12 January, 2009

495

Salam Semua ....


Apa cerita hujung minggu engko orang semua ??
Engko Orang !!!!
Ganaz nyer bunyi .....
Hi hi hi


Sabtu tak kemana mana pun.
Pergi pasor jab , beli ayam.
Sekilo rm4.70 .
Murah kan ....

Ahad ....
Ada buat makan makan sikit.
Jemput sepupu pB yang mai dari KB.

Menu ... ??
Biasalah ....
Kebetulan ada lagi beras nasi dagang.
So , nasi dagang ler menunyer.

Anak anak , bila tau pB nak masak nasi dagang
bersorak sakan.
Memang anak anak pB tu suker benor makan nasi dagang.

Satu gantang beras.
Tiga ekor ayam.

Kalau buat , tak leh buat sikit sikit.
Sebab nanti tak cukup.
Tiga hari makan , pun tak per.








Kebetulan hari ahad 11 January tu ,
hari jadi CT .......

CT yang mana satu ?
Kat umah pB tu ada tiga SITI.
SITI NUR AFIQAH.
13 tahun dah umur anak sulung pB nie.

Kejab jer , dah jadik anak dara pun.
Sebagai mama , pB doakan anak mama ni akan membesar menjadi wanita yang berjaya.
Berjaya dunia dan akhirat.
Jangan lupa jasa mama dan abah yang membesar Kakak dengan penuh kasih sayang.
Walau pun , kengkadang mama ni garang dan suka membebel ,
tapi percayalah segalanya mama lakukan kerana sayang kepada kakak.
Kakak sebagai anak yang sulong ,
haruslah tunjuk contoh yang baik kepada adik adik.
Jangan diturut sangat darah muda.
Jangan suka sangat merajuk.
Solat jangan tinggal , tau .

Dan yang paling penting ,
Kakak jangan lurus bendul sangat ..
Kena ubah perangai tu , sikit .....




pB dan the group yang bisa
menggenggarkan dunia ......

Psst : Kenyataan maaf secara terbuka kepada YB dan Akmal.
Kerana tidak menunjukkan diri ke rumah YB Ahad lepas.

Kebetulan hP pulak habis bateri.
Langsung tak leh nak jawab panggilan YB dan SMS YB.


Ammpppunnnn pB , Dato' YB

22 comments:

Akmal said...

Oh itu macam ceritanya~~~
Rugi tau, makan best hehehe :D
Tapi nampak pesennya kat situ pun makan boley tahan?

Alex Lacey said...

rajinnyo buat nasik dagae...k.we tak dok kukusae kat rumoh, jadi malah la sikit nok buak hehehehe....alasan!!

Selamat hari lahir ko Siti Afiqah....mudah2ae muroh rezeki sokmo :D

pB said...

KAK WEAR
Setakat ni berah nasi dagae n repoh krutuk tu , tok rajing putuh ...
Beli sokmo .
Si'pae dalae frezer.


Terima kasih..
Afiqah tanya
"Tak dok hadioh kor??"

pB said...

AKMAL
LAgu tu lar stori morri nyor.
Kak pB dengar YB siap buat lontong lagi tuuuu ....


Duo kali doh tu janji de'ngae dio , tok jadi jadi ...

umeboshi said...

happy b'day buat si KAKAK. anyway, 11 jan ek b'day dia? sama b'day dgn cik CT Nurhaliza kita la.. wife Datuk K tuh!!

ehem, sedap nye nasi dagang!!!

pB said...

UME
A ah.
Harijadi Kakak sama dengan Dato' CT dan jugak anak lelaki IRFA.

Ume ,
ahad ni join tak ??

sya said...

Selamat Hari Lahir Siti Atiqah, semuga doa ibu menjadi kenyataan

pB said...

KAK SYA
Hi hi
Silap type nama tu...
Afiqah lar akakkkkk ...


Aminnn

HappyIrfa said...

salam kak pb..
gulp..terliur nak makan dgn nasi dagang.hepi b'day to SITI NUR AFIQAH..SEMOGA JD ANAK YG BAIK

Ummibatrisya said...

sedapnya nasi dagang tu

selamat hari lahir buat afiqah :)

pB said...

UMMI
Insyaallah , kalau ummi dtg umah lepas ni , pB akan cuba buatkan untuk Ummi sekeluarga


Thx.

aNIe said...

Selamat Hari Jadi buat siti Nur Afiqah...semoga CT membesar menjadi seperti yang mama harapkan...

Ameen...

Cantik nasi dagang tu...gebu...mesti sedap kan?

Yunus Badawi said...

Belum rezeki pB nak makan lontong agaknya. Nasi dagang tu nampak sedap. Tentu rasanya pun sedap. Lain kali kalau buat nasi dagang beritahu kami, boleh kami serbu rumah pB.
Kepada Afiqah - selamat hari lahir. Semoga sentiasa dirahmati Allah dan mendapat kejayaan dunia dan akhirat seperti doa mama.

mother of two said...

wah2.. meriah ler tu nasi dagang... kalau ader solok lada lagi sheeedapppp.

eppi birthay ct.. errr dain PB kasik hadiah aper.. hehhehehehe

Neeza Shahril said...

Happy Birthday kakak!!!

Kak pb, lamo doh Ja tok makae nasi dagae lauk ayae..
kecik2 dulu slalu lah makae, gi beli pasar teghae (ketereh) tu..
mok sedaro Ja hok jual pong...

lor ni makae nasi dagae lauk ikae ayo jah... tu pun hok oghae buak..

Ungku Nor said...

besday akak bulan ogos sok..ehehehe..;p

Ungku Nor said...

alamaakkk..lupa..

happy belated besday untuk kakak.
belajar rajin2 tau..;D

pB said...

ADIK JA
Terima kasih ....

Maso kak pB dok ghaji kat poli dulu , ado lar skali duo g jalae ko pasar teg'hae tu.
Kalu tahu mok sdora Ja dok jual situ , mesti hari hari gie beli ..

Kalu nok resepi , royak lar.
Nanti kak pB buleh email




MOTHER OF TWO
pB tak pernah buat solok lado.
Teringin nok cubo ...
Tapi tok sapa seru lagiiii

Tak pernah lak bagi apa apa pada anak anak bila besday they all tu ...

Zalim nyer bunyi

pB said...

KAK UNGKU
Happy besday IN ADVANCE....






YB
Nak buat nasi dagang ni , kena ada angin nyer.
Sebab bab nak 'nga'rong' beras tu yang lambat dan leceh sikit.
Lenguh bahu bahu nyerrr....

Ahad ni , YB bawak lontong, buleh ?
He he he





KAK ANIE
Hari tu buat 3 kilo setengah.
Hari ni masih ada lagi.
Nak masuk tiga hari dah makan nasi dagang ...
Hu hu hu ....

Yunus Badawi said...

pB,
Lontong hari tu dah habis kami makan semalam. Nak buat lagi mmg leceh sbb nak rebus dia ambik masa 4 - 5 jam! Rasanya lebih leceh dari nasi dagang.
Ahad ni saya bawa perut aje lah. pB aturlah tentang makan minum tu ya! hehehe

mawar merah said...

happy birthday buat Siti Afiqah...semoga sentiasa diberkati olehnya.
emmm...sedapnya nasi dagang tu...kalau ada gulai ikae ayo lagi sedappp.

Neeza Shahril said...

nok! nok! nok la resepi nasi dagae tu..
email deh.. thank you...

sekali dengae kuoh ayae tu deh.. ;)

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...