10 September, 2007

ARI LAST POSA

Salam ...

Hari ni jari terakhir pB berpuasa.
Puasa ganti.
Insyaallah ......
Alhamdulillah ....

Semalam , lepas asar pB sekeluarga ke Pinggiran Ukays.
Sepupu pB buat sembahyang hajat dan sedikit kenduri kesyukuran.
The only daughter a.k.a anak pupu pB akan melanjutkan pelajaran nya ke Ireland.
Insyaallah , Sabtu ni akan terbang ....

Risau jugak lah, kot kot aBear tak nak pergi.
Bukan apa, aBear ni memang allergic tul dengan jalan jalan yang jem.
Kena pulak MRR2.
Siapa tak tahu , itu memang jalan yang femes dengan jem.

Syukur, sebab aBear tak banyak soal bila diajak.
"Tak g tak leh ker...?"
(Hi hi, ada gak tu soalan)

Balik dari sana, jam 930 malam.

Pagi ni jam 5 pagi, bangun sahur.
Makan sowang sowang...

Hari ini aBear pula dah bertolak ke Alor Star.
Khamis ni baru balik.
Nampaknya , hari mula mula puasa, dia terpaksa bersahur jauh dari pB dan anak anak.
nak wat cam ner, dah kerja.

Hari ni , memang teruk betul.
Jam 11 kepala dah mula berpusing pusing.
Ni pun dok tahan sakit.

Mungkin sebab ada orang kesihatan datang nyembur ubat denggi.
Tu yang buat pB rasa semacam jer ....

Dah sabar dah nak balik ni...

Oooo lupa,
sempena bulan ramadhan , kita orang 430 petang dah boleh balik ...
Yahuuuuuuuuuu



15 comments:

Alex Lacey said...

ish...comei nyo roti tuuuu....
selamat berbuko poso petae ket gi...

pB said...

KAK WEAR
Timo kasih ...
Tok tahu pung tok ma masok gapo haghi nie...

Comel khe..
Ado banyok gambar ...

Pa'chik said...

ingak dulu maso khaja'e negeri wak buleh kelik awal bule poso, punyo la gege sek demo tu dok ngep'pek tok prodaktih la.. mal'lah la... mace-mace la.. supo nga coti duo ari smenggu... cuti branok 60hari...

S61 said...

SELAMAT BERBUKA PUASA...-IP-

abanglong said...

bestnyer roti!
kak PB... amacam ari tu? dah boleh amik balik data ilang tu? sorri sbb abanglong last few days kureng sihat dan teramatlah sibuknyer

OndeOnde said...

aloh laaa cutenyer roti tuuuu...Ramadhan Kareem untuk Da dan family. Kami balik pun jam 5pm - mujo rumoh 10 minit jah sapa doh..hari ahad lepas gi t3sco punyalah ghama..sekalo tok ghama mano..oghe bbeli baghae nok poso..

pB said...

PO'CHIK
Beso dio doh lar..
Kalau hok molek tu , tapi dari pati pembakae gak, mache mache demo tu komeng..

Tapi lah lah, ikut jugok ...

Ni , pB dok tunggu hok cuti 5 tahun tu ...

pB said...

S61
Thanx

ABE LONG
Comel kan roti tu.
Sayang lak nak makan ...

Pasal gambar tu , rasanya dah tak dpt ditolong lagi kot.
Sebab kak pB dah guna semula memory kad tu untuk ambik gambar lain..

Tak per lah Abe Long ...

BTW, dah ok ke??

KAK OO
Nok nok poso ni gak, orghe pakat tubek beli barang2 dapur.
Hok tok sedak nok dengar tu ayae nok naik rego sapa 650.
Gilo per ...

Sastri said...

berbuka apa semlm kak? dah bole raya kejap sebelum posa balik, keskeskes...

cm said...

lorr ingatkan cm je last menet ganti poso hi.. hi.. ado saing jugok.. serik doh nok ganti last menet ni.. byk dugaannya... cm pun kepala sakit sbb tak kena nescafe, buleh tuh cm buko dgn nescafe jah.. pukul 8 mlm baru gi cari makan di luar.

ADIEJIN said...

Selamat berpuasa Yg Mulia Puan Besar Indera Puchong Kencana Pb.

maklang said...

Selamat berpuasa jugak untuk pB...semuga diberkati Allah sentiasa...

♥fizzy♥ said...

Selamat berpuasa kakakku..
Semoga ibadah kita di berkati Allah di bulan Rmadhan Al Mubarak yang mulia.
amiinnnnnn~

McBudu said...

Selamat Berpuasa, jangan ponteng-ponteng nanti tak boleh raya...

pB said...

SASTRI
Berbuka simple jer semalam.
Nasi pun nasi yang dihangatkan (perangat).
Hi hi hi ...

CM
Wah demo..
Kuat gitumo minung neskafe.
Tok bropo molek ..
Muko mudoh kedut ...

ABE DJIN
Wau, tiba tiba dapat gelaran tu

MAK LANG
Terima kasih

FIZZY
Hi hi hi ....
Selamat Berpuasa jugok buat adik kesayae ku ini

ABE Mc B
Wah..
Lama tak nampak aBe McB.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...