03 February, 2009

512






Semalam ,
dilancarkan MUTE BUTTON .....









Semuanya , gara gara
SATAY ....









Al kisahnya

Semalam , aBear bersidang kat Parlimen.
Satu pagi , satu petang kat situ.

pB lak masa kat pejabat ,
dok tengok rancangan Astro Food Channel.
AFC dok lak buat cerita pasal satay.

Dah tup tup ,
teringin lak nak makan satay.
Teringat satay Hj Samsuri tu ada di jual kat Awan Besau.

Bagitau lar pada si aBear tu ....

Jawapan biasa " tengok lah dulu , macam mana"

Balik kerja , pB pun call lah dia ..
Ingatkan pesanan

Tup tup
Masa dia balik , dia kata dia tak ikut Jalan Bukit Jalil.
Dia ikut Sunway
Kalau dari Sunway tu nak ke KESAS , dia takut jem ....

Alahaiiiiiiii
Apa lagi , tersentak lar kawan nie ...
Hu hu hu

Sib baik tak mengandung.
Kalau mengandung , entah ler .......

Dalam hati , terus lah teringat
pada satu kawan kat pejabat nie ....

Member pB ni , sanggup tu keluar malam malam
buta cari Teh Ais ...
Sebab bini dia nak minum .....

Hu hu hu

Bertuah lar isteri member pB tu , dapat laki
yang jenis rajin memenuhi kehendak isteri ......

27 comments:

Ordinary Superhero said...

Keluar tengah malam beli teh ais? Buat sendiri lagi kelass...

Azhar Ahmad said...

Alahhhh siannya akak kita. Kalau aBear tak sempat beli, kak pB lah beli... uhuhuhuhu

shafarina said...

Hadoi.

Hari ni ke esok kena usahakan jugak tu. Selagi tak dapat.

Makan tak puas kan selagi tak dapat apa yang kita nak makan.

Kita dah berapa minggu cari popia basah tak jumpa. Sabru lepas, seharian makan popia basah. Huh sampai nampak je rasa loya dah. Huhu

McBudu said...

Pb kira bertuah la jugak, jiran kat sebelah tu hari-hari makan tulang buat sup....

Kak Elle said...

dah jgn merajuk kat abear tu nanti bila senang beli tu untuk istri kesayangan:)

pB said...

KAK ELLE
Entah ler Kak Elle.
Dia kalau bab membeli makanan ni , memang payah sikit ...

hu hu hu




McBUdU
Makan tulang hari hari ??
Tulang mahal tau sekilo ...
Hi hi hi

pB said...

INA
Popia Basah ...???
Best jugak tu ....

Beli kat mana




AZHAR
Ingatkan dia boleh ler ambik jalan KESAS.
Tu yang suruh tu .....




O.S.H
Tak kisah lar kan , beli atau buat sendiri.

Pokoknya , dia pergi gak cari ....

jamri said...

... nasib baik dia ikut jalan sunway... kalau dia ikut jalan yang tak diredahi kan susah....

saja abear nak test kesabaran pB je tu... hehehehe

Zareda Norman said...

Pb

che abear tak beli, pb beli jer sendiri..

org lelaki ni kengkadang dia tak faham kita ni bermanja..

AZWA said...

kesian pb...pi beli sendirik jer pb..bawa anak2 gi sekalik tapi tak payah tapau balik umah...amacam? muahahaa...jahatnya mokcik...

KAMATO said...

bawak aber tu datang kajang, kami tunggu sini..he he...

KV said...

sabar, mungkin ada kelebihan abear tang lain.

xiiinam said...

Satey samuri?
Wadduih!!!
Kalau dapat esok, tapaukan cklah sekali barang empat lima puluh cucuk. Ahaks!

HappyIrfa said...

jgn pikir macam tu.
kita selalu nampak org lain lebih beruntung dr kita pdhal yg rentung kita x tau..cuma org tu jer yg tahu.hehe

TokNabe said...

Kena gi cari jugok tu.......... tak pe minta ari ni tak dapat, try minta esok pulak, tak esok minta lg lusa. InsyaAllah dapat ler tu.....

ima said...

alahai kesiannya...lain kali pasti abear belikan...jangan pandang kekurangan dia ,tapi lihatlah kelebihan yang ada padanya...

risanur said...

kesiannya nak makan sate kajang...kak pB gi je la beli sendiri...nati kempunan lagi susah :(

pB said...

RISANUR
Kalau tempat tu akak lalu hari hari , memang akak beli sendiri jer...

Ini tidak sayang oii ..




IMA
Byk baiknya dari buruknya.
Tapi kdg kdg bila timbuk yang tak elok tu , tu yang geram tuuu

pB said...

TOK NABE
Kalu kelik nie , tak dok jugok
Mogok berpanjae lagi larrr...

He he he

Alex Lacey said...

keno royak bbetul tu PB...kalu tidok sapa sudoh harus tok pahae tuh hehehe

Neeza Shahril said...

dio tok okay ikut tuh, dia okay ikut nih..
setiap orang ada kelebihan dan kelemahannya kak pb...
dia lah suami paling baik untuk kak pb.. dok ggitu kor?

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

saya pom macam kak Pb gok, kalu tak dapek yg dikirim..moncong la jugop...tp bila sayo pikir2 balik, baru kali ni dio tok beli or kalu nok banding nga hok dio beli or buat baik ko kito nga hok dio tok ingat or sajo tok sir cari tu..apo lah sgt deh? tp supo cik abam sayo, kalu sayo kirim gapo2,seboleh2 dia akan cari sebak dia tahu saya tokleh nok gi cari sediri, sebak sya tokleh drive,hehehe....ada kelebihan jugok la takdop lesen ni deh?

manlaksam said...

Pak Man rasa hari ni dah ok dah kan.....jangan tekan lama-lama butang mute tuh...bahaya!

Nik Ha said...

Ala siyan kakakku. Abe sayo pung lebih krg sepesen la, tgk mood dio..he..he..tp doh tau pesen dio lagu tu jd mls nok mengharap ler, kalu beli ado la. doh 2 thn duk bangi ni tok ajin g make satay samuri lg..he..he..ado sekali g pun sbb tetamu dtg & tetamu lak yg beria nok belanja satay..bulehla merasa satay samuri..huhuhu..sib baik sayo jenih ngandung 2 kali nipun jenih tok mengidam sgt.slmt la dio ;)

yushida03 said...

sate samuri? best sgt ko... sedap lagi sate baung..

ceh, komplen pulok.

Kujie said...

aBear tu tau...bini dia kuat godaan nafsu..tu sbb ditanggung je kejap
sok2 ade la tu satay

:p

ayat penyedap hati

shafarina said...

Kat restoren nu'in seksyen 15. Best gak tu, datang Bangi leh le kak pb cuba. :)

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...