907


Last nite , masa balik hantar Tok Ma ke masjid

nampak orang jual buah manggis.


Rasa teringin nak rasa.

Suh aBear tolong belikan.

3 kilo sepuluh rial.


Alhamdulillah , boleh gak makan manggis , akhirnya.

gambar ni pinjam dari
www.malimkundang.com

Comments

kakcikseroja said…
Apa khabar agaknya pokok dan buah manggis di kampung kakcik... :(

Teringat dulu2, mengupas manggis muda di Sg. Perak. Walaupun getahnya banyak dan pahit tapi isinya sedap dikunyah.. krup krup krup...
Yunus Badawi said…
Berapa banyak pB makan?
Mak Su said…
manggis ok kot... insyallah
Zaitun said…
Lagi murah beli kat bandar 3 kilo rm10.kak Zai beli kat tepi jalan masa lalu kat Perak rm4 sekilo.
aNIe said…
PB...buah kegemaran akak tu...
kucingorengemok said…
uihh, kita beli semalam, 2kg 5 ghiya...!
e.l.i.s.s.m.i.e said…
minggu lepas ma kirim sekotak manggis tapi tak sempat nak makan2 pun.alih2 malam tadi tengok semua dah nak keram..huhuhu
Angah said…
manggis mmg sedap..tunggu entry manggis plak lepas entry2 durian habis haha
Kunang-Kunang said…
Salam PB,

Bestnya nampak buah semeto tu. Terliur.

Akak perhatikan setiap hari Jumaat ramai orang jual buah2an di depan Masjid Tun Uda, Seksyen 16 tu.

Pernah juga singgah beli, harga boleh tahan murah.
Diarihatiku1976 said…
tgh batuk ni.. takleh makan walalupun suka ni.. aahahksss
Ibu n Abah said…
salam pB...
manggis adalah faberet akak...
kalau nampak tak pernah tak beli...
ima said…
salam pb...wahhh buah manggis ni pun kegemaran ima...baru je beli 4kg rm10..
mummysyafie said…
salam pB..sihat ke?

dah lama saya tak sentuh manggis ni. tak taw la naper..tapi sejak sakit2 ni byk gak buah yang saya tak sentuh..
zino said…
kalau kat kampong boleh panjant pokok manggis ni hehe
fa*atip said…
buah manggis, the best!
SuKEJunpyo said…
Bestnyer Manggis..
Meleleh weii(",)

Popular Posts