30 December, 2008

488

Salam ...


pB is back to work already ...
Ayaaa ...

So hard to get up lor tis morning ...
Feel lyk to take urgent leave again ..
But cannot do , coz tomorrow pB is on leave again...

(amoi mana lak yg rasuk pB nie?????)


How was the holiday ...??
So far so good ...

Bab duit , tak yah cerita lar kan.
Dah nama lagi jalan jalan makan angin.
For sure lar , duit banyak yang habis.

Duit minyak.
Duit tol.
Duit makan makan.
Duit masuk water park .
Duit masuk eco park.
Duit naik Chair Lift ...
Hu hu hu ...
Tak yah kira , nanti semput
Lagi semput sebab pas ni sekolah lak bukak ...

Gambar ???
Hmmm .....
Ada tapi macam biasalah , dah tua tua ni banyak lak yang lupa.

Kenangan paling mahal?
Tang makan mee udang kat Kuala Sepetang.

Apa yang mahalnya tu ??
Mahal sebab tak dak sapa sapa pun habaq yang pB akan jumpa LALAT.

Really ,
i tell you ...

Masa kitaorang sampai kat kedai tu ,
memang terkejut badak sumbu , terkejut gajah pun ada.

Lalat ada di mana mana.
Tak tahu lar pulak yang menyambut kami tu LALAT.
Hi hu hu ...

Tapi dah alang alang sampai ,
pejam sebelah mata jer lah.
Tangan dok kibas meja jer kerjanya ....

Memang superb mee udang tu.
Mee tak dak lar banyak mana pun.
Tapi udanggggg , memang banyak sungguh.

Apa apa pun ,
itu adalah kenangan di Kuala Sepetang .....

Ada lagi kenangan yang best ,
itu pB simpan untuk entry yang akan datang...

Yang pastinya , ia melibatkan orang kat ipoh tu .....

20 comments:

muadzlife said...

wah..sonok bila lepas balik cuti ni kann..

adehhs aya pun malashhh keje ari ni..

HappyIrfa said...

salam kakpb..
slmt kembali bekerja.
musim lalat kot,kat umah irfa tu pantang menggoreng.mesti lalat srbu tensen tul..

McBudu said...

Kehadiran lalat kekadang memualkan tetapi kita kenalah sentiasa berfikiran positif. Fikirkan yang kehadiran lalat itu bermakna Mee udang tersebut tidak mengandungi bahan toksid dan racun sebab tu lalat berani mampir!. Sama juga ikan di pasar, jika tiada lalat, makna nya ikan tersebut di awet dengan kimia (boleh jadi ubat pengawet mayat!), tapi jika banyak mengundang lalat, itu maknanya tiada bahan berbahaya dalan ikan tersebut ATAU ikan itu dah BUSUK!

ha, ha, tak de maknanya!

Ummibatrisya said...

nasib baik lalat tak terjun ke dalam mee udang itu :)

kalau tidak jadi mee udang lalat kuala sepetang

lain kali jangan pergi siang hari, pergi malam hari :)

tak adalah lalat yang datang menyerang :)

manlaksam said...

Kalau Pak Man jadi tuan punya kedai, akan Pak Man sediakan meja makan dalam kelambu.....hehehe.

Alex Lacey said...

besar ko lalat dio? ko lalat ijau tu?

Neeza Shahril said...

mee lalat pun sedap jugok! hehehehe...

mana gambar???

lupekanje said...

lalat banyak mang mengganggu selera...
tak per la..mender dah lepas.
bejalan yang tk mengeluarkan duit adalah berjalan di keliling rumah sendiri...hahah...
selamat kembali bertugas.
Tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi....

Zareda Norman said...

lalat?? masa zar pergi tak de pulak nampak lalat.. tapi hujan ler masa tu..

~akuni~ said...

Kesedapan mee udang tu membuatkan tiada siapa yang teringat nak cerita pasal lalat... tapi udang mmg 'madu' lar utk lalat...

Uncle Lee said...

Hello PB, here's wishing you and family the best of Seasons greetings and a very happy New Year. Best regards, Lee.

Yunus Badawi said...

Saya mmg bercita2 nak pegi makan mee udang kat Kuala Sepetang. Tapi dah pB citer tentang lalat, saya akan ke Sg Dua ajelah utk menikmati mee udang.

shafarina said...

lusa saya start kerja

adeh malasnya sehari jer...

aNIe said...

PB...akak pernah pi makan kat Kuala Sepetang tu...Memang mee Udang kat situ superb!!

Tapi masa tu taklah banyak lalat...

Kalau pi jenjalan...yang teruk menangis...poket kitalah kan...macam bocor aje...tau2 duit abis...hahahah

Selamat Memnyambut Tahun 2009 buat pb sekeluarga...

Ms Minnie said...

perasa tambahan tu kak pb... lagi shheeedddaaappppp!!!!

en_me said...

hi akak pb ittewww.. salamm tahun baruuu uolllsss

zino said...

ada gula ada semut ada udang ada lalat kot hehe

umi ameer said...

salam pb..
best nyer.. jalan-jalan, cuci-cuci mata and makan-makan ek..

kalu dah banyak ngat udang, maknanya takdelah cukup bersih itu tempat, ye tak?

atehlaila said...

Orang tua2 kata, kalau musim orang balik mekah..memang banyak lalat..logik ke??Entah, kena buat kajian nih..

AZWA said...

Salam PB...fuyooo...lawanyer perabut rumah baru dia nie...berseri2 gitteww.. guna cat aper nie huhuhuhu
Banyak lalat kerr...sib baik dia tak masuk dalam mee udang tu nooo..

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...