15 October, 2009

709


Syawal dah nak habis.
Posa Nam ada satu hari lagi.
Insyaallah , isnin ni pB posa lagi.
(menjawab soklan Che Ma ni , sebenarnya).

Lepas Syawal , masuk bulan Zulkaedah.
Lepas Zulkaedah , masuk bulan ZulHijah.

Lepas raya posa , kita raya haji pulak.
Sapa dapat naik haji tahun ni , pB ucapkan tahniah.
Insyaallah , tahun depan giliran pB pulak lar.

pB dah lama tak buat korban.
So , ingat tahun ni nak lar berkorban.

Tapi , sekarang dok dalam dillema.
Tak tau nak buat korban tu kat mana?

Samaada kat Mesia atau pun kat luar Mesia.

Amboi...
Sakan , tu berkorban sampai oberC.

Bukan apa, syarikat tempat pB kerja ni ada buat tawaran , sapa sapa yang nak korban pada orang Islam kat Mesia , Kemboja , Thailand, Sri Langka , Bangladesh dan Padang , boleh ler berbuat demikian.

Masukan duit kat dalam akaun BIMB Cawangan KL Sentral – 14 0230 1001 2114.


Harga tak jauh beza pun , dengan korban kat Kota Bharu ....


Kalau korban kat Kota Bharu , boleh gak pB merasa daging tu. Tapi kalau korban kat oberC, tak dapatlah kan.
Kalau korban kat overC , confirm daging daging tu dapat pada orang orang yang kurang kemampuan.


Kalau u orang , macam mana , ek???

11 comments:

Anonymous said...

k.pb korban dua2 lah...hehe

korban kat negara yg susah mcm kemboja, acheh pahala lg besar...sbb mencapai matlamat korban yg sebenar...

kat KB ni dh jrg nk jumpa org yg betul2 susah...susah pun diorg still dpt mkn hari2...betul tak.

Bie.

aNIe said...

Hmm...ntah lah PB...kena tanya yang lebih arif ttg ni...mana yang lebih afdal...

~0~ said...

memana pun xkisah kak. janji ikhlas..tp kalo wat kat kampung best skit leh rasa melapah dan mensiang daging...

Webmaster@Echam said...

Tak sabo nak balik raya haji kat kelantan.. hikhikhik....

Zaki said...

Confirm ke korban kat overC tu dapat kat org yg betul2 memerlukan?

maiyah said...

yg penting ikhlas.. tu dah dpt pahala :)

MOKCIK AZWA said...

PB,

kalau berkemampuan, berkorban dua2nya...klu tak pun, yang penting ikhlas kan..

chekgu BaniHassim said...

tak kisah laaa..
yg penting dpt buat pahale kan??

AleeNandree said...

Ni tunjuk kepala lembu ni salah kalau di Selangor ni....

Luna said...

katanya, lebih afdhal tolong yg mana lebih dkt dgn kita..

tp tpulang pd kak PB la asalkan ikhlas dan mndapat pahala.kalo dpt bg 2-2 Alhamdulillah..

Rashid said...

alamak.. eee ngerinya..

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...