16 January, 2008

Sibuk sibuk dua ari ni .....
Sibuk dok mengemas pejabat ...
Dok drill dindinh pejabat ...

Untuk tak menghampakan tetamu tetamu pB ,
pB kopi paste kan email nie...

Lawak giler ....

Untuk beberapa tahun, Ahmad Suffian telah mengadakan hubungan sulit dengan orang gajinya,Sutina ...
Suatu hari, Sutina memberitahu Ahmad Suffian yang dirinya mengandung ...

Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telah mengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandung untuk melahirkan anak mereka di sana ...

Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebut sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun ...

Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Ahmad Suffian menyuruh Sutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis perkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir nanti ..
Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan untuk anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulang dari kerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan muka yang keliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata Norzalina.

"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan," kata Ahmad Suffian.

Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian dan melihat Ahmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka Ahmad Suffian bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!

Poskad itu berbunyi ...

"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 ada telur, 2 tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"


Kah kah kah ...
Padan muka ....


psst ... aBear dah on d way :)

24 comments:

umeboshi said...

ahakahakhakak...tersengeh sengeh ume sensorang kat depan PC ni tau!

McBudu said...

Yang tulis kat last N3 tu..."psst ... aBear dah on d way :)" tu ada maana ke. Soalan: Adakah ianya bermakna aBear balik nak masak mee bandung?.... yang ada telur ke takde telur...

Pa'chik said...

mee bandung muar ko? perecoh buleh odar nga blekpepel.. ekekke...

hakim dirani said...

Hi hi hi, memang kelakar habis.

Abe said...

kembar 4 la tu, 2 laki, 2 perempuan, jadi kuah kena lebih.....hi...hi...dekat tapi jauh......

zareda said...

nasib baik mee bandung 4 bungkus, kalau mee siam..

dlt said...

wakaka! kelakarnya. tu mee bandung ori ker tak ori tu? kot2 ada campur mee bandung lain skali, tapi kuah kena tanggung. huhu! padan muka!

Mama Risyiariana said...

pasal tu saya takut nak amik pembantu...takut ada yg tetiba dapat poskad order mee bandung

happyirfa said...

salam kak pb..
mula2 baca mmg tak paham(muka blur..gelak pun tak)tp bila dah baca komen baru tahu..oooooo
dia dpt anak kembar 4 yer?so bulanan dia lebihlah kena hantar kat bandung..baru paham(slow sikit)

Mak Su said...

aiyoooo

~adeQ~ said...

huhuhuh...lawk betul...mau tak haru sampai kembar 4....tergelak2 sensorang depan pc nih!!!

achik said...

hahahaha.. lawaksss sungguh!! ;)

blackpurple @ jowopinter said...

Hahaha!

Macam-macam!

13may said...

drill dinding??? nak buat hapa???

ummibatrisya said...

salam,

tak abis drill dinding lagi ke? lawak le pb. baca sekali tak faham, kena baca dua kali baru faham. :)

zino said...

bila abear dia tak ada macam2 cerita keluar hehe..

maklijah said...

apa susah... air asia - now everybody can fly...

umi ameer said...

kuang kuang kuang...
mi bandung pulak kisahnyer..

AZWA said...

muahahhaha...kelakar baca kisah mee bandung pepagi nie. ilang sket tension akak nie ahakss..

pB said...

UME
Sengeh sengeh jer.
Kak pB punya lar gelak ...

ABE McB
Abear kureng makan mee nie.
Dia tak minat

PO'CHIK
Dalae peti aih kat ghumoh tu , ado tigo pak supek lagi ...
Tok masak masak pun lagi

HAKIM
Hi hi ..
Memang kelakar habis

pB said...

ABE
Bukan jauh tapi dekat ker??

ZAREDA
Kalau kembar siam , rasanya 'jalan' terus

DLT
Kalau lagu tu , lagi parah ...

MAMA RISYA
Kah kah kah ...
Kena hati hati tu

IRFA
Ayo yo , apasal SLOW nie??

pB said...

MAK SU
Ayo kada walae ...

ADEQ
Jangan citer ni betul dah ler ...

ACHIK
Gelak besau akak , tau

BP
Life is Drama , kan ...

13 MAY
Drill dinding pejabat , nak lekatkan papan papan kenyataan.

UMI
Lum selesai lagi ler Ummi.
Ummi sory eks, tak dpt nak balas sms, kredit habis ler ....

BRO Z
Ada ada aja Bro Z nie

MAK LIJAH
Betul tu.
Murah jer

UMI AMEER
Sib baik mee bandung , kalau mee kungfu ...

AZWA
Sonok kalau dpt share share lawaks gini ....

pB said...
This comment has been removed by the author.
kakLuna said...

betui ke mee bandung tu dia punya? ha ha ha

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...