23 September, 2008

411


Gambar yang diambil masa budak budak a.k.a anak dara menyibuk kat dapur.
Biskut sor karo jah , tapi sibuk nyer mengalahkan buat 10 jenis biskut.


Mula buat biskut ni lepas solat subuh ...



Arifah , dok mengisi cornflake dalam cup.


Control ayu , anak dara Mama nie.



Nurin tak posa.
Dia tukang 'jilat' jari kakak ...
hu hu hu

Aqilah dan Afiqah.
Dah besau anak dara Mama nie

Yang pakai mitten kat depan oven tu
anak sedara pB.

Intan , itu le anak bongsu Arman ...


Biskut cornflake bermadu
So far , takat hari ni , dah habis sebalang.
Macam tak dan nak buat raya je nie



Letih , bakor biskut ....
Konon nyer lar tu ......

Intan , anak bongsu Arman .....
Macam dia tak ???

24 comments:

Intan Rosnitta said...

Ado iras Arman sikit2. Doh besar tu, rhoyak ko dio buleh la kalu nok tamboh lagi..hihi

Sedapnyo conflakes. Gerenti habis before rayo tu!

:P

CIKGU PANJI said...

rajinnyo anak-anak daro tuh.rajin buat, rajin makan. buleh buat banyok2.

Alex Lacey said...

sungguh pung...kalu ssekuk ni gak, samo sari buleh abih...pakkak berehi belako tuh hehehee

Ungku Nor said...

err..pb..ramainya anak daraaaaa..

akak booking barang sorang dua buleh?
ekekekeke

*giler tamak, anak maksu pun akak dah booking gak nih*

Purpleheart said...

Alaa rajin sungguh derang menolong.. untung akak..

AZWA said...

Seronoknya anak2 dara tu buat biskut cornflakes...lotih sampai tergolek depan tv muahahaha...

Ummibatrisya said...

salam,

mmg budak-budak suka sungguh dengan biskut itu :)

ummi malas nak buat tahun ini, tak ada orang nak tolong :)

letih sungguh nampaknya :)

Anonymous said...

Entah bilo nak raso mem buat biskut rayo.., alasan tak boleh buat sebab takde oven kata nya..! -IP-

sya said...

pB.. kuih cornflakes tu selalunya paling last kak sya buat, kalau idak memang habis, yg buat utk Aiman pun dah habis dah yg tinggalnya

farah sr said...

kak pb,
bestnya cornflakes..
ada harapan abis sebelum raya

Yunus Badawi said...

pB,
Kat umah sayapun selalunya biskut cornflake habis dulu. Lepas buka 1/2 balang, sahur 1/2 balang lagi. Tahu2 belum raya dah abis. Kenalah buat lagi . . . nasib baik tak susah sgt nak buat. Tapi tahun ni kita org cuti buat kueh sbb org rumah masih dlm pantang. Anak2 dara saya Jumaat dan Sabtu baru balik dari asrama.

Zawi said...

pb,
Pak Zawi nak buat ketupat daun palas tahun ni. Nak ajar anak-anak buat la supaya kemahiran ini tak hilang begitu saja.
Selamat Hari Raya.

Neeza Shahril said...

kak pb,

anok2 Ja beghehi sekut cornflakes ni..
tapi Ummi demo ni tok ghajing nok wak.. :)

ADIEJIN said...

PB wei..Neeza tu memae 'mmalah nok wat 'ssekut. Dio rajin buat 'ttupat jah.

PB..awok rayo 'mmano ? Kalu kelik klate. kiring budu buleh 2 dozen.

Abang Long said...

Gambar waktu tidur tu yang paling best .... hahahahaha .....

Adry said...

bestnya aku tengok dorang tidur.. huaahh ngantuk plak.. hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

fizzy said...

wahai kekanda kesayanganku..
apa khabar kah?
hehehehhehehehehehehehehehehehe..

nok etek sekut.. tahung ni mace tak dok mud jah nak buak. oven punoh.

maklang said...

memang kueh cornflakes tu...tunggu balik JB baru buat, kalau tak memang selamat dulu tu!

Along Arman said...

ni la maleh nak buat sekut awal²..
kalo buak awal² mmg abih slalu... haha..

pB said...

ALONG ARMAN
Salam


Nama Along macam nama adik kak pB lerrr

Terpaksa buat awal sebab minggu terakhir dah nak balik kampung ....


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

MAK LANG
May b lepas balik dari KB , kena buat sekali lagi ........

pB said...

FIZZY
Lamo demo tenggelae , bakpo tu ???

Tahun ni , tok sir ajok kak pB g jalae ghumoh Fizzy kor ??????


Sekut lonni rama doh hok dok jual.
Lagi mudoh beli
Jimat pun jimat , rasonya

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ADRY
Kalau kat umah , memang macam tu.
Bila tido semua , senyap sikit rumah.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ABG LONG
Nampak tenang jer , kan


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ABE DJIN
Insyaallah , petae Jumaat ni tolok kelik doh.

Menantu yang baik, so , tiap tiap tahun kelik ghumoh Ibu Mertuo Ku ...


Budu 2 dozen.
Nok buat nego kor gapo tu ????

pB said...

ADIK JA
Ado orghe suko masok lauk.
Ado orghe suko buat sekut.
Ado orghe suko buat puding .....

itular namonyo manusio


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

POK AWI
Napok gayo kalu ado rezki pB , buleh lar makae tupak hok Pok Awi buat tahun nie.

pB suko tupak manih tu ..


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ABG YUNUS
Seronok bila dpt menyambut hari raya dengan anak anak tersayang.

Kena pulak yang tinggal di asrama.

pB ucapkan Selamat Hari Raya


Kirim salam buat MEM nyer ....


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

FARAH
Memang.
Tidak dapat dinafikan lagi.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

KAK SYA
Untuk Aiman , kena buat lagi tu ..
Buat bekal dia ke sana


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

IP
Apa susah , beli jer satu Oven.
Tak mahal mana pun sekarang nie.

Tiga ratus , dah dpt yang 32 Liter , rasanya


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

UMMI
Dalam kata tak rajin nak buat biskut, pB tengok tiga empat jenis dah Ummi siapkan ....

KV said...

kak pb, bakpo sms kv takdok respon? Ko kv tukar nombor. Hihi...almaklumla, henfon baru ni byk nombor kena buh balik.
Apa pun, jgn lupa dtg rumah kv ari sabtu raya ke4. Kehadiran anda diwajibkan.

ADIEJIN said...

KV..awoks ttukar nombor ah..sms awok ko Pb sampai ko talipong ambo.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...