22 March, 2007

B n C

Situasi : Saja nak beromantik romantik dengan Abe ,
(ala nak ngada ngada konon)

Sejak semalam lagi , bila hantar sms pada Abe , pB panggil dia B.
Selalunya ber 'abe' 'abe' , tapi sekarang dah tukar trend.
B oh B
(teringat Ifa Radziah panggil Arash)

Masih lagi dengan nak bermanja manja ,
tengah hari tadi pB hantar sms pada Abe

B , lapar lah

Pegi makan dulu (ayat koman lah ni, sterek 2 d point)

Nak B teman


Lambat sikit... C makan dulu, B pun makan kul 10 tadi.
Tgh ari x makan

Ooooo tidakkkk...... My B call pB , C

Hallo sayang ku B, kalau translate C tu pada mandarin, C tu mati...

Then saja nak panjangkan cerita , pB balas lagi..

C tu maksudnya apa? Comel ? Cantik ? Comot?

Nak tahu apa my B balas...

B tu apa? Botak, buncit ... Besar, baik, bagus..

Hmmmm....memang sah hubby pB ni tak romantik langsung...

Bilalah hubby ni jiwang jiwang.....

nota kaki : Alhamdulillah, setakat ni perhubungan kami suami isteri semakin erat dan semakin bagus.... Hari hari kasih sayang pB bertambah tambah buat Abe...

29 comments:

oren said...

keskeskes..kelakarlah..memang tak peka sungguh..

rasanya, kalo saya buat yg sama pun, en ayah akan panggil saya C..ekekeke...

pB said...

OREN
Tu lar...
masa akak tulih N3 ni, geram pun ada. Nak gelak pun ada.
Memang buta ilmu keromantikan tul Abe nie..

Ada saper saper buleh tolong ajar ker??

Pa'chik said...

dia, komedi romantik.

ummibatrisya said...

salam,

cik abe tu romantik tu cuma tak nak tunjuk je :).

Pisces said...

hahaha..

B tu utk aper kak..?

funny jugak abe akak nie..

sis OO said...

kwang kwang kwang..kalu che abe ambo pong 2 kali limo jugoklah tuh...hehehehe

pB said...

PA'CHIK
Ada jugok ko romantik komedi..??
susoh wehhh....

UMMIBATRISYA
Salam Ummi...

Kita orang pompuan suka kalau suami kita tunjukkan dia sayang pada kita, kan....??

Abg Jamri macam mana??

PISCES
B tu shortform untuk hubby...

KAK OO
Me'me abe kak OO dgn Abe pB sor kapal....

umeboshi said...

akakkakak...kak pb, entry kali ni sungguh2 kelako dan romantik gituk. ume suka dgn entry hari ni!!

Abang Long said...

hmmm.... susah juga nak terangkan disini, bagaimana nak jadikan hubby seorang yang romantik ... cuma nak berikan satu je soalan, pernah peluk dan cium hubby depan anak2 tak ?. Maksud abang pelukan dan ciuman dipipi ... (maaf, ini memang soalan serius).

pB said...

UMEBOSHI
Kah kah kah
akak pun tumpang gelak jugak..

Akak gembira sebab Ume suka N3 nie..

ABANG LONG
pB selalu peluk dan cium Abe depan anak anak. Tapi , abe ni jenis pemalu...

Kalau dia, mesti dia akan tutup pintu,langsir dan intai ada orang ke tidak,..lepas tu baru peluk...

So....macam mana tu?

blackpurple said...

Itu kira romantik la tu... nak romantik macamana lagi PB... he he he...

pB said...

BP
Nak romantik macam tuan rumah bakpo.blogspot.com buleh tak..??

Hi hi hi

Tetap bersyukur , itu lah yang terbaik kan...??

A 2 S said...

A senantiasa mendoakan kebahagiaan S, cara kita memang berbeza kekadang keromantikan tidak menjamin sesuatu kebahagiaan dan kekadang kasih sayang tidak perlu di ucapkan namun hanya aku dan kau yang mengetahuai nya.

cikdinz said...

uihhh....bagus nye. ada dinner romantika tak....

pB said...

A 2 S

Siapakah gerangan A to S nie??

Betul kata A 2 S , kdg kdg kita kena pandai seimbangkan , baru boleh merasakan kebahagian. Perkahwinan ni kdg kdg macam masakan. Kena pandai agak agak bila nak masukan garam, nak tambah ajinomoto . Kalau terlebih pun tak sedap, kalau terlalu kurang , pun tak selera pulak nak makan.

Hanya Allah yang lebih mengetahui...

pB said...

CIK DINZ
Makan tengahari pun belum, tak kan dah nak dinner..

Dinner candle lite, masih dlm pertimbangan...

zino said...

lepas B ... C lepas ni kena lah guna D dan E pulak hehe..

KAMATO said...

kadang2 lelaki memang payah tunjuk romantik walaupun sekin benarnya memang dia romantik, mungkin abe gitu juga...he he

suko tenguk dio senyum said...

:) so farnyyyy la ur B....

actually dia ada humour tu...lelaki yg ada humour kira ok la boleh buat kita tersenyum sokmo..

C = ? apa ek?

abe id

pB said...

BRO ZINO
Setakat D dan E tu ok lagi..
Kalau K , pB tak mau...
Nanti kata nak berebut dengan CT ..

BRO K
Bro kan kenal Abe pB...
so...??

Agaknya memang tak semua lelaki boleh meluahkan apa yang mereka rasakan ....

ABE ID
Humour B pB , ada maso maso.
Nok dengar dio suko,meme susoh sikit , tok supo Abe Id, senyum sokmo....

C tu....

CAYANG .....

~ahni~ said...

Tahupun dia C tu cayang.. tapi nak jugak tanya kat abe dia tu..... nah kena sebijik

pB said...

AHNI
Actually Cayang tu baru terlintas kat fikiran...

Maca yang dia hantar C tu dok teringat pada Comel, Comot, Cantik , lupa pada Cayang...

Tapikan pB rasa, masa abe balas , C tu dia taip sebab C datang selepas B ...

INDERA KENCANA said...

Dari cara dia balas sms Akak, saya dapat rasa yang B Akak tu, seorang yang kelakar dan akalnya sangat panjang.

B Akak tu sebenarnya suka, cuma dia Lelaki Melayu Terakhir, hehehehehe... gurau je. Seperti saya juga, lelaki Melayu ni sebenarnya penuh dengan sifat pemalunya. Jarang mahu menunjukkan sifat yang romantis. Tetapi dalam hati sayang hanya Allah yang tahu. Kalau tak, takkan ada ungkapan "Siapa tak sayang bini, oii!!".

pB said...

INDERA
Sesungguhnya sememangnya sahihnya Abe kak pB adalah lelaki melayu terakhir...

Tulah, kdg kdg mungkin byk sgt yang dia fikir, hingga sifat kelakarnya itu tenggelam buat sementara waktu

Kalau dia tak sayang kak pB,tak kan dia sedia maafkan akak, kalau akak buat salah..kan..

Maka, kepada semua suami diluar sana, sayangilah isteri anda...

kah kah..mcm iklan radio lah pulak

~adeQ~ said...

hehehe..kelakar la akak ni. Lenkali terus jek tulis ubby ke,apa ke ...biar dia terang dan jelas. Mula2 memanglah tak biasa, lama2 nanti oklah kot.lagi satu org laki ni memang saja taknak tunjuk romantik lah konon..tak hal jiwang tak ingat. opss...merapu jek lah kite nih. Anyway semoga berbahagia selalu. Tak kira lah panggil nama apa kan?

sya said...

Sensitifnya cik abe sama sensitif ngan cik adik ... memang suwai lah

achik said...

sgt sweetnya...

salam kak PB... tumpang baca ;)

pB said...

adeQ
Kwang kwang kwang

Sekarang ni memang kak pB kalau sms atau hantar email, akak guna B untuk panggil dia..

Tak kisah , dia faham atau tidak..

Janji hati kak pB senang...

Kan..kan..kan

KAK SYA
Risau gak kalau dua dua sensitif, takut tak jadi kerja..

Kak Sya dah sihat..??

ACHIK
Singgah lah selalu selalu yer

Sweet sweet gak, geram geram gak

kasutVINCCI said...

kv pulak, sejak dari bergewe lg panggi hubby ~ bi. Kdg2 org tertanya apa yg kv sebut tu. Malas nak jawab. Heheheh. Rasa kelakar plak nak panggil 'abe' sbb dah terbiasa dgn 'BI'. 'B' tu utk hubby, kdg2 utk 'baby'. Hahahahaha

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...