1183

Semalam , pB cuti.
Ada urusan di Bandar Kinrara .

Selesai urusan dalam jam 1130 pagi , terus ke Shah Alam.
Ada beberapa percaturan di Shah Alam yang perlu diselesaikan


Urusan pertama , urusan dengan pejabat KWSP.
Berlaku pertukaran no akaun.
No akaun yang pB tukar dari akaun konvensional ke akaun islamik.
Perlu diberitahu kepada KWSP , kalau tak bagitau , nanti hujung bulan , tak ada duit yang masuk.

Urusan ke dua , urusan dengan Perbadanan Nasional Berhad.
Urusan arwah ayah . Urusan menutup akaun ASB arwah ayah.
Dah berbulan hantar permohonan , tapi langsung tak dapat apa apa khabar berita.

Sampai di sana , pB diberitahu  yang urusan tersebut telah selesai dan wang telah dimasukan kedalam akaun ASB pB.
Musykil pulak pB , sebab seingat pB , akaun ASB pB , telah pB tutup bertahun - tahun lamanya. Kalau tak silap tahun 90 an lagi .
Untuk menutup akaun ASB , pB perlu membuat buku akaun (pelik kan , dah nak tutup , pun kena buat buku. Bayaran RM20 dikenakan).

pB terkejut sakan dengan jumlah wang yang ada didalam akaun ASB pB tu. Sungguh sungguh tidak dijangka @ unsangkarable betul.

Reseki untuk hari raya ... Alhamdulillah

Comments

Yunus Badawi said…
Seperti di iklan mereka dulu, "Terang masa depan"
Yunus Badawi said…
Berapa hari balik kampung raya ni?
Eliss Mie said…
wah rezeki betul ni :) boleh dpt duit raya mcm ni :)
m.u.l.a.n said…
alhamdulillah...
Kakzakie said…
Bonus yg diberi setiap tahu itulah yg pB tak sangka tetiba ada duit di situ.
Anonymous said…
Alhamdulillah...rezeki raya...bila kelik

cm
pizli said…
Alhamdulillah rezeki hehehe.
Irfa said…
wah..seronoklah.
bagi dgn adik lelaki la kan?
raya sini ke?
igt nak dtg raya ..hehe
plan je
bujal X said…
rezeki tu~~alhamdulillah~~
Daddy Ziyyad said…
of coz unsangkareable..sebab dari tahun 90an kan..hehehehe..rezeki tu..
Fadzli Amir said…
Bestnya...!!! duit raya lebih....
insan marhaen said…
jangan lupa zakatnya...
MystoryPic said…
Huyoooo... Kak Da.. kaya RAYA AIDILFITRI la ini tahun...
ckLah @xiiinam said…
Selamat hari raya pB. Maaf zahir dan batin.
PM said…
Selamat Hari Raya...........
Rezeki datang, syukur alhamdulillah...
Dinas Aldi said…
Rezeki tu, alhamdulillah :)

Akak ucapkan selamat menyambut hari raya & maaf zahir batin ya.

Popular Posts