13 May, 2009

576

Kata dia : 'wat pe nak tegur , dia yang salah. biar dia yang tegur dulu'


Kata org tu : 'wat pe nak mengalah , tegur dulu . Kita tak buat salah apa apa pun'



Pernah tak anda semua dlm situasi begini .....
Sorang kata orang tu salah. Orang tu kata dia tak salah ...
Masing masing dengan ego masing masing ....

Last last

engko pandang aku , aku pandang engko , buat tak nampak jer ..
ada pun macam tak ada ....

nampak semuanya macam NORMAL jer , tapi dalam hati masing masing , Allah aja yang tahu ...

semua perasaan campur aduk

nak nangis , nak menjerit , nak lari pun ada .....
pendek kata , memang menyeksa perasaan ....

15 comments:

Yunus Badawi said...

biar aku tegur dulu jadi dapat jadi first lagi hehehe

sya said...

Keadaan ni perkara biasa pB.. ada org rasa kalau tegor dia pulak yg salah dan ada pulak org yg ditegor tak sedar diri.. kalau dah ditegor nanti dia citer ngan orang.. "dia yg salah tu sbb dia tegur dulu" abih camno

Anonymous said...

Kalau bolih jangan melebihi 3 hari tak tegur sapa nanti berdosa tapi jangan tegur..! jika melihat kelibat lembaga pada tgh malam jumaat...heeheehee seram...

Aku Bukan Bidadari said...

kalo gadoh ngan opis mate tak tegur pun takerp sebb keja 8 jam jer..tp kalo gaduh ngan pasangan room mate.. jgn wohh kang tido malam sejuk takder org peluk.. hi hihi

Kak Elle said...

belum sampai kat part ni lagi jadi tak bolih bagi pendapat.

AZANI said...

pB:kalao tak silap ada hadith pasal tak tegor selama 3 hari, 7 hari.

risanur said...

risa penah rasa cam gitu je...tapi risa wat tak layan je...coz kalu layan kita yg sakit pale...

HappyIrfa said...

SUSAH X BERTEGUR KALAU DAH KEJE SATU OPIS..MENGALAH X BERERTI LEMAH
hehe

izman said...

biasanya ku akan mengalah.

aNIe said...

Pb...tu adalah perkara biasa...takpelah PB...orang kata...mengalah tak bereti kalah/salah...

KAMATO said...

rasanya tak rugi pun kalau tegur dulu, itu pun sebenarnya bukan tanda mengalah

Neeza Shahril said...

kalau kita tegur dulu, kita dapat pahala..
orang tak nak tegur, biar aje la..
kebaikan dia kita dapat...

CIKGU PANJI said...

mengalah tidak bererti kita yg salah.Jadilah yg terbaik.

Kujie said...

mmg perit...cuba menafikan kewujudan

tegur dulu mungkin boleh buat diri kita setingkat lebih baik dari dia

Luna said...

tak syok keadaan ni..cepat2 la rungkaikan

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...