08 August, 2007

HMM....




ADA TAPI SEPERTI TIADA ......




LEBIH BAIK DARI TIADA TERUS ......






pB DAH BOSAN DENGAN ALASAN ....




'nak wat cam ne dah perangai dia gitu .....'




DAH BOSAN ....




BOSAN .....




TERLALU BOSAN .....




dan hari ini pB hampir PUTUS ASA ......




21 comments:

Abang Long said...

Sebenarnya PERANGAI / SIKAP / ATTITUDE seseorang boleh diubah !. Sejarah Islam menunjukkan bukti - Umar boleh terima Islam hasil dakwah Nabi.

pB said...

ABG LONG
Hendak seribu daya,
tak hendak sejuta alasan ....

*fizzy* said...

Kak pB...

Bakpo nih??
:|

pB said...

FIZZY
Benda benda biasa yang lama terpendam ....

dan hari ini ....

ianya dah tak tertanggung ...

oren said...

awat jadi lagu nih kak???

ps: saya dah besa rasa, so bleh paham macammana perasaan akak...

pB said...

OREN
Hmm...

Entah ler ....

ps : hanya yang pernah rasa, faham dan tahu apa yang kita tgh rasa ini ....

kasutVincci said...

kv agak 'sesuatu' tp takut tersalah tafsir. Entah ler, nak suruh akak sabar pun, sbb akak yg menanggungnya. Tp mmg kena sabar lah. Kan? Cakap mmg mudah...

cm said...

hmmm kenapa pb?

achik said...

aduss.. berat mata memandang berat lg bahu memikul.. (x paham apa sebenarnya).. sabar byk2 ye kak..

semangat waja said...

Habak main dekat cek, awat hang rasa bosan, bosan dan bosan... PB rasa tak puas hati kat sapa ni...
Janganlah berputus asa, kuatkan semangat insyaallah semuanya akan okey...-IP-

Mak Su said...

shapa? shapa?

happyirfa said...

kakpb...
bakpo?sapo buat?kenapa?dan mengapa?jawab ngn tak jawab..........

Zareda said...

Jangan cepat putus asa.. think positif. Zar yang hampir hilang nyawa ni pun dulu down juga tapi kita kena motivate diri sendiri.. cheer up PB!

Pa'chik said...

piBI, kato oghe tuo...

biar putuh itik, jange putuh aso...

kakLuna said...

sabar kak PB..mungkin tak lama lagi terbuka lah hati dia utk berubah..masa tu mungkin Allah nak bagi kak Pb skeluarga bahagia sebahagianya..


Hati manusia ni ALLAH yang pegang, kalau Dia izinkan orang tu jadi baik, jadilah dia baik..

bergantung harap lah pd Allah ye kak..

abanglong said...

abanglong pernah sedang dan tentunya akan mengalami tekanan perasaan camni....
terkadang, manusia terlalu mudah berjanji dan kita yang menjadi mangsa alasan alasan yang tidak munasabah dan berulang.....

refer to Unta in my blogs...

Indera Kencana said...

Salam Kak pB,
Memang susah nak memberikan pandangan kerana tidak terpukul di hidung sendiri. Tetapi saya percaya, penanggungan Kak pB rasakan terlalu berat sehingga Kak pB rasa terlalu tertekan.

Tetapi apa yang saya boleh katakan, tak semua perkara dalam hidup ini dijadikan untuk kita sempurna. Maka akan terlihat KETIDAKSEMPURNAAN. Ketidaksempurnaan ini Kak pB, sangat-sangat memerlukan pengertian yang mendalam. Kerana itu saya selalu berkata pada Kak pB, "Nak buat macam mana. Dah memang macam tu..".

Ini yang saya ingin berkongsi dengan Kak pB bahawa Allah menjadikan kita untuk menutup ketidaksempurnaan itu. Dengan pengertian yang mendalam, yang boleh kita tawarkan padanya, maka ketidaksempurnaan tidak terlalu menyerlah. Dengan itu kehidupan kita akan lebih bahagia.

P/S Saya teringat satu ungkapan. "Hidup ini sebenarnya terlalu singkat. Di dalam kesingkatan itu, kita hendaklah mengisinya dengan sesuatu yang bermakna. Supaya hidup kita nanti tidaklah sia-sia.

Saya faham sejelas-jelasnya maksud entri ini. Sabar banyak-banyak ye Kak pB!!!

maklang said...

sabar banyak2 dek, solat hajat banyak2 mintak dilembutkan hati dia..

jangan mengeluh banyak2. Maklang paham rasa hari pB tapi dugaan ini harus dilalui dengan tabah..berdoa banyak2..moga2 semuanya akan bertambah baik, InsyaAllah...

take care...

Sastri said...

errr... kenapa sebenarnya ni kak? apa2 pun harap akak dapat bersabar...

Nezjoe said...

kak!!!
bakpo ni?
jangan sedih2..
jangan pendam2
jangan fikir banyak2

bawa bincang

joe mintok yang baik2 aja untuk kak
senyum ya!
macam ni---> :)

minnie said...

Salam Kak Pb..
wah entry akak kali ni meng'konfius'kan saya...

Apapun segalanya akan ada jalan penyudah.. Sabar ye kak...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...