07 August, 2012

1180

As salam ...
Dah masuk 18 hari kita berpuasa.
Semoga segala amalan kita diterima Allah .


Sabtu lepas , for the first time , pB and the geng including adik ipar pB @ SR  berbuka di luar.
Idea keluar selepas lihat rancangan Bazar Ramadhan.
Teringin nak makan kambing panggang kat bazar ramadhan PutraJaya.

Tiada reseki pB untuk makan daging kambing , hari tu.
Makan nasi kerabu . Sedap.
Berbaloi beratur panjang semata-mata nak beli nasi kerabu.








Gambar -gambar ini semuanya hasil tangkapan adik ipar pB @ SR. aBear tak bawak kamera hari tu. pB ambil dari blog SR. Harap halal nyer....

Selesai membeli makanan untuk berbuka , kami bentang tikar di tepi kawasan masjid besi. Sambil tunggu , sambil melihat keindahan alam ciptaan Allah.

Memang berbuka di luar , di luar rumah ....








Usai berbuka , terus ke masjid untuk menunaikan solat maghrib , isyak dan terawih.

11 comments:

pizli said...

Wah seronoknya. Anak2 dah besar nanti saya pun nak buat macam ni jugak.

Yunus Badawi said...

Dah mcm piknik aje. Ramai ke org berbuka di tepi tasik dekat masjid besi tu pB?

Yunus Badawi said...

Adam tak mengacau ke masa org solat terawih tu?

doc said...

lama tak makan wajik..

wajik kan tu??

Irfa said...

wah
best jugok keloh lagu ni

ckLah @xiiinam said...

Aktiviti keluarga yang menarik di bulan Ramadhan...A

KhaiRin : anies said...

meriah nyer bazaar..

p/s jemput empunya blog utk join GA sy ;-)

naniasda said...

De nasi kerabu tu oghe kelatae hok jual, bulae2 poso gini ghama kakloh demo ssini gi jual makanae di negri lain, buleh wak pitih wak blk ssini. Lph opih satni gi beli nasi arab nga ayae bukhari kat Restoran Tarbush...segho nok makae nasi arab hari ni :)

kinna said...

bestnyer berpiknik kt luar.. kak, sy pon dok teringin dgg kambing gak. blm dpt melahap lg sejak puasa ni...nti nk g cari kt hs nada bangi. org puchong nk pesan ke? :)

Eliss Mie said...

seronoknya buka puasa mcm piknik tu :) tahun ni x merasa berbuka kat luar pun, lagipun buka puasa meriah sebab ada ma nga abah :)

Kakzakie said...

Makan berselera di tempat terbuka. Yg comel hero tu pun santai dapat peluang menapak merata tempat - nampak tak terkongkong happy betul dia.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...