06 February, 2009

516

Seronok kan kalau balik rumah , dah tak yah fikir 'nak masak apa'.

Seronok kan kalau balik rumah , anak anak semuanya terurus.

Seronok kan kalau balik rumah, kerja kerja sekolah anak semuanya dah settle.

Seronok kan kalau balik kerja , baju pakai semua nya dah siap lipat.

Seronok kan kalau balik kerja , rumah tersusun rapi dan bersih.

Seronok kan kalau balik kerja , tak yah fikir pasal barang dapur sebab semuanya telah diuruskan oleh suami .....

Seronok kan , hujung minggu tak yah fikir nak ke pasar , sebab semuanya disediakan oleh si suami ......


Seronok kan ........



Ini adalah impian pB.
Angan Angan pB.



Tapi pada seorang sahabat , ini adalah realiti kehidupan nya .....




***********************************
Something yang pB dengar sebentar tadi


SEDIH ISTERI
SENYUM ISTERI
HIDUP SUAMI



SEDIH SUAMI
SENYUM SUAMI
HIDUP ISTERI

********************************


Lari lari dalam guni ,
kita jumpa lain kali.....

27 comments:

HappyIrfa said...

SEDIH ISTERI
SENYUM ISTERI
HIDUP SUAMI
SEDIH SUAMI
SENYUM SUAMI
HIDUP ISTERI

tok pehe..baca byk kali pun tok pehe jugok.

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

owh..suungguh la seronok........hehehe.

catz_mafia said...

Pb,
Seronokkan kalau macam tu. Entah bila merasa. Nak cari pembantu tak mampu pulak. Tanggungla sorang-sorang..

Ummibatrisya said...

pb,

tak faham apa yang sedih, apa yang hidup :)

Kak Elle said...

alamak pB sape suruh tido siang hari ni kan dah bermimpi..dah bangun2 gi cuci muka ...hahaha

jika semua mimpi dan khayalan menjadi nyata kaum hawa lah paling gembira kan?

zue said...

salam pb,
kalau dah jadi jutawan sekali pun kena berfikir...takut jatuh bankrap pulak.

xiiinam said...

pB;
Nak bibik tak?
ckLah ada ramai calon....spesies Rahimah!

ibu fahim said...

Jumpa minggu depan! :)

umi ameer said...

aiyooo..
macamnya ada suami sesapa nak tambah cawangan ke?
atau..
ada suami yang asik masam muka keje rumah tak beres..

tataulah..
i confius nih

pB said...

UMI AMEER
pB pun konfius baca komen Ummi

He he he

pB said...

INA
Kita jumpa di Kajang , Ahad ini.

pB said...

ckLah
pB dah baca n3 "SONATA RAHIMAH".

Sakit perut ketawa ....


Pening sokmo lar kalau dpt 'spesis' macam tu

pB said...

ZUE
Kalau dah jutawan tu , kena fikir macam mana nak jadi BILLIONARE lar pulak ....

hi hi hi




KAK ELLE
Tak baik tido siang hari , Kak Elle.

Betul akak kata tu ..
Kalau semua yang kita mahu itu jadi kenyataan , kitalah kaum hawa yang paling gembira di muka bumi ini.

Tapi kena hati hati jugak , dengan apa yang kita impikan itu ...

sya said...

pB.. skrg ni sejak anak dara menanti keputusan SPM tu ada kat rumah tiap hari kak sya balik rumah dah berkemas... baju dah berlipat dan segala2nya dah settle.. masak pepagi dah selesai..

pB tunggulah anak2 dah besar anak kak sya nanti.. legaaaa

Ungku Nor said...

satu dalam seribu pun payah nak jumpa weihh..hehehe

Yunus Badawi said...

panjang angan2 pB.
bagilah hint kat aBear.

Neeza Shahril said...

memang best kak Pb,
tapi kalu hok wak tok kesoh langsung tagi sedih..
yang sedang2 aja pun okay kot.. :)

zino said...

seronok tugas di sini dah selesai.. nanti boleh balik hehe

Azhar Ahmad said...

Kalau org kahwin pun tak faham, inikanla pulak saya yang bujang...

Intan Rosnitta said...

Angan2 kita serupa!!!

psttt... Kak PB, hujung bulan ni kita date k!

AZWA said...

Bestnya hidupp kalau dapat yang macam itu kan...

KV said...

tok pehe maksud tersirat pantun.

Bagi kv
nok ambik ore gaji braso supo tokleh. Selain kurang mampu, ada org tuo dok skali. Takut jadi mugo lain.

Apa2 hal, kerjasama suami isteri gandingan paling mantopp!!
jugak dibantu oleh mertua dan atuk nenek. Hahhaha

TokNabe said...

Kalu semaunya jadi ikut rasa hati... meme sedap, senang. Tak gitulah..... bukan semua jadi ikut kita hendak.

Zareda Norman said...

ambil maid ler PB...

ima said...

ya lah ,memang seronok kalau semua dh diuruskan oleh suami kita ...apa lagi yang kita nak eek.

manje said...

salam kak

tumpang seronok juge ngan angan2 itu :)

Fadh said...

emmm...merenung dalam diam...dalam dan jauh ke dalam diri sendiri.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...