18 January, 2008

HONDA

Alhamdulillah , syukur sangat sangat.
Akhirnya impian aBear tercapai.
Dulu nak sangat dia miliki sebuah HONDA .

Biasalah kan , siapa yang tak nak miliki HONDA .
Barang bagus , tak payah nak cerita lebih lebih , kan ....

So , semalam , HONDA itu telah pun jadi milik aBear.
Suker sangat dia tu ....
Belek tak habis si HONDA tu ....

Walau pun pB gembira , tapi banyak jugak ler pB kena berkorban.
Korban masa , korban duit ...
Hu hu huuuuuu

Kerna mu , ku turutkan ....

Jom , kita lihat HONDA baru aBear ...



Hi hi hi ....

Motor pun motor ler.
Honda jugak kan...

Nak capai HONDA Stream , HONDA Civic , tak mampu ...

Kalau lalu belakang bas, alamak nyer , cium bau asap ler.
Tapi kalau lalu belakang restoran , sonok dok cium bau masakan.
Sempat lagi tu ...

Romantik ka di amor ler kejab.
Peluk pinggang aBear.
Tangan pegang tali pinggang aBear.
Bukan apa , takut jatuh ler weh ....

Yang pastinya , dah tak dapat dengar ERA dah.
Nak tido pun dah tak boleh dah.
Buat tersilap terlelap, boleh jatuh tergolek pB.

Apa apa pun , dapat ler kita all jimat duit ..
Jimat duit tol
Dan jimat duit minyak.
(moto tu , penuh tangki , lima hinggit jer)

26 comments:

cyberdad said...

bau asap pun takpe
janji romantik gitu :)

pB said...

CD
Hi hi .. tau tak per

Ordinary Superhero said...

Bagus lah tu. Jangan merempit sudah. hi hih

Zabs said...

Salam pB,
Tahniah le dah ada Honda... Cantik tu.... Pelok kuat-kuat.
Cuma nasihat saya, bawa baju hujan selalu, walaupun perjalanan dekat. Helmet mesti pakai.

So'od said...

salam kak pB,
moto memang save bajet, tp kene extra hati-hati la..:)

~ahni~ said...

Welcome to the world of rempit!

Alex Lacey said...

Sesungguhnya, abe JD pun dah book satu Honda kekdahnya....samo sokmo kito nih dih?

janna w.m mokhsin said...

assalamualaikum kak Pb...singgoh blog kak pb ...suko sayo baco...senyung soghe jadinyo...singgoh la blog sayo etek...nati sayo nok letok link blog kak pb di blog sayo..bulih ko?

abanglong said...

hehehe...selamat bermoto baru :) dan tolong jangan jadi mat n minah rempit deh...
pesan abear...elok elok bawak moto.

kakLuna said...

mmg best nak beromantik dgn honda kak PB...lagipun HONDA ni jangka hayat dia lagi panjang dr brand lain.


hidup kapcai HONDA :P

pjoe said...

vroom2!
amik gmbar cik abear ngan nuying naik motor baru kak!

blackpurple @ jowopinter said...

Beli di Puchong ke tu? Hehehe!

Lepas PRU, harga minyak naik. Oklah pakai motor, jimat sikit. :D

Sastri said...

tingat zaman2 naik motor dulu... tapi sas naik dengan kawan2 pompuan jer...

sebenarnya ada niat di hati nak tukar kete yg ada dgn civic tu... tapi mengenangkan harga minyak yang bakal naik lepas PRU, fikir 2-3 kali gak laaa... tak tau laa nak tukar ke tak kete yg ada nih dah...

umie said...

Salam PB,
lama tak mari sini, tgk2 dah ada HONDA.... cantik honda abear PB tu... betul tu PB jimat minyak dan jimat masa...tambah romantik lagi. pesan kat abear jgn dok pecut laju2, hati2 dijalan raya.

*teringat zaman mula2 naik moto dolu2 sungguh romanika..*

Azian Hasan said...

pB,
Wah, bestnya. Boleh selalu dating dengan abear nih. Bonceng kat belakang..romantik gila.

kasutVincci said...

wah..makin romantika d amor la kak pb oii!!

Pa'chik said...

piBI, buh minyok mano penuh limo riyal? honda samah pung penuh taki limo riyal doh.. hehehe...

jange duk gi joing matrepik doh lah deh... ekekeke...

hakim dirani said...

Hoho, Naik Honda seronok tapi kena lebih berhati-hati.

Cantik benar Honda tu.

umi ameer said...

hati2 dengan Honda baru tu..
jangan merempit ek?
cepat dan jimat la pB sekarang nih..

x mat rempit said...

Nice piece of machine "HONDA" get easy on the road, do not speed, hold on tide to your hubby when riding and play save, dont cilok2, go/ride/drive by the rules kay.:-)) - IP

happyirfa said...

salam kakpb..
eeeeeeeeeeee jelesnya buleh peluk2 pinggang pepagi..

zareda said...

jangan lupa baca doa naik kenderaan.. naik moto ni rsisiko tinggi

pB said...

O.S.H
Insyaallah , aBear tak gitu

ABE JENAL
Salam Kembali
Baju hujan memang benda WAJIB tu.
Kalau lupa , basah lencun ler ....

SOOD
Memang betul tu.
Banyak kemalangan yang melibatkan penunggang moto nie.Kemalangan maut lak tu.

pB said...

AHNI
Yahuuuu ......
Hik hik hik

KAK WEAR
Kita serupaaaa ...
Tapi hok bab , anok tu masih tock brapo nok srupo ....
Kuang kuang kuang

pB said...

JANNA
Wa alaikum mussalam

Nok link ..??
Buleh buleh , tak dok saloh nyor.

Kak pB g doh ghumoh Janna pagi ni.

ABANGLONG
aBear pB kalu bawak moto penuh dengan sopan santun. Langsung tak reti nak cilok cilok. Booooringggg

KAK LUNA
Moto lama tu dia guna masa dia mula mula kerja lagi. Dah bebelas tahun. Tu yg tukar tu.

JOE
Untuk Joe, no problem.
Nanti kak pB 'tangkap'

BP
Beli kat Shah ALam.
Hari tu , dia dah g tanya kat Puchong tu , Tapi tauke kedai tu 'tak berapa nak betul'.

Tu yg dia beli kat Shah ALam.

Tolla said...

People should read this.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...