29 February, 2008

TOM JONES






THE KISS
You don't have to be beautiful
To turn me on
I just need your body, baby
From dusk till dawn
You don't need experience
To turn me out
You just leave it all up to me
I'll show you what it's all about

You don't have to be rich to be my girl
You don't have to be cool to rule my world
Ain't no particular sign I'm more compatible with
I just want your extra time and your KISS

You got to not talk dirty, baby
If you wanna impress me
You can't be too flirty, mama
I know how to undress me
I want to be your fantasy
Maybe, you could be mine
You just leave it all up to me
We could have a real good time

You don't have to be rich to be my girl
You don't have to be cool to rule my world
Ain't no particular sign I'm more compatible with
I just want your extra time and your KISS

I think I'd better dance now.....

Women, not girls, rule my world
I said they rule my world
Act your age woman, not your shoe size
Maybe we could do the twirl?
You don't have to watch Dynasty
To have an attitude
You just leave it all up to me
My love will be your food

You don't have to be rich to be my girl
You don't have to be cool to rule my world
Ain't no particular sign, I'm more compatible with,
I just want your extra time and your KISS

====== ============= ================

Salam Jumaat semua


Pagi tadik on d way dtg pejabat , dok tukar tukar seran radio
tersangkut kat radio lite n EzY (105.7 Hz) kalu tak silap.

Masa mula mula dengar lagu ni , dah fikir entah apa apa.
Macam lirik 18sx jer ....

Kalau kengkawan baca lirik tu ,
APA YANG KENGKAWAN FIKIR ?????????

21 comments:

Jie said...

Salam..pB

kebanyakkan lagu derang mmg 18sx pun tapi lepas utk siaran...gamaknya org yg keje tapis2 tu tak lulus BI kot..time derang sekolah dulu sains & math belum dlm BI..he he he

pB said...

KAK JIE
pB masa dok dengar lagu tu, punyalah khusyuk dok dengar ..

kah kah kah ....

Siap tunggu lagi saper yang nyanyi.

Dok ingatkan James Brown yang nyanyi.

cendawanintim said...

Ye laa...memang lirik dia nih ada unsur 18X...heran erk, camner leh lulus siaran..

idham said...

hehehe entry saya pun ada tanya2 pasal bunyi2 gak.....hehehe...tapi di luluskan olih tok guru!

Abe Id

cyberdad said...

lagu omputeh memang banyak yang liriknya 18sx tapi dgn selambanya di 'on air' kan.

tp yg kelakarnya, lagu melayu (indon) kena censored tang word 'butuh'. walhal maknanya 'perlu/ingin'. entahlah.

Neeza Shahril said...

memula tu nampak gak cam 18sx.. tapi rasanya lebih pada mat ni nakkan wife dia tu jenis sederhana, tak melebih-lebih dan dia nak wife dia dok rumah layan makan minum dan pakai dia.. rasa nye laaa.. hehheeee

zino said...

zino pepagi dengar KLFM utk dengar kuliah.. 6.45-7.00 lepas tu berita habis berita klasik FM.. sampai restoren haslam.. breakfirst dulu dengan mem besebelum ke opis.... sempat lagi punch card sebelum 8.30 ..

Sastri said...

waaa... Tom Jones... memang liriknya ada unsur2 itu... ayah sas suka dengar light n easy tu...

Anonymous said...

Kawe suka lirik yang terakhir tu.

Nurul said...

Lirik tu tiada apa yang lucah, sebaliknya ia mengambarkan hasrat seorang lelaki yang inginkan pasangannya menjadi wanita yang sederhana dalam serba serbi.Kita kena belajar sastera Inggeris untuk memahaminya....

Azhar Ahmad said...

Saya kurang sket bab-bab faham isi lairik sebuah lagu

arsaili said...

ahaks...tu kena hati2 dgr lagu omputih ni

kasutVincci said...

hehe..layan muzik dia je lah kak pb.;)

KAMATO said...

Kalau teliti lirik memang serong...tapi muzik dia sedap dengar

pB said...

BRO K
Ini first time pB dengar lagu nie.

KV
Layan jer ler ....

AZHAR
Kak pB suka hayati lirik lagu.
Bila dengar ok, kak pB mesti carik dalam internet ...

pB said...

ARSAILI
Betul tu
Kdg kdg , muzik dia memang sedap/
Tapi lirik lagu entah apa apa.
Kdg kdg boleh buat yg dengar tu serong pegangan.

Zareda said...

zar ni kalau dengar lagu, tak hirau sangat pun lirik nyer asalkan melodi nyer sedap jer.. hehehe..

ida said...

Kekadang ikut otak kita gak, kalu otak biru, dengan lagu nasyidpun boleh jadi SX18

Ordinary Superhero said...

Soalan: Bila berikan 5 nilai-nilai murni dari lagu di atas.

pB said...

O.S.H
Kah kah kah

Mujo mitok limo jah ....

IDA
Betul tu ....

ZAREDA
pB tak tahu kenapa .
Kalau dengar lagu , mesti konsentrate sampai ke lirik.
Memang dengar sungguh sungguhan

umi ameer said...

tom jones, kan.. lagu mestilah ada unsur2 gitu sket..

bila tengok lirik, mmg macam tak kira apa dah, just layan dia je, kan?

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...