08 January, 2010

763





pB rasa pB nak tubuhkan satu persatuan
Persatuan untuk suami seperti aBear ...



PERSATUAN SUAMI DIAM SEMALAYSIA

Syarat-syarat nak menjadi ahli
1) Ditanya sepatah jawab sepatah.
2)Bercakap apabila perlu sahaja
3) Tiada gelak tawa walaupun tengok cerita komedi.
4)Tak bercakap waktu makan
5) Tak bercakap waktu memandu sebab terlalu konsentrate pada jalan.
6) Tak pernah buat lawak bodoh.


Agak-agak ada tak ramai tak
ahlinya .....

14 comments:

aNIe said...

PB...abang akak dah kurang dah...dulu camtu ler dia...hehehe

Tie said...

Alamak, kalau abear kita macam tu, tentu Tie jadi bisu, hu hu..

Agak-agak ada ke persatuan gitu untuk kaum ibu pulak ? Tie nak jadi presidennya.. Tak payah banyak cakap.

Yunus Badawi said...

Saya tak layak masuk persatuan tu kerana tak memenuhi syarat yg ditetapkan.

maiyah said...

ekeke!!.. lari jauh jauh le

AZANI said...

salam pB,
diam ubi berisi
diam penggali...berkarat...
diam suami.... baik dan berhemah..

hani@debumelukut said...

Ni, kat umah ni ada sorang..kat mana nak amik borang pencalonan???

Pak Man laksam said...

Pok Mae rasa tak layak masuk persatuan ni.....

Kak Nora said...

Salam pB,
Allah maha adil: kuat bercakap (ye ke?) diasangkan dengan pendiam.Kalau ada persatuan itu,nanti sunyi senyap pula semua ahli.

opie said...

Nak bagi dia bercakap,senang jeeee..kita buat hal yg dia betul-betul tak suka dan tak patut di buat..mesti dia bercakap pas tu diam terus tak bercakap-cakap dah..

Cadangan je...

pB said...


OPIE
Thanks 4 the idea....






KAK NORA
Dalam rumah tangga perlu ada kemesraan. Kalau tiada semua itu , maka akan lenyapkan cahaya kegembiraan.





POK MAE
Mano ado cikgu hok pendiam ? Tak dok rasonyor.

pB said...


HANI
Nanti kak pB emailkan.. Kalau tak pun , kita jerlah buat persatuan lain. Persatuan Isteri-Isteri Suami Pendiam (PIISP).






AZANI
Diam tu memang bagus. Tapi kalau terlalu pendiam , akan sunyi sepilah kehidupan ini. Bukankah itu membawa kesengsaraan ??





MAIYAH
Nak lari ke mana ???

Yunus Badawi said...

pB tak perasan ke komen saya? huhuhu

en_me said...

ada akak pB.. aderrr..

Che Ma said...

cm setuju dgn statement pb.. tapi suami yg baik juga melebihi segalanya...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...