11 July, 2007

ARIFAH



Ini lah anak kesayangan pB yang no 3
Siti Nur Arifah
Tengok lah tu , punya letih
Dalam dok meng'ngaler , pun boleh lena .
Actually, masa dia dok mengaler , kak ngah pecahkan rahsia si kak lang.
Kak Lang bawak duit banyak ke sekolah.
Bila dicheck dalam dompet dia, ada dekat dua puluh ringgit.
Kak ngah bilang, duit tu kawan kak lang yang minta dia simpankan.

Musykil sungguh ....
Hmm....
Mula lah mama dia ni fikir yang pelik pelik...
Sampai ke sudah , kak lang tak jawab pertanyaan pB.
Air mata jer yang mengalir ...
Kesian pulak bila tengok macam tu ....
Pagi ni, si kak ngah pecahkan satu lagi rahsia.
Rupa rupanya semua duit tu, duit yang dihimpun oleh kak lang.
Duit syilling ditukar ke duit kertas oleh si abah.
Dan diambil si kak lang selepas dikembalikan oleh si abah untuk dimasukkan
semula ke dalam tabung ...
Macam macam sungguh si Kak Lang nie ....

26 comments:

OndeOnde said...

anok2 ni lagu tu laaa.hok dumoh ni si Kakak bagitau kawan dia pinjam buku teks tauhid, tanpa sla jawab terus jer bagi- orang tanya la dulu nak pulangkan bila? Kakak ni kalau bab kawan, rezeki dalam mulut pun dia nak kasi!

pB said...

KAK OO
Kakak dhumoh tu pung lagu tu jugok.
Kalu buak projek, namo jah gha'ma. Tapi hok tu'kear buat , dio sorghe ...

buleh saing baik kakak kakak berduo tu ....

Indera Kencana said...

Kuatnya dia berahsia

Takpe Kak pB, orang yang kuat memegang rahsia ini akan dijauhkan dari sebarang keji.

Kesian dia meng-kaler buku sampai tertidur...

Mummy Rizq said...

aku allergic sugguh tengok anok ngalir air mata nie.. syahdu!

Mak Su said...

budak-budak... bijak.... bijak.....

pB said...

INDERA
Arifah memang kuat berahsia, petah bercakap dan yang paling rajin antara antara anak dara kak pB tu ..

Tu lar , bila dikejut terus jer tuju bilik tidur. Pagi ni baru kemas jadual sekolah

Bila ditanya lagi , katanya 'takut mama marah'.

Mama lagi marah , bila dia diam

M.R
Memang kena keraskan hati.
Kalau tiap kali tengok air mata, hati layu, naik toncang lah anak anak ...

MAK SU
Bijak bijak ...

Bijak macam lawyer buruk

izinni said...

kuat berahsia, pandai berjimat.

mesti lepas tau rahsia besar kak lang tu, pB rasa bersalah sebab fikr pelik2 pasal anak sendiri kan.

:)

pB said...

IZZINI
Memang lah rasa bersalah , tapi sikit jer ...

:)

kakLuna said...

anak ketiga memang selalu ada bnda yang disalah sangka kan oleh orang lain. mcm saya dulu. huhu.

mirasuria said...

Seronoknyer kak PB bila ada anak kan. sya teringin sangat nak anak, tapi belum ada rezeki.

pB said...

KAK LUNA
Ye ker..??

Hu hu..nampak gaya lepas ni kak pB kena lebih berhati hati bila ada masalah dengan kak lang nie ....

MIRA
Ada ups n down nyer bila ada anak ramai nie..

Jgn risau , ok..

Insyaallah, satu hari nanti Allah akan makbulkan doa dan permintaan Mira ...

Kak pB doakan ...

Purpleheart said...

Alahai ciannya sampai tertido2 mengaler buku.

asni said...

comel~ =)

McBudu said...

pb masa kecil dulu pun macam tu jugak, banyak rahsia.

pB said...

PURPLE HEART
Memang tengok kat dia , kesian.

Sekolah dari jam 730 pagi hingga 5 ptg.
Dalam kereta , mesti lena nyer

ASNI
Saper ..??

Mama nyer atau anak nyer..??

Hi hi

ABE Mc B
Hingga sekarang masih lagi ada rahsia yang belum direveal ....

Bahaya ....

Alex Lacey said...

dale rama-rama musti ado sore hok jenih mulut ttutup, ye dok?

achik said...

alahai siannya tgk tertido camtu.. huhu..

zino said...

sah rajin tu.. hehe
buat kerja sambil tidur.. hehe

Mami Dini said...

Nak jadi siti nurhaliza tu...biarlah rahsia...hehehehhe , tak pe ...kita pun kena mengenali hati anak-anak dan mungkin sebagai teman berkongsi rahsia... :) semoga menjadi anak yang soleh dah soleha anak-anak PB

Jie said...

anak2 mcm tu la..aktiviti persekolahan dia org padat...
kadang2 tu terlentok dalam kereta on the way blk sekolah agama kul 5.30ptg tu

pB said...

KAK WEAR
Hok no tigo ni , jenih mulut mu'ra sikit. Kalu hok jenih tok kecek tu , hok no satu ...

ACHIK
Letih sgt la tu ...
Lagi pun, Arifah ni memang kaki tidur

BRO Z
Susah jugak kalau terlebih rajin

MAMA DINI
Empat orang empat ragam.
Tak sama , rambut jer sama kerinting

Insyaallah, semua ibu berharap anak anak mereka akan jadi anak yang soleh n solehah..

JIE
Kesian tengok kanak kanak sekarang..
Letih sebab banyak sgt aktiviti

Dulu, kita letih sebab banyak main ..

sitilina said...

bew dop bew dop mace2 peranga la hehe.

♥fizzy♥ said...

Mcm familiar lah situasi buat kerja smp tertido nih..
Hehehheheeh..

Tp bab berjimat ni fizzy jauh beza ngan Kak Lang..
Aduh..chegu kena blajar ngan anak murid nih..
:)

pB said...

SITI LINA
Mache mache hal ..
Mache mache peseng

Mama la hok pening sokmo
Abah relaks jahhh

FIZZY
Ado kor anok murid skoloh hoklagu nie..

Jimat ..??
Tigo tigo anok kak pB stakat ni , ok lagi lah bab bab duit nie ..

dlt said...

kak pb, siye tengok budok2 loni letih jah balik skoloh. pagi gi skoloh, pete iqra' pulok. kito dulu, lik skoloh, make, pahtu tubek maing doh. senja baru balik. male baru wak homework. sbb tu la kak lang tu tetido sambil ngala.

pB said...

DLT
Betul kato DLT tu..

Dulu , kak pB kelik skoloh , makae nasik , lepah tu rama rama g ngaji kat lorong che su tu.. lepas tu dhe lagi g singgoh supermarket kat pasar MPKB. Beli kacang hok dalae mesin . Pah tu baghu kelik dhumoh. Main lagi ...

Malae baru bukok buku ...

Budok lonni, nok nyawo pun tok puah ...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...