18 April, 2008

331

Salam


Terima kasih kepada

Ordinary Super Hero , AppleB, Kak Lady , AM , Wan , Che Ma , Iskandar , Irfa , Indera , Kak Onde Onde , Sastri , Kak Azzah , Kak Wear , Neeja , Kak Yong , Kamato , Zino and lastly AbgJas.

Terima kasih di atas segala komen , nasihat dan kata kata semangat.

Berat mata membaca , berat lagi pB tanggung.
Hanya orang yang sedang , pernah alami perkara ni , yang akan benar benar faham dan tahu apa yang sedang pB pikul sekarang ini.

Dan mostly yang pernah merasai perkara ini ialah KITA , kaum Hawa , isteri , menantu perempuan dan anak perempuan.

Kaum lelaki , anak lelaki , menantu lelaki , kaum Adam rasanya tak ada yang terpaksa berhadapan dengan benda benda ni semua , kan.


Biasalah , ada masanya oK.
Ada masa tak berapa nak OK.
Minggu ni minggu tak OK , insyaallah minggu depan OK



Esok dah cuti lagi.

Cerita biasa , pagi pergi kedai pak lang. Beli ikan , beli ayam , beli sayur.
Balik umah , cuci semua benda tu. Simpan dalam peti ais.
Masak apa yang patut.
Jam 2 , keluar umah hantar Tok Ma ke masjid dan hantar budak budak ke USJ 9.

Ahad pula , jam 930 pagi dah keluar umah.
Hantar mereka lagi ke kelas tambahan.
Akan ke SIRIM .
Ada mesyuarat koperasi.
Saper yang hadir , sign , dapat limer puluh ringgit.
Rugi kalau tak pergi collect duit tu.
Limer puluh ringgit lepas duit tol untuk dua minggu.

May b akan ke Semenyeh , itu pun kalau aBear bagi green lite.
Kawan lama pB buat majlis harijadi anak.
Member ni pB tak pernah jumpa sejak tahun 1998.
20 tahun tu ......


pB dengan Tok Ma ....
pB tanya sepatah , dia jawab sepatah ....








So , guys

Happy WeekEnd ....

22 comments:

OndeOnde said...

correction: kalu 1998 bererti 10 tahun, ko since 1988?

tengok statistic sebeloh tu sapo hok paling banyok komen..ado jugok dalae list tu..hehehe

Kak We juaro napoknya tu.

Tok soh dok kutip hok energy negative tu, ambik positif sokmo..

kak OO ni buleh wi so cadangae, tok tahu work out ko dok.

Since Da duo beradik kae? Adik pong dok ssini jugok dih? Tok leh ko, ggilir Tok Ma dok rumoh dio sebulan, pah rumoh Da sebulae..jadi ado maso luang tu buleh duo2 pihok ambik nafas sikit, bukae kato kito tok suko mok kito dok nga kito tapi tulah oghe kato tukar anging sekali sekalo tu takut nok jadi molek sikit...

Azhar Ahmad said...

Selamat hujung minggu juga...

p/s Entri kak pb yang satu lagi takleh buka lah...

wan said...

Masih tak berapa elok lagi ye cuaca dalam rumah tu? :)

Sabarlah kak PiBi. Standard sesangatlah dengan mak @ MIL nih. Tensen jek kan.

Kijar said...

See Please Here

HAPPYIRFA said...

salam..
fa sokong cadange kak onde2 tu.
oghe kata'jauh bau bunga,dekat bau tahi'penah denga istilah tu..

26/4 ni pun ada gak perjumpaan koperasi.kalu gi dapat rm50.kalu fa gi nga abe dapat rm100 kalu bawak adik tino sekali dapat rm150.almaklumlah adik2 beradik satu kompeni.menarik tuh..he he

Alex Lacey said...

koho ok la tu sikit agi...kito pun tok leh wak kerah jugok hehehe...rajuk ore tuo, tok lamo sekalonyo...supo kito nga anok2 la, maroh semeta pah tu ok la...dok gitu?

selamat weekend lah dan selamat ke Semenyih...kalu buleh green light, singgohla Bangi tu, buleh amik buku cerito hehehe

Neeza Shahril said...

Betul tu Kak pb. Ja setuju dengae kak pb. Kalu kito tok pengeno meghaso, memae payoh. Oghae tuo sedighi tok seghemonyo samo... Ja buleh pehae sebak Ja pong slalu hadapi problem lagu nih...

Memae la banyok teori buleh guno.. tapi sometimes teori tu tok jjadi jugok...

Anyway, Insyaallah kak pb.. lamo2, okay lah tu....

Ordinary Superhero said...

Have a gud weekeng!

YuszTieY said...

salammm
byk2 la sabar yer k pb...mintak22 esok lusa tu moleh la angin umah k.pb tu...sabar yerrr

-akuni- said...

Kesian PB tapi kami ni pembaca setia PB boleh cakap suruh sabar aje lah. Kat dunia ni tak nampak faedah bersabar dengan ibu ni.

Akuni tengok MIL pun macam2 hal. Roomate kat dah nyanyuk tu. So buat tak paham/dek.. kalau dipikirkan nanti tension.

Harap PB bawa sabar byk2, cepat dia merajuk, cepat la dia sejuk.

Biasanya yg dok sama mak hrp dpt dok asing, yg dok jauh2 tu pulok hrp dpt dok bersama.

zino said...

zino boleh paham dengan apa yg di lalui..

jom kita jalan jalan ke singapura memenangkan fikiran hehe

Abe said...

pb fikir lah apa yang terbaik, pasal apa, masa dia ada kita akan fikir banyak masalah, bila dah tiada kita akan menyesal. apa yang abe nak kata masa dia bela kita dia tiada pilihan selain bela kita sampai kehari ni. jadi pb kenalah jadi seorang yang lebih penyabar dari biasa. abe percaya pb boleh buat.. maaf

KV said...

tok baco lg crito bowoh tu. Tapi bulih agok doh bakpo. Sabar deh. Takdok ayat lain doh nok kato. Huhu

mazudi said...

Salam kak.
Kesian. Sabar la dulu. Setuju ngan kak AlexLacey, takleh nak dua dua kerah. Tak lama tu.

ADIEJIN said...

Beli rantai tekok hok besar ibu jari tuh ko ma awok. Gerenti dio senyum 3 hari.

Sastri said...

hidup memang macam tu kak... ada hari kita happy, ada hari kita down... sas pun ada melalui hari2 yang teruk juga, cuma mungkin dugaan kita berlainan... apapun, sabar kak, sas percaya ada hikmah di sebalik semua dugaan yang Allah bagi... *hugs* :D

Zabs said...

Salam pB,

Bersabar pB, itu saja yang dapat saya nasihatkan. Saya setua ini, tidak ada pengalaman menjaga ibu bapa yang sudah uzur. Ibu meningal semasa saya kecil dan bapa pula meninggal semasa berumur 60an dan masih sihat semasa saya bertugas di NZ ketika itu, kemalangan.
Besar pahalanya jika dapat menjaga ibubapa yang sudah uzur dengan sebaiknya. InsyaAllah. Peluang yang Allah S.W.T beri pada orang2 tertnu shaja.

pB said...

ABE JENAL
Salam

Terima kasih atas nasihat ...
Insyaallah pB akan tetap menjaga ibu pB ...




SAS
Betul tu Sas

Hari ni kita gembira , sihat.
Esok, mungkin kita akan sedih dan uzur.

Thx sebab sudi peluk akakzzzz



ABE DJIN
Baghae mah tok ma lagi banyok dari baghae mah pB n anok anok ...

pB nok dio senyum sokmo ...

pB said...

MAZUDI
Salam kembali

Memea lar kalu duo duo kerah , gayonyor panah sokmo lar dalae ghumoh pB nie.

Insyaallah
Bersabar perkara yang TERbaik


KV
At least KV n saing saing pehae , oklah tu ....




ABE K
Lamo tok napok.
Ingat kor tenggelae dalae kertah krijo doh ...


Semuo hok jadi dalae hidup kito ni ado sebab dan ado penyebab.
Hok Tuhae buwi ni , moleh blako doh.

Kalu payoh , keno sabar.
Tok gitu ?????

pB said...

BRO Z
SinGa Pura ???
Woorrr , merendek aja sekarang ni .

Kesian MEM asyik kena tinggal


AKUNI
Betui kata hang tu.
Dalam dunia ni , sabar ni tak nampak faedahnyer ,pahalanyer.

Jauh nak dekat.
Bila dah dekat , macam macam hal.

pB said...

YUS
Terima kasih.
Insyaallah , lamo lamo OK lah nie


O.S.H
Hi hi
U tuuu

pB said...

NIJA
Banyok teori , banyok pandangan.
Tapi nok buat secharo praktikel , payoh kak'loh.

Kelmaring haghi ahad , ok doh.

Hopefully , jangae lar jadik lagi


KAK WEAR
Plan tok jadi.
Sebab ghupo ghupo , hok Semeyih tu minggu depae , bukae nyor minggu nie


IRFA
Salam Kembali.
Setuju sangat dengan peribahaso tu.


G ambik pitih tu.
Rugi kalau lepah gituk jah.
50 pun pitih

WAN
Alhamdulillah , hari ahad lepas dah ok dah angin Tok Ma.
Dah sembang sembang pun dengan pB


AZHAR
Aiks...
Kenapa yer ??


KAK OO
pB tok tahu bakpo Ma tok g duduk dengan adik.

Tapi hok pB raso

dio seleso dok dengan pB walaupun dok ba'loh sokmo nie.

Masjid dekat.
Lagipun ado ustax dok maghi ngaja ngaji budok budok tu.
N
dio suko privasi.
Kalu ghumoh adik tu , anok anak adik pB tu jatae blako.
Jadik buah tu lain benar ...


pB raso lar

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...