01 June, 2007

KAKAK n ANGAH

SITI NUR AFIQAH

SITI NUR AQILAH

AFIQAH n AQILAH

AFIQAH n AQILAH

AFIQAH n AQILAH
**************************
Buah hati pB yang lahir pada tahun yang sama.
Namun bulan yang berlainan.
Hari yang sama (khamis)
Disambut oleh dua doktor yang berlainan.
Tapi di klinik yang sama.
Di bandar yang sama.
Tahun yang sama.

Namun perangai cukup berbeza.
Seorang cukup pendiam (gen abah lebih)
Seorang yang cukup suka berbicara (mmg sah lebih gen mama)

Si kakak memang pendiam.
Setahun masih lagi tidak mampu bercakap.
10 bulan sudah mula bertatih

Si adik kepho sedikit.
Mula bercakap awal dari si kakak.
11 bulan sudah mula bertatih

Si kakak berkulit putih se'po.
Mama suka makan epal.
Sebiji sehari.

Si adik berkulit gelap.
Mama tak suka makan buah.
(sudah jemu).
Mama lebih suka makan makanan berkicap.
Akhir si adik gelap la sedikit.
Dan langsung tak makan buah buahan hingga ke hari ini

Rasa baru jer mama melahirkan.

Tapi bila dilihat sekarang,
si kakak sudah hampir tinggi dengan mama.

Cepat sungguh masa berlalu....
Sahaja mengimbas kenangan lalu .....

Psst... pB dapat bos baru bulan nie.
Strik giler ...
Siap boleh boh cctv dalam pejabat lama
tadi dah dtg melawat....
Matiiiiiiiii .......

26 comments:

oren said...

bulatnya depa tuh noo...mesti akak tak sempat nak berehat, ibarat menjaga sang kembar walaupun sorang lahir awai tahun, sorang lagik akhir tahun...

psstt...akka letak aa kertas kat cctv tu, kasik tutup sket...siap la akak, tak bleh nak update blog hari2...

pB said...

OREN
Masa akak termengandung yang no duo, yang no satu tu baru 3~4 bulan. Imagine , Tok Ma punya terkejut.

Rasa bersalah pada si kakak sebab macam tak sempat nak manja manja dengan dia..

Tular...
Bos strik betul...
Jgn dia boh cctv ti kat belakang akak , dah ler ....

Kecut perut tak habis lagi nie ...

Alex Lacey said...

subhanallah...
sore supo PB, sore supo cik abear...
kalu tengok maso kecik, Afiqah supo PB, tapi maso besa nih, napok Aqilah pulok hok supo PB...
pendek kato, soheh2 anok PB lah...hehehe

pB said...

KAK WEAR
Supo ambik chetok dok.
Kakak memae supo aBear.
Aqilah memae supo ambik tepek nah ...

kalau tok tupoh ko nasik, no tupoh mano lagi

NBK466 said...

Emmm..conpius den lahir tahun yg sama...kira hebat jugak tuh...Cian Pb tak sempat nak rest lelama..tapikan dah REZEKI..

achik said...

masa kecik nampak cam kembar.. :)

pB said...

NBK
Masa mula mula tahu, memang terkejut sakan.
Macam macam yang pB rasa , pB fikir.
Tapi tulah, rezeki Allah nak beri.
Tak kan nak buang atau tolak kan...

Memang tak rest lah ....
Tahun 96 tu , kerja berapa bulan jer..hi hi

ACHIK
Suka sgt sebab beli baju pun sama kaler, sama patern.
Kasut pun gitu gak.
Memang macam kembar lah .....

(dah tiba tiba teringin nak baby semula ..... )

NezJoe said...

saya dengan adik pun dok tikah jauh.
setahun ngam2.

semoga anak2 kak pb berjaya dalam apa yang dia nak.
:D

Honey MJ said...

alahai..cam kembar pun ader. lahir pd thn yg samer? mak oii...powernyer pb! he he he...

aku pun ader kawan yg lahir pd thn yg samer ngan adik dia. kawan tu bln jan, adik dier bln dis.

tabik kat ibu2 yg ader anak rapat2 camni. bukan senang nak jaga serentak ek tambah2 kalo bekerja. cayalah!

pB said...

NERD
Kak pB lahir tahun 72.
Adik kak pB lahir tahun 75.
Duo orghe tu jah , tak dok doh ...

Terimo kasih atas doa tu ..
kak pB aminkan ....

HONEY MJ
Dulu kawan pB ada kakak yang jenis lahir awal dan akhir. Dlm hati selalu dok fikir, macam mana boleh jadi gituk. Skali , Allah beri jawapan dlm bentuk yang pB sendiri tak sangka sangka .

Mcm jaga anak kembar.
Sorang sakit, dua dua sakit.
Dululah...

Sekarang dah senang sikit, sebab semua dah sekolah , dah nak jadi anak dara.

Pa'chik said...

hehe... produktih sungguh tahung mulo-mulo tu dih... hehe..

kakLuna said...

la...sepesen je gaya anak macam mamanya masa kecik2.. :)

Indera Kencana said...

Gambar Afiqah meniarap tu sama dengan gambar Kak pB meniarap. Aduhh.. sama sungguh!!.

Alisnya, matanya, rambutnya persis Kak pB. Cuma senyum yang diukir dan hidungnya nyata milik si ayah...

pB said...

PO'CHIK
Biasolah tu..
Baru baru , mano reti planning planning nie...

KAK LUNA
Posing maut turun temurun

INDERA
Tular, bila kak pB perati betul betul, memang ada iras kan?

Hi hi... memang hidung aBear lagi mancung dari hidung kak pB.

Tapi , kak pB punya senyuman...world kelas...

Puji diri sendiri tu ....

Kak Jie said...

pB..boss baru..besalah...penyapu baru....hiks....


kakjie dh blk...mana der speku2 nk tutup blog tu..ishhh...tu kezutan ajork

pB said...

Salam Kak Jie...

Mujurlah kak jie tak jadi berhenti. Baru nak kenal mesra alam ...

Bos ni memang terkenal dengan ketegasannya.
Orang bawahan kena ikut semua peraturan nyer.

Harap pB tak der sentiasa sakit jantung bila dia ada dlm pejabat nie...

Harap jugak dia tak lah nak kacau pB aja...

minnie said...

Wah kak PB, syoknya.... senang.. sekali buat segala-galanya... sorang nak susu, buat utk dua-dua sekali... yg pening bila sorang sakit, sorang lagi ikut...

Waduh... Cemana Kak PB nak update blog nanti.... Bos tu ganaz betul..

Sastri said...

waaa... wajahnya seiras... senyuman begitu manis sekali... terutamanya pada gambar nombor 3...

McBudu said...

Bila nak nambah ahli keluarga?

pB said...

MINNIE
Tak der la susah sgt sebab si kakak tu mak kak pB yang jaga, masa tu kak pB baru pindah dari PG.


Memang bos tu tegas. Bila teringat pada dia, terus rasa gerun dalam hati...

Harap kak pB masih boleh lagi aktif...

SASTRI
Budak budak, senyuman mereka memang penyejuk hati ...

MC B
Hmmm.....
Soalan cepu emas tu.

Tengok lah kalau ada rezeki, pB cuba lagi hujung tahun nie...

Hi hi ....

ADIEJIN said...

setahung mung buat 2 ore sekali ? ganah ganah..kuat ka'loh abea awok..hehe..

Petua.
Kalau ingainkan anak yang berkulit cerah, jagan main dalam gelap.Pasang lampu floresen dalam bilik tidur dan banyakkan cermin d keliling katil termasuklah diatas ceiling. Anak sure putih melepak.

pB said...

ABE ADIE
Memae aBear tu gagoh perkaser orghe nyor .....

Nok keno g carik cermin la pulok.
Abe adie tahu ko mano ado jual cermin muroh muroh...

MULAN said...

boss baru ka..?? acah2 je garang kot, lama2 sure cair tu..

kasutVincci said...

kalo tatau cerita, mmg ingat dorang tu kembar!

pB said...

MULAN
Ini tak main main.
Betul betul nie ....

Kecut perut nak dtg pejabat sekarang....

pB said...

KV
Hi hi ...

Muko pun nok ado meh meh sikit sikit ....

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...