09 February, 2010

798



Ada orang merajuk dengan pB.


Duluuuuuuuuu ,
dia selalu luahkan perasaan dan masalah dia kepada pB.


Sekarangggg ,
dia dah tak mau dah.
Dia merajuk sakan.
Dia kata pB dah tak sudi nak jadi
'Shoulder To Cry On'.


Bukan pB tak mau dengar.
Malah pB , berbesar hati sebab dia percayakan pB
sehingga dia mahu berkongsi masalah dia dengan pB.


Masalahnya ,
masalah yang dia dok rasa tu pB rasa tak ada pun.

Dia dok kata orang atasan dah tak suka dia.
Orang atasan dah tak perlukan dia.
Pihak atasan dah tak terima pandangan dia.
Orang atasan asyik dok tanya pendapat orang lain.
Sedangkan kalau ikut pengalaman kerja , dia yang lebih
berpengalaman.


pB punyalah dok kata
tak ada pun yang anggap dia tak berharga lagi kat sini.
Tapi dia tak mau percaya.


Dia dok kata lagi yang pB ni ambik side
orang atasan .
Dah tak percaya kat dia lagi.


Bila pB bagitahu yang dia buruk sangka pada mereka mereka ni,
dia kecik hati , pulak.
Dia masih dok kata pB masuk belah orang atasan.


pB pun dah tak tau nak nasihat kawan pB ni macam mana lagi.
pB dah kehabisan idea.


pB nak sangat tolong kawan nie.
Nak lah , bila dia kerja , hati dia tenang.
Bila dah ada masalah macamni , mana hati nak senang.
Buat kerja pun macam tak buat kerja.


Bila pB diam ,
dia kata pB dah tak sudi.



Alahaiiiii ....

9 comments:

TokNabe said...

798, dua lagi cukup 800 la... banyak doh tu.

zino said...

nanti dia ok lah tu.. biar dia melayan perasaan dia tu dulu..

pB said...


TOK NABE
Sari duo cukup lah 800. Insyaallah.





BRO ZINO
Dah lama sangat masalah ni. Dah lama sangat dia mempunyai perasaan begini.

Zareda Norman said...

PB

kengkadang org yg ada masalah ni bukan nak sangat nasihat kita pun.. dia sebenarnya nakkan perhatian dan orang untuk mendengar luahan permasalahan itu.

KAMATO said...

satu hari nan dia akan sedar la tu.....

Uncle Lee said...

Hi PB, if two friends ask you to settle a dispute, say no, because you will lose one friend.
However if two strangers....then you gain one friend.
Have a nice day....keep your shoulder strong.
Best regards, Lee.

maiyah said...

payah gak camtu

海瓜子Andy said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

蘿蔔糕Jolin said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...