27 August, 2008

396

kenapa manusia mencari ,


kenapa apa yang dicari itu selalunya jauh ...


kenapa apa yang dikejar itu selalunya lebih maju ke hadapan ...


kenapa manusia tidak pandai bersyukur ...


kenapa yang dipandang itu selalunya lebih elok dari apa yang ada ditangan .....


kenapa kdg kala , dekat tapi terasa begitu jauh .....


kenapa ??????



Mengapa hati yang tenang harus sentiasa bercelaru ...

Mengapa hati yang lemah , sentiasa di usik perasaan ...

Mengapa ???


Sampai bila harus begini ?????







sila abaikan:
hati tuan blog tengah bercelaru ....

20 comments:

Ummibatrisya said...

salam,

manusia mmg tidak pernah cukup dengan apa yang ada :)

jangan suka membandingkan :)

jangan suka memikirkan sesuatu yang di luar bidang kuasa kita :)

Tawakal dan bersyukur kepada Allah :)

Anonymous said...

CELARU..!ME PUN CELARU JUGAK..! LIFE IS LIKE THAT...NEVER SATISFIED FOR WHAT WE HAD, THERE WILL ALWAYS BE SOMETHING OR SOMEONE MORE BETTER THEN US SO JUST BE YOURSELF AND APPRECIATE WHATEVER IS THERE FOR YOU...-IP-

sya said...

Biasalah manusia kan..

PB kak sya nak komen pasal kenapa manusia kejar selalu lebih maju ke hadapan? Sebab kalau dia kat belakang bukan mengejar namanya.. maka diubah dikejar....

achik said...

huhuhu..

Anonymous said...

Apa yang di kejar...dapat ke apa yang dikejar...apa yang dicari...dapat ke apa yang dicari..apa yang dipandang..nampak ke apa yang dipandang...dekat kdg kala terasa jauh..apa yang dekat dan apa yang jauh...sampai bila..tepuk dada tanya diri sendiri..adakah apa yang kita buat itu betul atau salah..kalau salah ianya tetap salah dan kalau betul..teruskan saja asalkan tidak ada pihak yang terluka dan kecewa..hahahaha apa yang YAT merapu ni..sabar jelah kak pB..allh jadikan manusia mempunyai akal dan fikiran..maka gunakan kan lah ia degan sepenuhnya betul.

Nek Cun said...

Salam pB... ketika hati bercelaru, mintalah ketenangan dari Allah SWT kerana dengan mengingati Dia, kita akan sentiasa redha... selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.

cikMilah said...

Ish.. ishh, take control, take control..
tarik nafas dalam dalam... hold on ... hembus nafas.
Tarik nafas lagi beserta selawat..hold dan hembus keluar segala kecelaruan...
Biasa latu pb, syaitan nak kena rantai 3 hari lagi....habis la dirasuk hati kita...
Marhaban ya Ramadhan..

13may said...

moga baik baik belaka :)

TokNabe said...

Guano pulok ni pb?

Abang Long said...

Sujud dan tadah tangan ... mohon dan merintih ...

Abahnajwa said...

PB..

Lumrah alam PB..semuanya nak cantik lebih..kaya lebih..gembira lebih..tak pernah puas dengan apa yang ada kan?

Tapi bila yang ada tu hilang..kesal tak sudah dibuatnya..

PB tengah usai fikiran ya? Tenanglah PB..kongsikan dengan kengkawan..hilang usainya sikit..percayalah cakap abah ni..

AZWA said...

PB..semoga mendung akan berarak lalu, dan sinar mentari kian terserlah InsyaAllah..

Intan Rosnitta said...

Salam kak pb,

Bak po pulok ni???
Masalah negara ke?




Nanti kita date k!

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam,

manusia maner pernah cukup dengan aper yang ader, dah dapat apa yang dihajati adalah lak plak menda lain lagi

~adeQ~ said...

adus....what happen kak? yang penting sekarang think positive...jgn ingat2 sgt benda yang remeh-temeh. Selamat berpuasa...

indera kencana said...

Kak,
Saya juga selalu mengalami kecelaruan yang begini. Bila mengadu masalah pada Mak, Mak akan berkata...
"Indera, jangan terlalu asyik memandang bintang. Nanti kamu akan lupa rumput di bumi. Mak perhatikan kamu selalu sangat memandang ke atas. Memandang nasib orang yang lebih baik daripada kamu. Tetapi kamu tidak tahu di dalam dunia ini, ada ramai orang yang bernasib lebih buruk dari kamu. Pandanglah ke bawah, nescaya kamu akan berlapang hati"

YuszTieY said...

sabar222 kak pb...byk22 kan berdoa padanya moga hati sentiasa tenang sokmo...

Neeza Shahril said...

kak pb... macam dalam masalah ni..
tabahkan ati ye... :)

zany said...

salam pb,
kita asyik mencari sebab kita tak kenal pun lagi dengan diri sendirikan...kalau dah kenal, mesti tak tercari-cari lagi sebab yang perlu dikejar tu sangatlah jelas di segenap ruang hidup kita iaitu Allah s.w.t

Anonymous said...

warhammer gold warhammer money warhammer accounts tibia money tibia gold tibia item runescape accounts buy runescape accounts runescape money runescape gold runescape gp runescape power leveling runescape powerleveling cheap rs2 powerleveling runescape equipment buy rs equipment runescape runes cheap rs2 runes runescape logs cheap rs2 logs runescape items buy runescape items runescape quest point rs2 quest point cheap runescape questpoint runescape gold runescape items runescape power leveling runescape money runescape gold buy runescape gold buy runescape money runescape items runescape accounts runescape gp runescape accounts runescape money runescape power leveling runescape powerleveling tibia gold dofus kamas buy dofus kamas wow power leveling wow powerleveling runescape questpoint rs2 questpoint Warcraft PowerLeveling Warcraft Power Leveling World of Warcraft PowerLeveling World of Warcraft Power Leveling Hellgate money Hellgate gold buy runescape logs buy rs2 items cheap runescape items Hellgate London gold Guild Wars Gold buy Guild Wars Gold runescape items rs2 accounts cheap rs2 equipments lotro gold buy lotro gold buy runescape money buy runescape gold buy runescape runes lotro gold buy lotro gold runescape money runescape gold cheap rs2 powerleveling eve isk eve online isk buy runescape power leveling rs2 power leveling tibia gold tibia item runescape accounts Fiesta Silver Fiesta Gold Scions of Fate Gold Hellgate Palladium Hellgate London Palladium SOF Gold Age Of Conan Gold AOC Gold ArchLord gold tibia money tibia gold runescape accounts runescape gold cheap rs2 powerleveling buy ArchLord gold DDO Plat Dungeons and Dragons Online Plat

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...