15 August, 2007

N3

Assalamualaikum dan selamat pagi ....

kepada yang bertanya kenapa semalam miss one entry
(tu lar sapa suruh hari hari tulis n3)
semalam tu, pB tersangat sangat lah sibuk..
sorang kordinator tak datang , so terpaksalah ambik alih kerja dia.

Ek eleh , dalam dok sibuk tu sembang lagi dok menyembang dengan Irfa dan Mak Lang.
Dan juga makan pizza .......

Petang semalam kelas berenang ada lagi.
Baru nak pandai jadi kayu mati yang hanyut,
cikgu dah suruh jadi katak ....
Ong ong ong .....

Rupanya susah nak tukar kaki kita ni jadi kaki katak.
Berpusing pusing dok mencuba.
But so far so good.
Harap by next week , bila ke PD , pB dah boleh berenang dengan anak anak dara pB tu ...

Yahuuuuuu .......

Pagi tadi, bangun macam biasa.
Tengah tengah pB dok menggosok baju yang nak dipakai, si kakak masuk bilik.

'Kakak, peluk mama'
kakak pun peluk.

'kakak, sayang mama tak?'

Terkejut badak pB ....
Nak tahu apa yang kakak jawab .....

'ENTAH'

Hah...!!!!
Rasa berhenti jantung pB kejab.

Anak pB yang pB kandung 9 bulan tu , jawab ENTAH ...

Turun , terus bagitahu Tok Ma.
Geleng kepala Tok Ma ...

Biasanya budak budak tu, bila pB kata 'sayang' ,
mereka akan datang pada pB dan cium pipi pB ...

Barangkali itu yang kakak faham .....

Entah ler ....
Tiba tiba timbul soalan dalam hati pB ...

pB ni bukan ibu yang baik ker, hingga anak pB boleh jawab macam tu ...

Mungkin juga sebab kakak lebih rapat dengan Tok Ma.
Tok Ma yang pelihara kakak semasa pB di kl ni.
Bila Tok Ayah dapat kerja kat sini, baru kakak datang tinggal dengan pB ...
Lagi pun sekarang ni pun , kakak tidur berkepit dengan Tok Ma ....

Hmmm.....
ENTAH lerrr ......
Hmmmm .......

Ada saper saper boleh bagi sebab kenapa kakak jawab ENTAH ...

**********************************
Lagu ni pB dapat masa pB browsing iWebMusic.
Sungguh simbolik the lyric ...

So enjoy ....


If I were blue, would you be there for me,
And whisper in my ears that's ok.
Would you stand by me, let me hold you tight,
And say you love me one more time.

If I feel good, would you slow dance with me,
And touch my lips with tender loving care,
Would you die for me, would you run with me,
And never look back..

Would you be there to love, to be with me?
Would you swear that your love is always true?
Would you say that you'll always be the one,
to take my breath away?

Would you be there to love, to be with me?
Would you swear that your love is always true?
Would you say that you'll always be the one,
to take my breath away?

Would you be there..

If I am away, would you still think of me,
And wished that you could hold me now.
Would you die for me, would you run with me,
All the way ...


Alangkah bagusnya tiba tiba aBear buang tabiat bagi pB lagu nie..
Mesti nangis sakan di bahu dia ...
Kuang kuang kuang ...


Berita terkini ....

Sahabat kita, OREN , telah selamat melahirkan baby lelaki.
Seberat 3.16 kg di GH Pulau Pinang.

Tahniah Oren ....
Jeles kak pB ...

23 comments:

cm said...

yeah no. 1, buleh gorri.

tensen pagi ni masuk opis seme benda letak atas batu jemala patik... tolak tepi segala fail baca citer pb...

brenae katok tu hok mudoh sekali, kalu cikgu ajar katok dulu maknanya betul la tu... itu kata cikgu cm hok mati terkejut sebelum cm graduate.

ishh lirik lagu tuh mcm org masyuk bercinta... kalau bagi kat hubby cm mau fenin dia nok pehe he..he..

pB said...

CHE MA
Supo nego atah keda la pulok
gorri gorri nie...

jagae lar tenshen.
pB pun dok srabuk jugok nie.
saing tu tok maghi lagi hari nie.
krijo timbun timbun ....

mudoh kor..??
may b pB ni pemalu, tok leh nok kangkang kangkang luah luah ..
kah kah kah ...

may b lirik lagu tu peling habih.
bakpo pulok dio pening..
engreh dio khe terror ...

kalu dio tok pehe, che ma tolong translate...

maklang said...

Kalau tanya Along..Along sayang mak tak...ENTAH...pastu angkat bahu...pastu senyum2! Ego tu pB ,anak maklang no. 1 tu. Kalau mak dia tak ada, entah camana gaknya. Malam tadi makan durian mintak suap sebab dia nampak maklang suap Hakim...Badan dah sama size mak dia, tapi makan mintak suap, nasib baik tidur tak suruh tepuk...

Anak pB tu sayang mama dia, cuma saje je tu...

Rasanya baru aje dengar Oren bersalin...Ini dah anak ke berapa? Apa2 pun tahniah buat OREN. Kirim salam kat dia eh..

i will be there... said...

Ohh..semlm ada kelas brenae iya.. PB blaja brenae katak ya so lepah ni blaja branae kuak lentang then kuak tiarap then kuak kupu2 then kuak....? apa lagi hah, PB tolong jawab...!
Suka tul lagu jiwang2 nak2 time down and bluesss ni -IP-

kasutVincci said...

tahniah buat oren. Alahai..kv pulak ambik giliran berdebar debar ni. Huhu
Aloh kak, anok kv, bilo tanyo saye ko dok ko mama dia jawab "dok!" Lagi haru. Wak lolok ngaju baru dio mari peluk cium. Budok2 ni mace2 peel dio. Kv raso takdok gapo lah tu.;)

happyirfa said...

salam kakpb..
ee takutnya kalu fa tanya kakak
'sayang umie tak?'dan dia jawab 'entah'..skrg ni kalu tanya syg ke tak dia akan jawab'kakak sayang umie..byk dan besar macam ni.(sambil depangkan tangan luas2).
kakak malu kot..alah mana lagi nak dapt mak baik cam kakpb..

cik abe hantar dlm e-mail lagu dr awie tajuk iris tu utk fa ..so kalu dgr ala2 feeling2 gitu.he he

Indera Kencana said...

Pendapat saya bila anak Akak jawab
ENTAH
Maksudnya anak Akak keliru dengan kasih sayang dan juga didikan. Mungkin di hatinya ada sedikit berbekas rasa marah bila kak pB sedikit berkeras dalam mendidiknya sehari-hari. Pada sangkaannya, Kak pB tidak menyukainya atau Kak pB marah itu kerana Kak pB bencikannya.

Tetapi dia masih kecil untuk memahami maksud kasih sayang dan perbezaannya dengan didikan dan asuhan. Bila dia besar nanti, Insya-Allah dia akan amat menyedari betapa ibunya menyayanginya dan apa itu makna kasih sayang.

P/S : Saya teringat pada satu ungkapan;
"Kasih sayang yang sejati adalah kasih sayang yang tidak berbelah bagi kepada orang yang kita kasihi. Kasih sayang yang sejati itu adalah apabila kita sanggup berkorban, disakiti, dilukai dan oleh sesiapa sahaja termasuk dari orang kita kasihi itu sendiri kerana matlamat hidup kita adalah melakukan apa sahaja demi kebahagian orang yang kita kasihi itu sekalipun orang yang kita cintai itu enggan menerimanya atau tidak menyedari kehadiran kita. Kita akan berbuat apa sahaja untuk melindunginya sekalipun tindakan itu bakal mengundang padah pada diri kita sendiri. Kerana apa..??? Kerana itulah makna kasih sayang!!

Alex Lacey said...

K.we raso kakak tu confuse tu keno jawab soalae pagi2...jawapae mudoh, entah la...anok k.we hok sulong pung ggitu jugo...kalu dio malu nok jawab, musti dio kato "tok tahu"...

Ore jate ni PB bukae emosional dan romantis macae kito...kito kalu denga lagu, musti denga dan hayati lirik...tapi demo nih denga lagu gak, lagu jah la...betul dok? hahahaha...ni ikut pemerhatiae k.we jah la...mungkin ado jugok hok lomantika diamo....

JoKontan said...

(Uhuks ..

Ni Jo nak kena pial telinga lagi nii...)



Biasalaa orang pompuan pikir mender dalam sedalam dalam nya. Details, ser detail-detailnya.

:-)

~adeQ~ said...

alhamdulillah...dah selamat kak oren...kalau sofea kita tanya sayang ibu tak? selamba dia jawab tak..ala2 sinchan lagi...kalau angin baik, siap usap kepala sambil kata...sayang ibu...anak...anak....

NBK466 said...

Kalau boleh bertanya 'aku ini IBU yg baik ker..?' tuh boleh dikirakan IBU yg baik...insyallah..
Mungkin sbb kakak mamai baru2 bangun tido kot..

rad said...

Pb,
First time commenting ni. Idok le pahe loghat Kelate nih tapi hok cubo ni..heheh. Manatang apa gorri2 tu? Hahahah..
Pb update hari2? Wow! Tabik spring..
Nanti dah pandai berenang, boleh buat bloggers' meet kat pantai pulak lah. Swimming suit tu beli kat mana ye?
Si kakak punye jawapan tu - kena tengok konteks dimana and macam mana jugak - ada kemungkinan dia bergurau? Bad mood coz kerja sekolah tak siap? Or time of the month? Jgn sesak2kan kepala Pb - yg penting dah usaha sehabis baik utk didik mereka.

kak OO said...

toksoh ambik hati sangat lah hok anok2 sebut tu, setengoh tu tok brapo expressive - jenis tok tunjuk sangat, tapi sayae tuuuuu..

cikdinz said...

takde apa lah tu. bebudak pun pandai bergurau juga. macam orang dewasa...

mungkin fikiran dia ke tempat lain. sape tau...

pB said...

MAK LANG
Manja tul Along tu..
Makan suap suap lagi..

Anak sulong pB ni banyak gen abah dia.
Pendiam , menyimpan perasaan.
Dan juga jenis lurus bendul ....

Mak Lang, ini anak Oren yang no tiga ...

IP
pB pun suker lagu ni.
Tapi sayang kat pejabat tak boleh nak dengar sebab semuanya dah kena blog...
Teruk tul larr ITD nie

KV
Sero laing bilo dio jawab lagu tu.
Sebab kak pB pun sero kak pB jauh sikit dengae hok no satu nie..

Dio mache ado dunio dio sdiri.
Senyap , tok reti gura ...
Sebutir supo aBah dio

pB said...

INDERA
Wow...

panjangnyer ...
tapi tak per, kak pB suker bila Indera atau kengkawan yang lain komen panjang panjang ...

Yang pastinya kak pB sayang si kakak ...
Dan kak pB juga tahu dia sayang kak pB , cuma dia tak pandai nak ucapkannya sebab DIA ANAK ABAH ...

pB said...

KAK WEAR
Hi hi ...
betul kato kak wear nie...
kito kalu dengar lagu, dengar sor sor ayat , hayati dan dalami.

kalu orghe jatae, dio dengar gitu jah.
kadae kadae tu, lasung tok ambik port ...
kalu tanyo lepah tu, pung , blur jah ...

BRO JO
pB tahu Abe Jo romantik ka di amor ...

Tengok kor ayer muko pun tahu doh ..

ADEQ
Nampak nya kak pB nak kena tengok cartoon Sinchan sabtu nie..
Sebab nak tengok cam ner Sinchan muka karector

NBK
Kakak tu acuan ABAH.
Sebab tu lah dia macam tu ...

RAD
Terima kasih sebab dtg blog kak pB dan tinggalkan jejak.

Baju berenang tu kak pB beli kat TTDI..

Nanti kak pB call RAD

pB said...

KAK OO
Kak OO beso jupo doh dengae dio..

Pesen dio lagu tu ....

Sepesen dengae aBah dio ...

CHE DINZ
Salam Che Dinz..
Lama tak nampak Che Dinz...

Harap lepas ni, dia tka akan jawab macam tu lagi ...

Mak Su said...

sian kat awak... jangan fikirkan sangat

pB said...

MAK SU
Nak kata fikir sangat , tu , idak ler..

Cuma musykil awat ler budak tu cakap macam tu ....

Mak Su ... ok ?

♥fizzy♥ said...

Kak pB..

I can't thank you enough..
Thanks for calling semalam.
Today, fizzy ada rasa sedikit ok.
:)

Hr ni last day of school..
:)

pB said...

FIZZY
No problem ....

Kak pB pun dah tak risau sangat sebab kak pB dengar suara Fizzy pun dah ada aura aura ceria ...

Selamat Bercuti ...

Kat sini , esok skoloh lagi ...

Nok g langkawi, kiring cokolatttttttt

kakLuna said...

kakak tu terkejut dan malu kot kak PB tetiba tanya...bayangkan kalau kita dulu pun, malu gak bila tanya bnda2 kita tak biasa nih..apapun, tu kan darah daging kita...ke mana pun, kasih sayang tu tetap akan ada... ia kan satu proses pembelajaran, utk kita dan juga utk anak2.. :)

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...