16 July, 2007

DAH TERANG

Antara dialog dialog Tok Ma sekarang .....


- Acu bu'ea (buang) gak bungo hok dok atah cermin tu , napok burok tu

- Banyok nyor habuk atah ma'ri tu , keno lap tu

- Muko tok ma banyok nyot bitik bitik hitae

- Eh , pB ado ubae doh kor?? Banyok e'la tu ....


Hi hi , mentang mentang lah mata Tok Ma dah terang.
Macam macam yang dia komplen ...

Yang paling mahal tu , yang bab uban rambut pB tu ...
Memang pB dah beruban ....

32 comments:

ADIEJIN said...

cepat pergi Thomas n Guy. Kasi dye itu rambut warna kuning..kasi cover itu ubae.

pB said...

Hi hi..

tok rajing masuk keda TnG tu ...

Rasonyor , tok cukup badget pB nok masuk keda lagu tu ...

Dye ..??
Bialah ubae tu dok situ ..

Tengok supo Ed Osmera, handsome tu berubae ..

zino said...

moral of the story.. lepas ni kat rumah pun kena pakai tudung hehe

AZWA said...

tak yah dye, kasi inai pun okes...tak pung cuba terai tst guna krim rambut Reena's cosmetic..kut kut berkesan.

takpun biar je la uban2 tu...jadik penyeri cam sesetengah orang tu nampak lagi segak bila beruban skett hehehehe

pB said...

BRO Z
Parah , kalau sampai gitu sekali

AZWA
Biar je lah ..
Senang gitu ..

Kalau rasa tak selesa, boleh minta aBear cabutkan ..
Ala ala aksi manja manja an ...

pB said...

AZWA
Apa alamat umah Azwa yang baru tu ...??

Ordinary Superhero said...

Ada ayah kawan pun buat operation mata bulan lepas kat HUKM. Bila mata dah terang, nampak semua habuk-habuk. Minggu depan nok buat operation hok sebeloh lagi. Lagi la tak de can rumah dia nak berabok.!

pB said...

O.S.H
Tular ...

Lonni , semuo baghe Tok Ma napok ..
Tok leh nok susuk doh ..

Sina bana la umoh pB lepah nie ..

keh keh keh ...

zabs said...

Salam pB,
Uban itu untuk peringatan.

McBudu said...

Cukur botak macam syarifah tu pun ok jugak....

pB said...

ABE Mc B
Itu orang tak tahu hukum atau buat buat tak faham hukum..

pB said...

ABE ZABS
Itu lah yang sebenar benarnya kenapa uban tu ada disitu

achik said...

ooo mata tok ma dah terang rupanya... alhamdulillah.. :)

cm said...

hi hi uban ni sensitif skit kat cm sbb anok2 dok ngusik mummy doh tuo ko sbb ado byk rambut putih alahai...

OndeOnde said...

buleh join kelab kak OO la ni ado rambut putih..hehehehee

pB said...

ACHIK
Dah terang benderang mata Tok Ma tu ..

Kak pB dah tak leh cincai lagi bab bab mengemas nie

CHE MA
pB , rambut ubae tak po lagi. Kalu sebuk bab perut, haaaa itu baghu betul sensitif

KAK OO
Yahoo...

pB ado geng ....

oren said...

takpalah..ada uban nampak seksi skit kut??? muahahahahhaha.....

pB said...

OREN
Seksi dan mengancam ...

hi hi hi ...

izinni said...

saya pulak tengah tunggu bila la nak naik uban .. walaupun sehelai. ada alasan nak suruh cik abang tolong cabut! asyik saya je kena carik uban dia ... hehehhehee ..

Nezjoe said...

alhamdulillah..
suka dgr tok ma dah makin okey.

p/s - kito pun ado uban doh dua tiga urat
isk!

pB said...

IZZINI
TUnggu ...

wah ini mesti rambut hitam legam nie..

cayalah..

bagilah petua

JOE
Mok kak pB koho koho sia doh. Tengoh dok patae , tok leh makae ayae , telur. Meroh keliling anok mato tu ado lagi ...

Joe tu ok dok?

Banyok hal dok jadi ko Joe seminggu duo nie..

kak pB harap Joe taboh n banyok banyok sabar ...

happyirfa said...

eh..tok cayolah kak pb ado u'be..
tapi kalu ado pun takpo sbb pakai tudung..

minnie said...

Kak Pb,
Ok lah tu... dia menegur sebab dia sayang... Bila tok ma tak de nanti mesti kak pb rindu segala teguran dia.. Jadi ke tok ma pindah?

pB said...

IRFA
Ado ..
Banyok orak lagi tu ...

MINNIE
Hi hi ...
Biasalah tu..
Bila ada , rasa rimas
Bila tak der, mesti rindu ...

Dia tak ikut Tok Ayah pindah Klate.

Alex Lacey said...

ubae tu ado makno tuh...ore kato, banyok mmikir...hehehehe....

pB said...

KAK WEAR
Jenih rambut kasar, cepat la naik ubae ...

maklang said...

seghupo maklea jugok...ghabut beghubae! paham tak pb?

pB said...

MAK LANG
Sekapal , mesti la fahang ....

hi hi ..

ghama jugok hok sor geng dengae pB nie ....

Pa'chik said...

beso keno ketik ko tbu'e ko piBI? mudo-mudo brubea nih...

Titicaca said...

uban tu menunjukkan dah banyak pengalaman...hehhehe..

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam pB,

Alhamdulillah...

pB said...

POCHIK
Se ingak ingak nyor, tok rajing la keno ketik ko tbuae..
Adokaitan kor ghambut ubae dengae tbuae nie??

TITICACA
Ye ker?

Kalau gitu, pB kena biarkan uban tu kat situ jer lah ...

M.P
Salam kembali

Syukurrrrr ...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...