSER ..????

Alex Lacey said...

berapo tahung doh keto tuh? tok ingak....kalu lebih 5 tahung, meme keno tuka doh kot....

pB said...

KAK WEAR
Lebih dari 10 tahung doh umor kreto meroh tu ...

Sayae banget lor ...
Sayae nok jual ...
Tok jual doh rasonyor ....

Azhar Ahmad said...

Pelik juga yekkkk, kenapa semua jenis kenderaan camtu... Nak kata ada hati, takder la plak....

pB said...

AZHAR
Tak de hati , tapi ada kaburator

Pernah ke kena macam nie??

kasutVincci said...

mmg mek merah tu ngaju bokalih kak pb dih. Mujur tok mapuh tgh jale. Kalu kv teriak situ doh. Dok la skill memandu tumpul. Lama doh tok bowok keto. Huhu

pB said...

KV
Kalu mapuh , kak pB pung mesti gabra jugok tu.
Tak dock orghe laing doh , hok kak pB call , adik kak pB ler ..
Tapi khe , smalae kredit tinggal nyawo nyawo ikae jah , tau ...

Bor la kreto meghoh tu ngaju, banyok doh kak pB dengae che aBear abih ko dio tu ....

Jie said...

pB, kakjie dah reply email tu tau...

Pesona baru dok tunggu kot pB?

dlt said...

kak pb, meme betul la kete ni kalu kito sebut jah nok tukar kete baru, walaupun baru sebut buke betul2 lagi, ado la sajo ragam dio. hok before this tok rajin rosok, start lah rosok situ skit, sini skit. nok tunjuk dio merajuk la tu. sayo pun ado gok keno lagu tu. heran dok???

wear said...

pandai kete neh merajuk..kak pb x belai dier baik2 neh.. :P
-blogspot tu da bkn syer pnya lg..orng france...sbb tu tukar wordpress.. :D

Purpleheart said...

Kak, lein kali kalo suhu tinggi kawan kata tutup aircond..

sebut pasal kete ni, kancil kita pun nak kena servis gaji ni, takut la dia wat hal..

MULAN said...

tp kete manual lagi best tekaaaannnnnn la pb..!!! kete oto lembaapppp..!!!

pB said...

KAK JIE
Terima kasih .....
pB dah terima ...
Masih dok cuba godek , tapi tak berjaya jaya jugak ...

PESONA
wau , 2 ekspensif la akak

ALADENI
Supo dio ado 'telingo'

pB said...

WEAR
Baghu ni baghu g solek , comel comel.
Nok ngaju lagi ... alahai susoh susoh

pB said...

HATI UNGU
Kak pB tutup air cond pun , dia dok naik lagi ...
Pah tu , kak pB pandu slow slow

Sekarang keter merah tu , dok tersadai kat tepi umah , tunggu aBear balik petang nie

pB said...

MULAN
Bila dok kay el , ni kena pakai OTO.
Kalau tidak , awal awal dah sakit lutut dok tekan CLUTH.

zareda said...

pb
cepat cepat hantar si merah ke wad sebelum sakitnya bertambah parah nanti kena masuk ICU dan buat pembedahan plak.. hehhehe

kalau sedara mara tau blog kita.. memang ada rasa tak bes sikit tapi teruskan jer menulis cuma entry kena tapis tapis ler kan.. tak besnyer..

abanglong said...

PB bukan unta sebarang unta daaaa.... unta yang abanglong dok citer dlm blog tuuuuu hehehehehe

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...