08 June, 2007

SEMALAM

Semalam....

Tok Ma ada temujanji dengan pakar mata di HUKM.
Adik yang bawakan.
Anak anak semuanyer dihantar ke rumah adik.

Keputusan pemeriksaan,
Tok Ma perlu jalani satu prosedur untuk memulihkan semula penglihatan mata kanan.
Insyaallah, Selasa ini prosedur itu akan dilakukan.

Semalam....

Bila anak anak dah tak der dirumah, maka panjang sikitlah langkah pB dan aBear.
Kebetulan pula, semalam last paper aBear.

Meronda ronda di IOI.
Shopping kompleks yang paling hampir.

Memang berkenan pada si VIVA ini.

Perbincangan berlaku antara aBear dan salesman.


Wah... belum mampu , rasanya.
Perlu bayar kira kira lima belas ribu duit muka, kalau mahu bayaran bulan bulan tiga ratus.
Sembilan tahun punya tempoh.
Kereta habis bayar, afiqah umur 20 tahun.


Selesai di ruang legar, pB sempat ronda Jaya Jusco.
Macam macam produk yang berkenan .
Duit jer tak cukup.

Microwave yang jadi idaman hati.
Ada limer persen diskaun.
Hmmm ......

Selesai ronda, solat Maghrib.
Dan terus ke GSC .

Tiket telah ditempah awal.
Maka , tiada masalah untuk mendapat tempat yang sesuai.


Cerita lanun jadi pilihan.
Part tiga ni, rasanya kurang mengancam berbanding part 2 dulu.

Sedikit terkilan, kerana endingnya sedikit sedih.
Chow Yong Fatt pun sikit sangat sceen nye.
Tapi Kapten Jack Sparrow memang handsome (walau giginya tak putih)

Apa apa pun , semalam enjoy .....

22 comments:

minnie said...

Salam..
Semua kawan yang dah tgk viva, semua berkenan kak.. Apa lagi... Jom la kumpul duit..

Citer pirate tu memang ada sedikit disapointed. Saya suka kat pompuan ahli sihir tuh.. dah tak de watak dia lepas ni....

oren said...

lama tak tengok wayang..last tengok pun cerita katun-bug's life..time zaman dinasour tuh...

cd pun tak rajin dah...

happyirfa said...

HAI KAKPB..
tgk waye ngan cik abear jer ker?macam dolu-dolu mengimbas zaman berchenta..

ADIEJIN said...

jalae pi'pin tangae dok ? 'dakak dok dalae pangong ? hehehe...

kak OO said...

tu la dih? kalu tok beli hok baru hok ado tu sokmo dok beghona, kalu beli kae keno banyok tekae2 calculator pulok..

Alex Lacey said...

peje mato la beli Viva tu PB...dok pun mace k.we kato ari tu, trade-in...

amboi...kiro hanimun la nih nga abear tuh hehehehe....

Kapten Jack Sparrow...I like!!

NezJoe said...

semoga operation tok ma tu berjalan dengan lancar.

kito pun berkeney jugok nok beli. Tapi kira punya kira... nanti la
hehehhe

pB said...

MINNIE
Tular, ingat impun jer lah duit muka tu.
Bila dah banyak, baru sedap sikit.

Calipso tu hilang gitu jer.
David Jones mati gitu jer.

Yang tak syok, bila James tu tak dpt naik kapal dengan Elizebeth.

Sadis lah

Perut dah ok???
Akak dah ...

OREN
Bagus Oren.
Jangan amal kan.
Nanti jadi ketagih ...

IRFA
Hi hi, skali skala ...

ABE DJIN
Che aBear dhumoh tu tok romantik macam abe DJin n Abe ID

KAK OO
Lebihd ari tekae kalkulator tu. Nasib baik tok chabut bateri ...

KAK WEAR
Jake Sparoe memae kelakar ...
Hero pujaan hati ku ....

NERD
Memae lawa.
Kak pB kenae kaler hok dalae gambar tu...
Hmmm.....

blackpurple said...

He he he.

pB, Bukan Komplek Puchong Perdana yang warna hijau itu ke yang paling hampir...he he he...

pB said...

BP
he he he ...

Ader org tu dah lama tak pergi Puchong Perdana nie ...

Mana ada lagi kompleks hijau tu..

They all dah cat kaler lain ler...

Coklat Muda sekarang nie ...

Pa'chik said...

jek spero meme beh kalu blakong... dok mace hero melaya tuh...

pB said...

PO'CHIK
Hero melayu mano pulok nie???

umeboshi said...

amboi kak pb, sempat gak memerhati gigi kapten jack tu ek.ekkekek.. keta viva mmg cun. rege pun tak la mahal mana. tapi...tak mampu ah! ehehhe

13may said...

oh! semalam malam jumaat....patut la...hahha:p

bang_gugar said...

salam,

nape tak cari DVD je tngok cerita lanun tu..

kat sini yg cetak lanun punya cerita lanun dah berlambak..

ok jgk crita dia..

hheehehee

(",)

Pa'chik said...

aloh.. hok rama dok gilo ko misa dio tuh... hero tuwo tuh.. haha...

Sastri said...

rabu lepas carik gak orang jual dvd kat pasar malam, tapi tak jumpa... jadi melepaslaaa nak membeli cetak rompak nih... lanun part 2 tu pun sas tak tgk lagi rasanya...

david santos said...

Thanks for you work and have a good weekend

zino said...

zino pekenan juga nak tengok VIVA tu.. tak sempat nak pegi tengok lagi..hehe

kasutVincci said...

kv pun tgh pening dok mikir nak beli kete apa. Hehehe..
hepi enjoy kak!

cinta sejati said...

Bukan selalu kita dapat berdua2an dengan suami atau isteri kita, lebih2 lagi yang yang dah ada anak ramai so memanglah patut kalau ada peluang untuk bersama2 bercouple spt apa yang PB buat...nonton wayang dan bershopping atau just be together tanpa gangguan anak2 dan ini akan dapat mengiratkan lagi hubungan kita sabagai suami isteri yang mesra dan harmoni insyaallah...

pB said...

UME
Kak pB pun lom mampu lagi nak bye bulan bulan tu...
Pakai jer lah keter merah tu sampai dia tak leh nak repair ...

13 MAY
Apa yang patut tu .... ??

B.G
Kdg kdg lagi seronok tengok kat wayang ....
Puas hati ...

Rasanya Shrek 3 memang akan carik DVD ...

PO'CHIK
Misa dio ..??

Datok K ?
Halim Osman ?

SASTRI
Nak tengok 3 , kena tengok 2 dulu.
Kalau tidak , nanti tak faham

DAVID
Tks

BRO Z
Tengok VIVA , tak per.
Jangan pulak, beli VIVA jual Unser

KV
VIVA ... memae lawa.
Save minyok pulok tu
Kaler pun comel

CINTA SEJATI
Salam..
Tak pernah nampak... First timer turunkan komen atau guna nick name baru ...??

Memang seronok.
Memang selalu kena lakukan ...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...