05 February, 2009

515

Hmmm ...


mache mache hal duo tigo haghi nie ...

KV nok blajar jahit tudung ,
KV nok beli lense
YB nok turun gie Perok
Adik Ja tulung nge'peng jual minyok wangi ....

pB pulok ?
Tak dok bendo hok buleh nok heboh heboh pun.
Slepas buleh makae satay haghi tu , kiro hi'lae doh lar hok me'chok me'chok tu ...


Kemaring , ado sorghe boh ni maghi opih pB.
Budok lagi ...
Dalae umo 29 gitu.
Bu'jae trang tang tang.
Calong gewe pun tak dok lagi tu.


Budok Johor.

pB pun ingat nok ke'neng adik ipar pB lar kor boh nie.
Punyolar dok carik gambar adik ipar nie dalae pC , tapi tok jupo jupo lar pulok.

Pah tu , pB pun royak lar kor dia nie.
Teruh boh pB tanyo pB ....

"Kak , orang mana Kak ?"
"Orang Kelantan , lar "

"Oooo, mak saya awal awal lagi dah letak syarat. Kalau nak kahwin , jangan cari orang KELANTAN".



Hah !!!!!!!

Apasai lak buleh jadik macam tu ?????

Apasal ORANG JOHOR tak leh kawin dgn ORANG KELANTAN??

Ada pantang larang ker ???

21 comments:

achik said...

ada lak syarat camtu ek.. ;p

Ummibatrisya said...

mak bos yang pantang :)

zareda said...

susah nak balik kg ler tu.. jauh beno tomur dan selatan...

aNIe said...

Hehehe...Pb...ada mak ayah yang nak anak dia dpt calon menantu dekat...yelah sorang kat Johor...sorang kat Kelantan...jauh tu...

Tapi orang kata kalau dah jodoh pilih punya pilih nanti...kene yang jauh jugak tu...

Kak Elle said...

mmg betul satu selatan satu utara kang raya tengah jalan...hehe

catz_mafia said...

Pb,
Isu sensitif ni.. No komen.. hehe

nono said...

salam.

hye kak PB...salam kenal walau dh slalu lawat blog akak nieh...hehe..
NONO dh link akak...leh kan?kan?...(xle pown NONO dh link kan..)hehehe..

shafarina said...

Saya dulu pun kena syarat gitu. Hehehe

Dapat jugak orang Ke.. tapi Kedah lah. Tapi darah kelantan jugak. :p

OK jek. Tu semua zaman 80an punya cerita. Sekarang manada pantang2 macam tu lagi.

nurazzah8 said...

pB, akak pulak...masa anak dara sendiri punya syarat (mak tak letak pun...)..sendiri kata, tak mahu orang sama negeri (Johor lah tu...)... nak cari orang jauh...pastuh tak mahu orang Jawa...(hehehe...sesiapa keturunan Jawa jangan lah pulak kecik hati ek...bukan sebab apa...atok nenek orang Bugis...Bugis bertembung Jawa..hahaha)..

tiba-tiba..tup-tup bila dapat jodoh... (padan muka aku..) dapat orang sama negeri Johor..dan orang keturunan JAWA jugak!!!

Yunus Badawi said...

Lupakan budak Johor tu. Letak aje gambar adik ipar pB tu kat blog, mesti berderet org nak isi borang.

Azhar Ahmad said...

Kak pB. Mak saya pun camtu :(

manlaksam said...

Pak man tak nak komen apa-apa cuma ada sedikit rasa berdesingggg dalam telinga.

McBudu said...

Apa nak marah. Orang Johor tak nak orang Kelantan, Orang Kelantan tak nak orang kedah, Orang Sabah taknak orang Semenanjung, Orang Perlis taknak orang Pahang, Orang Perak tak nak orang N9 dan macam-macam lagi...... Itu pilihan dan citarasa masing-masing. Macamlah juga kita tak suka budu, dia tak suka tempoyak dan ada juga yang tak suka belacan! Takde yang sensitif.... hak masing-masing, tapi jodoh dan mati Allah tentukan.

fiza said...

Salam ziarah PB..eh ada gak g2 ek..em..tp mmg pnh dengor camtu..agaknyerr jauh sgt kot nak p blarok..kihkihkih

Alex Lacey said...

ore ni macae-macae...tapi sebenarnyo sapo hok letok syarat lagu tu lah sokmo buleh hok dio tok sir tuh heeehhee...Allah itu lebih mengetahui dok gitu?

PB tok tera tanyo ko boh PB tu bakpo mok dio toksir ore Kelate?

Alex Lacey said...

ore ni macae-macae...tapi sebenarnyo sapo hok letok syarat lagu tu lah sokmo buleh hok dio tok sir tuh heeehhee...Allah itu lebih mengetahui dok gitu?

PB tok tera tanyo ko boh PB tu bakpo mok dio toksir ore Kelate?

HappyIrfa said...

gulp,macam penah lalui situasi macam ni.tp bukan dr ibu mertuaku.cuma terdengar desas desus dr neneknya jer..huhu

CIKGU PANJI said...

hehehe....mungkin maknya belum merasa budu lagi kot.kalau dah jodoh tak kemana.

zue said...

salam pb,
akak zue pun kawin dgn org kelate,
tapi sekarang dah brpisah..(pjg ceritanya.)

~akuni~ said...

Hmm... jauh sgt tu nak balik kpg... satu kat utara, satu kat selatan... tapi kalau utara belah perlis/kedah nun, tak teruk sgt travelling nyer... heheheh....
sy dulu pun tak nak kawin org jauh2, kalu boleh nak kawin org perlis gak tp dah jodoh kan, dpt org perak, tgh2...

~akuni~ said...

Lg satu, jauh woo.. nak gi minang, nak gi akad nikah... kah kah kah...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...