04 February, 2008

ANGAN2 DAN KERETA



Sabtu lepas , selesai hal hal kat dapur , pB minta aBear hantar pB ke IOI.

Wa cakap lu , wa ronda ronda IOI sowang sowang tau ...

He he he

Actually , pB ke SenQ.
Ada demo microwave Panasonic.

Kalu ingat lagi , tahun lepas pB ada beli tis microwave.
Tapi , sampai la tak lulus lulus lagi ....

So , konon konon nya nak jadik PRO , tu yang pie tengok DEMO tu.

b4 pie tu , punya lar tanya pukui brapa kelas tu mula.
Depa habaq jam 12 dah mula.

Punyalar gelabah , bila sampai kat situ.

Sampai sampai , punyalar lama tunggu.
Ghupa ghupa nya jam 2 petang , baru depa nak mula DEMO.

Sempat ler ronda JJ kejab.
Tapi tak der ler memborong , sebab PULUS memang tak der.
(Nak guna kad , kesian lak kat aBear).

Masa start demo , baru tahu model microwave tak sama.
Yang depa buat demo ni , yang jenis lagi advance , lagi mahai.
Abih dah sampai , dah tunggu , tengok je lar.

Dapat ler makan ayam steam berherba dan biskut cornflake.






(dlm kul 300 ptg , aBear join sekali dgn anak anak)

Sementara nak tunggu satu demo ke satu demo lagi ,
bukan main pB dan the geng cuba kerusi urut kan SenQ tu.

Orang tak ramai , lagi sonok ler mencuba.
Tak ler rasa segan sangat....












Dalam dok ronda ronda tu , mula lah dok pasang angan angan.
Nak beli tu , nak beli ni...

Semua gambar yang kat bawah ni , adalah semua barang yang pB dok berkenan.

Kalau dpt semua nie, memang bahagiaaaaa





KENWOOD CAKE MIXER.




OBEN YANG BESAQ



TEMPAT GRILL ...
BBQ SOKMO KALAU ADA NIE ...



TAK DPT YANG BESAQ TU ,
DPT YANG NI PUN TAK PA ...





PETI SEJUK TOSHIBA NI MEMANG COOLLLLL



INI PULAK , TIBI FLAT SCREEN
SIAP DENGAN SOUND SPEAKER...
DPT YANG NI , TAK YAH DAH NAK MASUK TGV ATAU GSC



HI HI ..
NAK GUNA YANG NI , pB KENA
MASUK KELAS MENJAHIT DULU ...



INI MASIH LAGI TIBI BESAQ


Sekarang kita tinggaikan bab angan berangan nie ..
Ni nak masuk cerita serius ....
Cerita duit lagi nie ....

Malam ahad tu , dok syok syok tengok tibi ,
tiba tiba , ada owang dok tekan loceng pintu.
Masa tu dah pukui 11 malam , tau.

Tengok tengok , ada mamat cina kat pintu pagar.
Tak der ler pB nak panggil aBear sebab pB kenai mamat cina ni.
Anak jiran umah depan pB ...

'ya ... ada apa mlm mlm nie?'

'ayo akak ... saya sudah langgar u punya kereta lar

terkejut lar jugak , tapi control ayu lagi tu ....

Dlm hati , alahaii iii ....
Keter baru cat larrr ....

Terus pB bukak kunci pagar dan intai ..

Panggil aBear ...


'Macam mana awak boleh langgar nie, reverse alarm tak bunyi ker?'

Dia kata tak bunyi , padahal keter dia keter baru ....

Walau apa pun yang terjadi telah pun terjadi.
Dia janji lepaih raya cina ni dia nak ketuk dan cat.

Nak marah , pun tak leh .
Benda dah berlaku.

Nasib baik , dia mengaku , pun dah kira ok.
Kalau dia buat tak tahu jer, lagi parah pB ....







Kemek pintu sebelah penumpang.
Tak leh bukak , tau ....

16 comments:

McBudu said...

Tatak laya lah lu punya keleta... gua ingat lu kena tukak keleta balu lo...

Kak Lady said...

Larr...pb...baru nak pasang angan2 dah kemek plak kete tu...nasib baik dia yang nak betulkan..kalau tak hancus angan2 tu...heheheh

Akak pun suka pegi kat senQ pastu angan2 nak beli peti sejuk yang boleh tekan ais dari luar tu...pastu pi kat oven yang besar dlm gambar tu...pastu berangan nak mixer cantik tu...pastu berangan pulak tv plasma yang besar lekat kat dinding tu....hmmm...angan2 takpekan...tak kene bayar pon...heheheh

pB said...

ABE McB
Ayo ...luit aBear sulah abis lor beli molo bulan lepas....


KAK LADY
Betui kata akazzz
Pasang angan angan tak kena bayor ..

Hik hik

angan angan kiter samer ler

Azhar Ahmad said...

hahahhaha, beli belah tingkap sungguh!

umie said...

Salam PB,
dah buley buat ke yg kata nak belajo hari tu...? "Adobe Photoshop".. Ada masa umie akan post camana nak bubuh gambar banyak2 dlm satu frem... setuju,,?

zino said...

kesian keter tu.. hehe

ADIEJIN said...

dik trade in lah..amik Persona ker Waja ker...

arsaili said...

mak aih..ni nak beli semua ni macam org nak pindah umah baru...isk3

pB said...

ARSAILI
Berangan jer ...
Bukan tul pun ...


ABE DjIn
Sayae weh kreto meroh nie..
Sentimental ba li U

BRA Z
Kat tuan keter , tak kesian ker??

pB said...

UMMIE
Keh keh keh

Bila pB perhati perhati , kat Laptop aBear tak der PhotoShop larrr

Nak kena carik CD Pirate dulu

AZHAR
Sib baik tingkap jer.
Kalau dengan pintu , mau pengsan aBear ...

OndeOnde said...

keno tukar kheto baru la tuuu..kae banyok kheto baru loning...ghego pong buleh kkiro...saga hok baru pong rasa affordable kot tuu...

kak OO pong dok berangae nok mixer besar chap kayu ken tu nga oben besar tu!

pB said...

KAK OO
Raso nyor selagi kereto Angsa tu tock habih baya , pB tock brani nok ambik kreto baru. Tock che'kak nok baya bulae bulae ...

Kak OO nya'puh kalu beli oben n mixer tu sebab Kak OO rajing buak kuih n biskut ....

Tak dock aroh ghumoh kito jauh , kalu tidok , mau tiak tiak hujung minggu , kak OO keno layae pB as tetamu ...

hik hik hik

zino said...

tuan kete tu biasa la..hehe..

janna w.m mokhsin said...

owh..bakpola Kak Pb tepek gambar2 tu semmo....nok tupe koya etek la plok...sayo nok mixer tue....behnyo...oven tu pong nok jugok...eh...peti tu comey gok....eh..kalu ado kusi urut tu sedapnyo..letih2 leh ngurut sapa ttido..ooo sayo nok tb hok bulih sakut dinding tu..lamo doh dok kenne...oven ado doh...tp kecik jah...grill?owh...bulih gok.....ooosupo nok blako jah nie...hehehe...mesin jahit....tok panda jahit la plok...ooosedak nyo koyya....lalalalalaaaaa

Zareda said...

nasib baik anak cina tu nak mengaku, kalau dia buat dek aje.. zar pernah kena, orang langgar tapi lari.. siap terpelet lagi cat biru dia.. bengang sungguh..

happyirfa said...

salam..
kalu ada..mesti plan macam2 nak buat.tp bila ada..macam2 alasan x nak buat..he he

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...