20 May, 2013

1254 (ENTRY LEPAS PERASaAN)

Sambungan dari kisah minggu lepas ....


Petang Jumaat tu  , pB called CelCom Service Centre (dial 1111 dari hP masing masing).

Just nak dapat latest update ttg bil hP Tok Ma.
Confirm RM521.65 .
Dah kena sekat pun  , no more outgoing calls.
Incoming jer yang dapat.



Tiba-tiba , budak Celcom tu cakap
"akak cubalah minta rebat untuk bil akak nie".
"Tapi kena ker Centre Celcom seperti di Kajang , Petaling Jaya , Bandar Baru Klang , Taman Tun Dr Ismail , KLIA , Jalan Ampang , Taman Segar dan juga Pusat Bandar Utama Selayang. Sebab di sana ada manager yang boleh luluskan rebat akak".




Senyum lar sikit masa tuuuuuuuuuu sebab dah ada talian hayat ...




Jauh giler tuu dari area Puchong ....
Dulu Shah Alam ada , sekarang NON ADA ....hampes tul.




Bila cerita pada member  , dia pun bagitau yang dia pernah alami masalah seperti ini.
Bil tertunggak sebanyak RM SERIBU lebih. Bila direbat - rebat , dia cuma perlu bayar dalam RM TIGA RATUS lebih.


Makanya


 hari ini , selesai sahaj  urusan kerja di Salak Tinggi , pB terus ke Kajang. Kebetulan member yang memandu tu , sukarela nak bawak pB ke Kajang .





"Minta maaf nyer Puan , yang sebenarnya tiada perkhidmatan rebat-rebat bil ini. Puan perlu bayar penggunaan DATA yang Puan guna itu. B*l*Sh*t .(masalahnya bukan kita guna pun).



"Staff Service Centre tu beri salah maklumat ".
"Tak pernah ada rebat rebat bil utk kes seperti Puan nie"




habis yang member pB tu dapat  tu , apa ke benda nya ?????????????





Rasa macam yang tonyoh-tonyoh jer kepala staff Celcom tu tadik .......
Dah lah jauh giler dari Salak Tinggi nak ke Kajang tu , jem pulak tu  ,  last last dapat jawapan macam tu ....





Tak ke bengangggggggggg ........

6 comments:

Acik Erna said...

memang kena lepas perasaan ni pB..sakit hati kan..
acik guna prepaid je..memang tak pernah kena gini

attyfir said...

dulu kty pakai celcom..now dah beralih arah..

Kakzakie Purvit said...

Manalah tak bengang kalau ini ceritanya. Kalau kakak pun geram!!

Dr K said...

aiyooooo..dah la takde rebet, jauh2 dtg pulak tu!

Arena said...

Kak PB,

Baik kak PB subscribe data plan jek. Saya amek yang paling murah RM46, tak pernah habis pakai. Padahal hari2 surfing. CUma saya tak banyak pakai utube la. Dulu x suka jugak sebab macam kena bayar komitment gitu. Dan kononnya tak pakai hari2. Ada sekali tu pakai 2-3 kali dalam bulan tu browse sikit sebab bosan kat sepital. Nah ko, kena 200++ terus subscribe data plan kak. Selamat duit.

Irfa said...

staf x cukup kursus bagi mslh pd pelanggan.

Hmmm

Entry lepas perasae nok post kat fesbuk , tok leh sebab fren waktu pejabat kul 830 pagi. kul 900 tok masuk lagi pakat dok lepok kat bo...