20 November, 2006

SAKIT BADAN KU....

Hari sabtu yang lepas, Arifah telah menyambut harijadinya yang ke 8.
Dah lapan tahun anak mama yg no tiga nie nyer.
Abah sempat belikan sebijik kek (saja - saja , bukan makan pun)
Saja untuk tiup lilin jer.

Mama doakan agar Arifah akan cemerlang didalam semua bidang yang Arifah ceburi.
Jadi anak yang solehah.
Jadi isteri yang solehah. (wow.... jauh pandangan mama ni).

Moga beroleh kebahagian dunia dan akhirat.


Semalam, maka berlangsunglah majlis solat hajat dan tahlil di rumah PB.
Ada satu masa, penuh ruang tamu hingga tak der tempat nak duduk.
Nasib baik adik, adik ipar , bibiknya dan adik ipar (yg kerja DBKL) tu datang menolong.
Kalau tidak, tak tahulah....
Tetamu terakhir beransur pulang jam 11 malam.
Berkemas, membasuh apa yang patut.
Dan PB tidur dengan semua anggota badan sakit semuanya..

Itu baru buat makan jemput 120 orang.
Kalau kenduri kawin anak PB 4 orang tu, tak tahulah.
(Nampak gaya PB kena bagi syarat, 4 orang tu kena kawin serentak).
Jimat duit dan jimat masa...
Ha ha haa....

Abe...tiada dirumah....ke Utara lagi...
Kena tinggal sokmo....

6 comments:

hayad said...

kata org, sygkan isteri, tinggal2kan :D

onde said...

120 oghe? ghama jugok tuh..kalu bekwoh anok2 kekgi tok tahulah berapo pitih kena sipae dih? tapi gak insyaAllah adolah tu rezki anok2..

lamo ko abe gi outstation? bilo ata anok balik umoh tok?

KAMATO said...

cuti sekolah ni... patutnya ikut abe tu outstation

Mazudi said...

Selamat harijadi Arifah.
Ingat pesan mama eek.

Ramai tu kalau 120 org datang tu. Bekwoh besar dah ni.

MQ said...

mintak maaf tak kesampaian ke kenduri kak PB sabtu lepas..ada hal yg tak dpt elak saat2 akhir..ramai tu 120 org...kalau MQ pegi sure kena dok bawah tangga...hahahha..

PB said...

HAYAD
Pandai pandai.... kalau selalu kena tinggal, tak besh gak...sunyi

ONDE2
Meme kalau buat ma'ke, lagu tu lah sokmonyor...tu tok masuk saing saing alam maya... Abe katonyo khamis ni baru balik...insyaallah PB nok ata anok anok balik salor ahad nie...

KAMATO
Cuti tinggal ciput lagi...nak kena simpan sebab bila bukak sekolah tokma tak balik lagi...lagipun kalau ikut, nanti dok hotel jer sebab ABe keje siang mlm...

MAZUDI
TQ....ingat jangan tak ingat. kalau lupa mama se'keh pa'lo nanti.

MQ
Tak per....Jangan lah ckp sampai dok bawah tangga...Untuk MQ, Kak PB sediakan tempar khas..jangan risau....

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...