07 November, 2009

725

Menurut kata Hasbullah Awang, stadium Bukit Jalil dipenuhi 70% penyokong pasukan Merah Putih.

Di rumah ini pula , tak pernah pernah kita orang ikuti perlawanan bola sepak , tetapi disebabkan pasukan Kelantan yang bermain , semuanya mengadap tb. Anak anak dan Tok Ma dibawah , manakala pB dan aBear di atas.

Tapi , apabila gol Kelantan telah ditembusi sebanyak 2 gol , aBear terus tutup tB. Katanya jam 10 malam nanti baru kita on semula tB tu ....

Harap - harapnya apabila pB 'on' tB jam 10 malam nanti , ada Berita Baik buat Kelantan.
Jangan bertambah lagi angka , sudahlah ....



Bia' nga'puh lah orghe Klatae turun Bukit Jalil malae nie.
Bia' nga'puhl ah dengae anak anok pB hok dok ngapa tB kelih BOLA tu ....



Nota tambahan ...

Sedih la jugak.
Walaupun bukan peminat fanatik bola, tapiiiii mengharap jugaklah Piala tu boleh dibawa pulang ke Negeri Che Siti Wan Kembang.
Dah ketentuan Allah , masih belum reseki Kijang.
Insyaallah , tahun hadapan cuba lagi.

Dengar cerita Tok Guru berada di IJN sekarang ni. Jangan lah ada peminat fanatik melakukan perkara yang memalukan Negeri Kelantan dan juga memalukan Tok Guru.
Kalau dah kalah , terima aja takdirnya itu.

Tahniah kepada Negeri Sembilan.

10 comments:

adanz said...

huhuhu kijang dah dikalahkan si rusa... belum rezeki kelati la kak pB... 3-1

cikgu_math said...

ish..ish..
kelate kalah....
CM tengok jugak sekejap.. bila 2-0, terus tukar chanel..frust wei...

Rumah Kuning said...

kesian kelate kita. kalahhhh

Yunus Badawi said...

Taklah kurang2 dpt masuk final. Kelantan pun dpt cuti esok.

maiyah said...

jiran den monang, kono bagi tahniah niha :)

mazudi said...

aku pun gitu.
Lepas kena 2 gol, terus onn komputer

TokNabe said...

nampak gaya kelate kena gomo...tgh letih sangat buka sbb gi tgk bola tp baru kelik camping dgn budok2.

tchersally said...

bukan rezeki..tahun depan mungkin..

pB said...


SALLY
Betul tu. Tahun hadapan , kita cuba lagi.





TOK NABE
Camping gapo dio gak hujae hujae nie. Tepak demo tok naik air kor??

Napok gayo , Klatae tahun depae keno tukar cogae'kato ....





MAZUDI
pB tutup terus tB. Tak polah. At least masuk jugok ke Final Round.





MAIYAH
Dau ucap ker belum pada jiran tu??

pB said...


YB
Betuk kata YB tu. Peluang tu ada , reseki jer belum. Apa apa pun , moga semua penyokong Kelantan selamat pulang. Jangan ada yang tersadai tengah jalan atau masuk ward sebab kemalangan ...

Jiwa perlu tenang sebelum memulakan perjalanan pulang.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...