25 February, 2008

DIA

Dulu ...


'dia' pernah kata

pB ni berlakon jer ,

............ berlakon rajin masuk dapur (memasak) bila balik rumah 'dia'



Sekarang

'dia' kata

'dia' tak pernah minta pB .......


no wonder lar .....









emosi che puan rumah tak berapa nak elok hari ni .....
banyak termenung dan asyik cepat nak naik angin jer ...
mungkin kah disebabkan kenyataan diatas.

dah janji tak nak ambik 'port',
tapi pB ni manusia biasa jer ....

kenapa terima , kalau tak suka ...
kan senang kalau awal awal dah tahu .....

34 comments:

Oren... said...

uiks..napa plak dah ni??

Scorpion61 said...

Dalam dunia ni ada banyak perkara yang kita kalau ambil pot kita akan terasa hati dan kecewa so biarkan lah... lambat laun ianya akan berlalu dan kita harus reda dengan apa yang ada dan dan senantiasa berdoa untuk kebaikan diri dan keluarga kita.

Intanaziela said...

pB: bunyinya macam terkilan? tak pe pB, kena sabar dan terus bersabar, insyaallah hasilnya manis yang menanti...:)

Ordinary Superhero said...

Sokong Scorpion61!!. Errr....salah komen ke?

McBudu said...

Semua kejadian ada kebaikan di sebaliknya, carilah hikmah tersembunyi, kikiskan syak wasangka, terbuka dalam berfikir dan sedia memaafkan kelemahan semua insan...termasuk diri kita sendiri, perbaiki diri dan sentiasa berdoa kepadaNya serta redha akan segala kehendakNya. Insyaallah berkat doa berterusan, hidup kita akan lebih bercahaya di dunia dan akhirat...

pB said...

OREN
Benda lama yang terpendam

I.P
Mulut kata lain ,
hati fikir lain.

INTAN
Thanx ....
Harap nyer gitu ler

O.S.H
Patutnya komen tu , semalam

ABE McB
Manusia tetap manusia ...
kan ...
Sebelum nak fikir yang elok , datang yang buruk dulu ....

Mak Su said...

hmmmm, mak su just tumpang lalu jelah ek.

zino said...

ABE outstation lagi ke? hehe

pB said...

MAK SU
Terima kasih sebab masih sudi singgah

BRO Z
aBear ada area Kay El jer sekarang.
Sibuk dengan pilihanraya.

kakLuna said...

dalam setandan pisang...manakan smuanya elok..mesti ada yg komeng...dlm byk2 kata yg terluah..mana mungkin smuanya baik...ada satu atau dua pasti mengguris rasa....jgn dipedulikan yg satu dua itu...ingatlah yg indah2 saja...think positive k...hijaukan minda..hehe

happyirfa said...

salam..
emmmmmmmmmmm..kalau ada jarum yg patah,jgn simpan dlm peti..
simpanlah dlm hati.he he

pB said...

LUNA
Benda lama ...
kalau dulu , tak nak difikir fikir
tapi kalau dah effect kehidupan kita , lama lama termakan jugak racun tu ....

IRFA
Setakak ni keno sipae dalae hati jah dulu.
Sebab kalu terkeluar, harus berlaku 'perpecahan' dalae keluarga ...

Neeza Shahril said...

neeza tak tau la sama ada sesuai ke dok neeza nak ckp apa apa. Percayalah kak pB, ramai yang pernah hadapi situasi gini dan kebanyakannya melakukan 'pengorbanan minda'. Biasanya, bila marah, semua benda akan keluar dari mulut. Bila tak marah, orang akan lupa apa yang pernah terkeluar tu. Bbanyok sobba deh...

pB said...

NEEZA
Masalah nya

ayat itu keluar BUKAN dalam keadaan marah ......

nurazzah8 said...

pb, jom dtg rumah akak minum air zam-zam (sambil tu baca lah do'a), InsyaAllah akan sejuk hati itu ...

pjoe said...

buang yang keruh, ambil yang jernih

jgn pendam sgt kak.

bahaya.


:)

mama ranggie said...

kak pb,
mama mcm dpt tangkap aje masalah ni...

arghh...mungkin salah tekaan mama...

tp dari cara cakap ni,ade benda yg memang dah lama akak simpan...
skrg die dah nak meletup kot...

sabar ajelah...pedulikan kata2 itu,asal kita bahagia dah...

kite mesti jd diri sendiri...

buat ape hipokrit jd org lain kan?

semoga masalah akak selesai...

angah said...

Rasa pun boleh agak masalah apa nih...

Cakap2 orang tu lupakan je kak.. janji akak ngan abear hidup aman damai. Jumpa orang tu pun bukan selalu2, kalau akak susah pun orangtu tak tolong kan...

Kita tak susah hidup dengan cakap2 orang ni kak...

Ambil contoh Angah sendiri yang dah masuk 4 tahun dok asing nagn suami ni, setakat cakap2 sedara mara yang mencucuk2 husband tu dah lali dah. Saya ngan hubby yang takde apa2 bakpe mereka nak sebuk2.

Angah teringat cakap kat hubby. "Saya bukan emak awak, Saya isteri awak, bila awak faham perbezaan kedua-duanya mesti awak takkan timbulkan persoalan tadi tu". Masa tu hubby cakap "abang rasa macam bujang plak, ada isteri pun macam takde jer...semua kena buat sendiri"

sekarang dah settle. Panjang plak komen macam entry....

Azhar Ahmad said...

Kak [B, janganlah camtu. Sedih pula saya, bila tahu kak pB ada masalah. Tarik nafas, ppikir panjang-panjang. Apapaun, kak pB pasti dapat penyelesaiannya. Saya yakin....

~ahni~ said...

PB, cuba cerita dengan panjang lebar.... baru leh bagi komen yang panjang lebar gak.....

umie said...

Salam pb,
Larr.. sms yg PB hantar kat umie pagi tu ke?? iskkk umie tatau le pasal benda2 mcm ni... ingat ada soalan cepu emas... umie pakai jwp jee tak tau hujung pangkal pun...

*hugs pb.... mwahh mwah... jgn dok ghisau... fikir anak2 kita dah makin membesar... pb ada Tok Ma dok serumah... janji aBear tetap sayang/chenta kat pb udah...

sabaq la ye..

Alex Lacey said...

beso dio doh PB....nok2 kalu "dio" napok ore hok sokmo dok jago "dio" kaba-kaba 'beraliharah' gitew....

bukae tok rajing keno...lepah beranok ko Azwar dulu, sokmo pendam raso....mujo tok keno post natal blues....

ado la tu hok "dio" raso tok puah hati tuh...tapi kito tok leh nok kato ggapo, sebab kito pung lamo doh nga ore rumoh kito, dok dih? Abaikan jer la....

Ordinary Superhero said...

Harap2 cik puan ruamh ok dah hari ni.

nurazzah8 said...

salam pb,
bangun malam dan buat solat tahajud selalu, InsyaAllah itu pengubat hati yg paling mujarab.

OndeOnde said...

Seghupo nga Kak Wae kato tu, lamo doh kito berumohtanggo, ado 4 oghe anok doh. Rasanya Da pong bahagia kae selamo ni nga Abe dan anak2..

anggaplah tu sebagai asae garae hidup. Banyok2 berdo'a pada Allah swt. Pasti, Allah bersama orang-orang yang soba.

(Peluk-peluk)

zino said...

PB..
yg penting kita jangan menyakitkan hati orang lain.. apa orang lain nak buat bukan di bawah kawalan kita..

indera kencana said...

Sabarlah Kak pB..
Kita tak boleh nak puaskan hati semua orang dalam dunia ni sebab manusia itu berbilion2.. tapi kita boleh pujuk hati sendiri, kan? Kepahitan itu akan mengajar kita tentang kesabaran dan ketabahan. Biar masa merawat segalanya dan moga Allah membukakan kebenaran untuk dilihat oleh "dia" suatu masa kelak.

Apple Pie said...

sabar banyak-banyak yer kak pb.

pB said...

APEL PAI
Itulah yang terbaik , kan

INDERA
Masa akan mengubat luka , tapi parut nya tetap akan ada ...

BRO Z
Tetapi kenapa perlu keluar kata kata begitu??

KAK WANI
Memae lah tu asae garae rumoh tanggo.
Tapi .....

Thx sebab peluk peluk pB

KAK AZZAH
Salam Kak ...

Nanti kita jumpa nyer tengah hari ni

pB said...

O.S.H
Hari ni ok doh sikit.
Tapi serabut hal krijo la pulok.

He he he

KAK WEAR
Mulo mulo kato nok abaikan
Tapi lamo lamo dia maghi mikir la pulak ....

Tak por lah , lepah ni kalu pB balik lagi , memae pB tok sir masuk dapur.

Bilo makanae siap , baru masuk.
Masuk makae jah ...

hik hik hik

KAK UMIE
A ah sms cepu emas pagi ahad

Syukur sgt sebab TOK MA ada.
Sebab fikir anak anak ler , pB tak buat keputusan yang pelik pelik.

kalau ikut hati , mmg dah putus asa dah

pB said...

AHNI
Nantilah ...
Bila kita jumpa , kita cerita panjang panjang sambil makan

AZHAR
Buat masa ni kak pB tak nampak penyelesaiannya.
Sebab kalau nak tanya tanya , takut luka lama berdarah kembali.
Kalau diungkit ungkit , risau makin panjang permasalahannya.

Jadiknya , kak pB terpaksalah bersabar dan telan semuanya ...

Tak sangka ada jugak insan yang bersedih bila kak pB sedih.

Terimakasih ...

ANGAH
Masalah kak pB ni melibatkan ramai orang dan semuanya yg rapat rapat dgn kak pB.

Ibarat kata orang tua , kak pB ni tersepit di tengah tengah ....

Dibuang mati emak , diluah mati ayah

MAMA RANGGIE
Biasalah kalau benda lama disimpan
lama lama dia akan jadi busuk dan bernanah.

Susah nak cari doktor nak ubatkan sakit nie

Insyaallah , kak pB akan cuba selesaikan.
Kalau tidak pun , diamkan aje lar ...

JOE
Hi hi
Insyaallah ....

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

aduh.....berat mata membaca..berat lagi orang yg merasa dop?

hmm...payoh jugok kalu ada org kata gitu kat kita....

sakit hati toksah kata la...

dulu2 kita simpan sbb pikir lama2 nanti hilang ladop...
tp kalu dah ungkit balik....aduhai...

tok tahu nok kato gano....
meletup kang....

byk sabar yer kakpb..kalu leh luoh...luoh....simpan2 soghe2 ni bahyo....kitooo jugok hok sekso...deh?

kasutVincci said...

aduh la kak pb, tok tahu nok komen gapo. Kv pun dok skali ngan 'dia'. Mmg makan hati jugak. Tp mmg kv tak blh nk elak dh. Buat2 bodoh gitu lah. Tp situasi kita mesti berbeza kan.
Harap kak pb sabar dan terus bertahan. Doa kan kv jugak deh!

umeboshi said...

lama tak jenguk umah ni. bila jenguk hari ni, latest entry dgn emosi kak pb yg tgh haru tu. moga kak pb hari ni dah ok. ehehhe... sabo byk2 deh!

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...