06 March, 2008

13



Salam

Bagi orang lain , hari ini tiada bezanya dari hari hari yang lain.
Hari khamis , malam ni malam jumaat.
Ramai yang pakat pakat g masjid untuk berjemaah dan baca Yaasin.
Yang ada agenda lain pun ramai.

Bagi yang bekerja di Pantai Timur, esok cuti.
Bagi guru guru dan budak budak sekolah , hari ni hari terakhir persekolahan.
Mulai esok , merdeka selama seminggu.
Lepak depan tibi dan membesar dan terus membesar.

Tapi bagi pB dan aBear ...
Tarikh 6 Mac adalah hari yang bersejarah.
6 Mac 1995

Kita orang telah selamat diijabkabulkan dan bergelar Mr n Mrs aBear.

Yessszzaaaa.....

Hari ni genapler 13 tahun kami berkahwin.

Kejab jer dah masuk angka 13.
Insyaallah , moga moga akan banyak lagi tahun kami berdua hidup bersama.

Nak tulis ayat ayat romantik , bukannya aBear baca pun blog ni.
Nak tulis sajak sajak puitis, memang pB tak pandai ler ....

Telah banyak yang kami dua lalui.
Jadi pasangan jarak jauh , pun pernah.
Bergaduh , bertengkar, merajuk , perang dunia ke tiga pun pernah.
Mea'chok .....
Mo'ngoh sumo ado ....

Tapi itulah kan asam garam gula kicap cuka kehidupan berumahtangga.
Dua kepala, dua badan , dua hati , dua akal ...
Macam macam perangai.
Bukan senang nak setuju angin
Tapi , perlu sentiasa bertolak ansur.

pB pun ada kelemahan.
aBear pun ada kelemahan.
Tapi manusia mana yang sempurna.

Kesimpulannya , pB bersyukur kerana Allah telah memberi pB pasangan hidup
seperti aBear tu.
Walaupun langit tak selalu cerah , tapi itu sahajalah langit yang melindungi pB dari panas , sejuk , ribut , taufan , tsunami dan macam macam lagi cuaca di dalam kehidupan pB ...

Doakan agar perkahwinan kami terus kekal hingga ke akhirnya

-AMIN-


THE ABC`S OF MARRIAGE



A bsolutely adore each other
B e best friend
C ompromise
D iscover new things together
E ncourage each other
F orgive and forget
G aze into each other`s eyes
H old hands and hug a lot
I nspire and intrigue each other
J oke and laugh and have fun
K iss Kiss Kiss
L ove with all your heart
M arvel at each other`s talents
N urture each other`s soul
O vercome problems together
P lay games
Q uiet each other`s fear
R emember the little things
S ay ' I LOVE YOU ' everyday
T ake time for tenderness
U nderstand and care deeply
V alue everything you share
W ish on stars together
X press your true feelings
Y earn for each`s touch
Z zzzzzz in each other`s arm


29 comments:

ummibatrisya said...

salam,

selamat hari ulangtahun. kawan ummi (indian) cakap pb pandai berkata2. syok plak dia baca blog pb.

semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. amin.

mama ranggie said...

selamat ulang tahun perkahwinan yg ke 13...

semoga akan terus kekal bersama hingga hujung nyawa...

pasang surut memang ade dlm kehidupan kite kak...

hadapilah dgn akal dan bukan dgn nafsu...

ewaaahhh...lebih2 plak mama ni kan?

pB said...

UMMI
Thx Ummi

Aiks , kater nak cuti rehat , tapi masih lagi dok kat pejabat tu ...

Sonok pulak hati bila ada yang puji cam tu ..

Kah kah kah
perasan perasan perasan dah pB nie

MAMA
Tima kaseh Mama ...

Kalau tak der pasang , tak der surut, tak umphh kan hidup kita nie ...

Tapi kena la pandai jaga , bukan apa , takut tak pasai pasai, kita lemas tenggelam ....

Lebih - lebih??

Tak per , tuan umah bagi permission ...

wan said...

selamat ulang tahun perkahwinan kak!
suka lagu nih, sangat shesuai dgn hari ni kan.

pB said...

WAN
Terima Kasih ...


Tapi kan nak citer pasai lagu ni ,
kalau kak pB bukak blog ni kat pejabat , mmg tak dengar apa ke benda pun ...

indera kencana said...

Selamat ulangtahun perkahwinan untuk Kak pB dan Abang. Jangka waktu 13 tahun itu harusnya dibanggakan kerana jangka waktu itu sebenarnya panjang... penuh dengan rintangan dan godaan. Namun Kak Pb dan Abang Alhamdullillah melaluinya dan doa saya pada diri saya pun macam tu juga.

Memang langit tidak selalu cerah. Mana bumi tidak ditimpa hujan (betul ke nih? Kalau kat Artik & Antartika ada hujan ker..??), mana lidah tidak tergigit, mana hati tidak tersayat. Tetapi itulah guru terbaik bagi kita untuk menuju KEMATANGAN.

Ehem.. ehem.. ehem... takde makan2 ke??

oren said...

tahniah and happy anniversary...

achik said...

happy anniversary kak PB.. :)

pB said...

ACHIK
Masehh Chik .... :)


OREN
TQ
TQ

Neeza Shahril said...

Happy 13th Anniversary Kak pB... lammo tu 13 tahun. sungguh taboh kak pB nih. semoga kak pB akan terus bersama, berbahagia sehingga ke akhir hayat. senyum sokmo deh..

kelik klate ko ngundi??

Alex Lacey said...

Happy 13th Anniversary...tok sir wak surprise ko? beli kek ko...beli gadget ko?

Ordinary Superhero said...

Congrats!

Scorpion61 said...

WISHING YOU A HAPPY AND WONDERFUL 13TH WEDDING ANNVERSARY MAY LIFE GOES ON N ON N ON FOR BOTH OF YOU TILL THE NEXT ANNIVESARY TO COME...INSYAALLAH AMIN -IP-

Pa'chik said...

selamak enibeseri lah piBI...

happyirfa said...

salam kakakku sayang..
selamat ulang tahun perkahwinan yg ke 13...sori x balas sms.(paham2 sendiri)bukan nak tutup blog atau bercuti tp ada masalah kat opis.

semoga bahgia hingga akhir hayat
/AMIN

cikgu panji said...

Happy Anniversary PB.Semoga kekal bahagia dunia akhirat.Mlm ni masak special / keluar tem makan special? Hehehe

pB said...

CIKGU PANJI
Malae ni makae lauk keda jah.
Mungkin beli nasik ayae.
Tok Ma tock masok ...

Kalu tubek pung, mesti bowok semua anok anok daro tu

PO'CHIK
MERUSHI (terimakasih dalae bahaso Jepung)

pB said...

ABG IS
MER'CIE (terimakasih dalam bahasa Perancis)

IRFA
Salam ..
Tak por ...
Kak pB pun tok dhe no calling calling , sibuk sikit hari nie ...

AMIN ..
Kak pB pun doa Irfa dok molek sokmo sor famili tu ...

pB said...

O.S.H
khaawpL khoonM (terima kasih dalae bahaso Tai)

BLEDO @ NEEZA
13 ..
Lamo tuh ...
Macae macae doh hok jadik.
Tuhae sajo hok tahu ....

Mugo semua kito ni bahagio dengae keluargo kito dan pilihae kito.

Kak pB ngundi di Puchong

david santos said...

Excellent posting, Pb.
THANK YOU,
I lOVED THIS BLOG.

nurazzah8 said...

pB, HAPPY 13th ANNIVERSARY!!!!!

Semoga kekal abadi hingga ke hujung nyawa..InsyaAllah...
Semoga tabah menghadapi liku2 kehidupan bersama

OndeOnde said...

SELAMAT MENYAMBUT ANNIVERSARY KE -13!

13 tahun lagi buleh cucu doh kot.. :)

Azian Hasan said...

pB,
'Happy Anniversary', Semoga terus berbahagia, murah rezeki yang sihat selalu.

~ahni~ said...

Syukur Alhamdulillah, dah 13 tahun ya PB, semoga berbahagia sentiasa...

Minta maaf pasal tengahari tadi ya, terlupa dan tak berkelapangan pulak tu.

Nanti kan kita kena set satu date la, selagi tak letak date, selagi tu la dok tangguh-tangguh, betul tak PB?

Azhar Ahmad said...

Itulah, yang menjadi asam garam kehidupan. Bergaduh, baik semula, masam muka, pastu tersengeh-semgeh... Eishhh, macam sata plak yang dah kawin... Ahahhaha

tee said...

pb :) eppi anibersari yg ke 13... semoga tabah menghadapi cabaran yg mendatang.. n bersyukur dgn apa yg dianugerahkan oleh Allah swt kpada kita..

Zabs said...

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan yang Ke13. Semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat. InsyAllah.

Jie said...

Selamat ulangtahun perkahwianan, semoga tahan2 yg mendtang akan lebih mendewasakan..

semoga rumahtangga yg bahagia dgn anak2 ini akan terus terpelihara dari segala kerumitan dan kesempitan..di bukakan pintu rezeki seluas2nya...

umeboshi said...

k.pb ku cayang,
happy belated anniversary deh!
moga jodoh berkekalan..bahagia dan dirahmati NYA selalu..dunia dan akhirat. amin!

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...