18 February, 2008

KENAPA

Salam

pB pernah baca kalau tak silap ...

yang kita ni as manusia , tidak boleh melakukan perkara perkara
yang boleh merosakkan atau memudaratkan tubuh badan kita.

Contoh :

kita dilarang minum arak sebab arak itu memabukkan.
Bila dah mabuk , macam macam perkara yang tak elok boleh berlaku.
Memandu dalam keadaan mabuk , boleh menyebabkan orang lain kemalangan.
Kalau yang mabuk jer yang mati , tak per.
Ini tidak , yang kena langgar pulak yang pendek umur.

Kita juga dilarang berjudi.
Sebab kalau kalah judi , kita akan cepat naik angin.
Balik rumah , mulalah nak pukul orang.
Pukul isteri , minta duit.
Lagi pun , duit berjudi , tak berkat.

Hisap dadah , hisap ganja pun bahaya jugak.
Tak lalu makan , tak ingat keluarga.
Macam mayat hidup.
Diterbang angin pun boleh melayang.

Kebanyakkan perkara perkara ni , semua orang boleh ikut.
Mana yang tak 'berotak' jer yang nak buat benda benda nie.

Tapi pB heran , kenapalah ada satu lagi perkara yang
merosakkan badan , tapi orang masih lagi dok buat.

Lagi dilarang , lagi dibuatnya.

Kalau sakit dia sorang , tak per lah jugak ,
tapi ini , orang keliling akan dapat bahana jugak.

Nak tahu apa dia ...??

Orang yang hisap rokok nie...

Dah cerita ulang kali , dah iklan banyak kali
tapi masih jugak dok hisap ...

Kenapa nyer ???????





























18 comments:

kakLuna said...

tu kena tanya 13May. ha ha ha

pB said...

LUNA
13MaY , hisap rokok ker??

Pa'chik said...

piBI tahu mano hisak ganjo tok lalu make? hahaha... oghe hisak ganjo nih... nga ike kering pun buleh abih nasik spuyuk lah... dulu oghe-oghe tuo hok khijo bende, gi klauk, wak obak lalu make lah ganjo ni.. pasal dio khijo berat... mesti nok keno make banyok..

mace paka kasuk tumik tinggi lah.. tau doh buleh sebak sakik blake.. tapi dok paka sittu jugok...

Azhar Ahmad said...

huhuhuhuhuhuhu... saya gelak je

zino said...

PB
rokok ni agaknya macam dadah jugak la.. bila dah setat ngisap tu tak boleh nak brenti dah.. selagi hayat di kandung badan..

belon tu kalau meletup boleh bogel terus tu hehe

13may said...

koh koh kohhkkk....

saya batuk harinih...doktor kata kena kurangkan merokok untuk 2-3 hari nih...

so, lenkali la saya 'cuba' jawap soalan tuh....

koh koh kohhkkk....koh koh kohhkkk....

Zareda said...

smoking..? memang mencik dengan smoker yang tak reti bahse. Tapi ada smoker yang hormat orang lain, dia merokok hanya di kawasan boleh merokok..

umi ameer said...

sayapun masih gagal nak soh kanda saya berenti atau kurangkan ngisap rokok.
tiap kali mesti dia jawab.. "ni dah kurang dah ni.."

saya suka sangat baju2 dari belon2 tuh, very the creative kan?
kalau pakai helium, tentu terbang pemakainyer.. he hee!

pB said...

UMI AMEER
Rasanya kurang sebatang pun , kira dah progress tu...

Helium ..??
Melayang entah ke mana

-----------------
ZAREDA
Kat ofis ni lagi ler.
Orang kata tak hisap, tapi hisap gak.
Bebal

pB said...

13 MAY
Kah kah kah

Tak kan ler berehat dua tiga hari jer??

-------------------
BRA Z
Susah kan , kalau dah sebati dengan darah daging nie.

Wow..
jauh bro Z punya imajinasi
-------------------
AZHAR
Apasal gelak??
Salah seorang perokok tegar jugak ker??
-------------------
PA'CHIK
Kasut tumit tinggi beli sekali , tahan bertahun.
Sakit pun , kaki yang pemakai jer.

Rokok , beli sekotok , tahae separuh haghi jah, kalu hock jenih hard core tu ...

wan said...

Cari pasal...
Tak pun alasan lame -> nak kurus.
Entahapeape kan.

Ordinary Superhero said...

Kalau orang tanya saya kenapa tak hisap rokok? Saya selalu jawab, sebab lupa nak belajar masa kat sekolah.

Memang kat sekolah lah tempat semua orang belajar hisap rokok (baik lelaki mahupun perempuan).

Sekian komen saya. Terima kasih.

ADIEJIN said...

Saya tak hisap rokok. Saya hisap paip, so tak boleh jawab itu soalan.

pB said...

ABE DjiN
Dock agok doh mesti abe dJin , kalu komen , dia mesti kato dio tock hisap rokok , dio hisap paip.

he he he

pB said...

O.S.H
Sama sama kasih ...

Ngundi mano ??

---------------------
WAN
Pelik bin Ajaib.
Sebab kebanyakkan perokok pB tengok tak der ler slim melim.
Perut makin boroi ada ler ...

kasutVincci said...

hiks..lawa baju!

happyirfa said...

salam kakpb..
pasal merokok ni kena pakai psikologi..fa siap ajar anak2 suh sound ayah dia kalau isap rokok.
sampaikan hubby mmg curi2 isap rokok takut anak2 sound.tapi siap tetap isap jugak.x tau nok wak gano

Kasawari said...

dulu hisap rokok masa nak study jer.. nak halu nyamuk.. he he

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...