08 September, 2009

681



Kenapa begitu payah mengikis perasaan cemburu ini ....??



Cemburu pada kebahagian orang lain ,
cemburu kepada kegembiraan orang lain,
cemburu kepada kekayaan orang lain,
cemburu kepada kasih sayang orang lain.





Ya Allah , Engkau berikanlah hambaMu ini kekuatan untuk mengikis , menghapuskan apa apa aja perkara yang tidak baik yang sedang bersarang di hati hambaMu ini .....



Ya Allah , Engkau ampunilah segala dosa - dosa yang tinggi menggunung ini ...



Hanya kepada Engkau hambaMu ini berserah ,
Hanya kepada Engkau hambaMu ini memohon pertolongan ...



Berikanlah hambaMu ini segala kekuatan untuk menghadapi segala dugaan ini ...





Amin

14 comments:

~0~ said...

amin....

Rohaniah said...

amiin utk doa-doa itu...

PB...antara cara tanak cemburu mudoh jer...

1) lihat kebahagiaan kita n family sekarang....
2) lihat kegembiraan kita
3) lihat aset kita
4) lihat kasih sayang kita

sebenarnya kita sendiri ada banyaaaaak kelebihan yg unik...unik sbb ia hanya ada pada kita ajer...bahagia orang lain tak sama dengan bahagia kita...kekadang kita nampak orang bahagia, tapi kita tak tau disebaliknya ada apa....

setiap kelebihan mesti ada kekurangan, begitu juga sebaliknya....tiap kali rasa terdetik iri hati itu, cepat2 lihat balik kelebihan yg kita ada...insyaAllah, lama kelamaan perasaan tu dpt dikikiskan (ni cakap dari pengalaman jugok ni huhuhu)...wallahualam...

KV said...

amin

Scorpion61 said...

..cari kebahagiaan pd diri kita,
..cari kegembiraan pd diri kita,
..cari kekayaan pd diri kita,
..cari kasih sayang pd diri kita,
..Insyaallah semua itu ada pd diri
kita walaupun ianya tidak sama
dgn orang lain tapi ianya adalah
yang terbaik buat diri kita,
..wallahualam...-IP-

Webmaster@Echam said...

amin....

KAMATO said...

amin...

Sha said...

salam:)
amin. semoga allah memperkenankan doa kita.

Tie said...

Tie pun ada sedikit cemburu.. rasa nak hantuk2 kepala ni.. malu betul!

Tapi, bila tinjau balik apa yang kita ada, rasa bersyukur sangat2... alhamdulillah....

aNIe said...

Pb..Akak amiinkan jugak....

endiem said...

amin..

yginsaf4 said...

amin ya robbal alamin.. (doa panjang sikit dari yg 'amin' tewww).. ekeke

maiyah said...

salam.. Insyaallah akan diperkenankan doa tu.. Amin

lupekanje said...

aamin..
cemburu lah..untuk kebaikan..
ada cemburu yg blh digunapakai dan dikitar semula..
ada cemburu yang patot di campak jejauh kerana akan merosak dri sendiri.

simpanlah cemburu yg blh dipakai itu..
untuk buat peningkatan diri dan panduan kehidupan yang tidak lama ini.

xiiinam said...

pB


Cemburu itu ...
kadangkala manis...
tapi
selebihnya amat menyakitkan....

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...